user icon

Vettel genoot van demorun: "Alles wierp mij terug in de tijd"

  • Gepubliceerd op 06 jul 2022 15:36
  • comments 16
  • Door: Bob Plaizier

Voorafgaand de Britse Grand Prix zorgde Sebastian Vettel afgelopen weekend voor een bijzonder moment. De Duitse Aston Martin-coureur verzorgde een demorun in de Williams FW14B waarmee Nigel Mansell in 1992 wereldkampioen werd. Het was een bijzonder moment, ook omdat de wagen reed op een klimaatneutrale brandstof.

Mansell was zelf ook aanwezig op Silverstone en zag Vettel een aantal rondjes rijden. Voor Vettel zelf was het een bijzondere beleving, de wagen is immers ook eigendom van de Duitser. Vettel genoot optimaal en voor velen was het een hoogtepunt van het weekend, zo ook voor Vettel zelf. Hij wees meerdere hoogtepunten aan.

Vettel was blij met zijn brandstof en kreeg kippenvel toen hij Mansell himself zag staan bij het einde van de demorun. De Brit wachtte hem op en tegenover Motorsport.com spreekt Vettel zich uit over dit moment: "Het was heel erg speciaal ook omdat hij daar aan het einde op mij stond te wachten. Ik voelde mij net een vijfjarige. Het geluid, alles wierp mij terug in de tijd. Dat we het op deze manier konden doen met klimaatneutrale brandstof, dat was heel belangrijk voor mij."

Nog even volhouden Felipe, dan ben je zelf ook oud genoeg om er een te kweken ;)

  • 7
  • 6 jul 2022 - 15:55

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Mooie snor

    • + 0
    • 6 jul 2022 - 15:45
    • Nog even volhouden Felipe, dan ben je zelf ook oud genoeg om er een te kweken ;)

      • + 7
      • 6 jul 2022 - 15:55
    • Snork

      Posts: 16.761

      Daarbij werpt Vettels haarcoupe ons ook terug in de tijd. De snor van Mansell erbij maakt het wel compleet. Krijg weer van die beelden uit de jaren '70 voor me, met van die behaarde mannen en vrouwen die een beetje zitten te rotzooien met elkaar, wat op de Duitser werd uitgezonden na middernacht.
      Ik weet dat dan weer van een vriend die mij dat vertelde, niet dat jullie denken dat ik....nou, laat ook maar.

      • + 3
      • 6 jul 2022 - 16:25
    • @J. Villeneuve

      Er is nog hoop dus 🙏🏾

      • + 1
      • 6 jul 2022 - 16:25
    • MWHT

      Posts: 2.910

      die van Veekay is mooier....

      • + 0
      • 6 jul 2022 - 17:38
    • Als Marcus een snor had gehad was dat met afstand de mooiste geweest...

      • + 0
      • 6 jul 2022 - 20:18
  • Zinloze brandstof.........Elf Racing chemische benzine, veel beter.

    • + 1
    • 6 jul 2022 - 15:54
    • ouderwetse Elf Racing chemische benzine erin, die klimaatstickers eraf en camel sponsoring terug erop, dan lijkt het tenminste ergens op. je ziet Nigel Mansell dan ook naast Seb staan met een geforceerde glimlach, maar let maar goed op zijn ogen, helemaal rood van de huilbuien

      • + 0
      • 6 jul 2022 - 16:15
    • Seb heeft daarom ook niet aan Nigel gevraagd wat hij van klimaat neutrale brandstof vindt, dat had voor een ongemakkelijke situatie gezorgd,..

      • + 0
      • 6 jul 2022 - 20:16
  • Astfgl

    Posts: 530

    Ik krijg bij Vettel wel eens het gevoel dat hij 20 jaar te laat geboren is. Hij zou veel gelukkiger zijn geweest met de F1 wagens van de jaren '80 en '90.

    • + 1
    • 6 jul 2022 - 16:03
    • Snork

      Posts: 16.761

      Of jaren '70.

      • + 0
      • 6 jul 2022 - 16:26
    • Joeppp

      Posts: 6.051

      Of 20 jaar te vroeg want hij gedraagd zich af en toe ook als een voorbeeld wappie.

      • + 1
      • 6 jul 2022 - 16:32
    • 20 jaar? Zeg maar gerust 50 jaar. Ouwe racehippie is t. Kan ie mooi racen in een witkar, geheel elektriek.

      • + 0
      • 6 jul 2022 - 18:43
    • Vettel was in de jaren '70 kansloos geweest tegen Stewart, Fittipaldi, Lauda, Hunt, Andretti en wie ik hier vergeet...

      • + 0
      • 6 jul 2022 - 20:20
    • Vandaar ook racen in een witkar Larry :) Petterson!

      • + 0
      • 7 jul 2022 - 12:43
  • Wat doen we dan nog met de auto's van nu als de mooie wagens van vroeger op klimaatneutrale brandstof kunnen rijden? Terug met de V12 #zsm

    • + 1
    • 6 jul 2022 - 17:01

SG Grand Prix van Singapore

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

SG Grand Prix van Singapore

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2022

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welk team gaat verrassen in het 2022-seizoen?

Coureursprofiel

  • Team Aston Martin
  • Punten 1.467
  • Podiums 56
  • Grand Prix 156
  • Land DE
  • Geb. datum 3 jul 1987 (35)
  • Geb. plaats Heppenheim, DE
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
18 - 20 maa
Bahrein
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië
8 - 10 apr
Australië
22 - 24 apr
Italië
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika
20 - 22 mei
Spanje
27 - 29 mei
Monaco
10 - 12 jun
Azerbeidzjan
17 - 19 jun
Canada
1 - 3 jul
Groot Brittannië
8 - 10 jul
Oostenrijk
22 - 24 jul
Frankrijk
29 - 31 jul
Hongarije
26 - 28 aug
België
2 - 4 sep
Nederland
9 - 11 sep
Italië
30 - 2 okt
Singapore
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix & Circuit
18 - 20 maa
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
8 - 10 apr
Australië Albert Park
22 - 24 apr
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
20 - 22 mei
27 - 29 mei
Monaco Monte Carlo
10 - 12 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
17 - 19 jun
1 - 3 jul
Groot Brittannië Silverstone
8 - 10 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
22 - 24 jul
Frankrijk Paul Ricard
29 - 31 jul
Hongarije Hungaroring
26 - 28 aug
2 - 4 sep
Nederland Circuit Zandvoort
9 - 11 sep
Italië Monza
30 - 2 okt
Bekijk volledige kalender
show sidebar