user icon

Ricciardo geeft Hamilton duwtje in de rug: "Hij faket geen pijn"

  • Gepubliceerd op 17 jun 2022 11:46
  • comments 20
  • Door: Rob Veenstra

Daniel Ricciardo van McLaren is naar voren gestapt om te zeggen dat Lewis Hamilton zijn rugpijn niet overdreef aan het einde van de Grand Prix van Azerbeidzjan. De Australiër geeft de zevenvoudig wereldkampioen hiermee een steuntje in de rug, net als andere coureurs eerder kritiek hadden op het extreme niveau van het stuiteren waardoor diverse coureurs rugklachten hebben.

Met het aerodynamische fenomeen dat bijzonder sterk is op de lange, hobbelige rechte stukken van het Baku City Circuit, spraken beide Mercedes-coureurs Lewis Hamilton en George Russell, over de noodzaak om veranderingen aan te brengen om het probleem te verminderen.

Andere coureurs, zoals Carlos Sainz, Kevin Magnussen en Pierre Gasly, hebben ook hun bezorgdheid geuit over de mogelijkheid dat de coureurs op de lange termijn schade kunnen oplopen als gevolg van de pijn die hun rug ondervindt terwijl de auto's over de rechte stukken stuiteren.

Ricciardo zei dat hij dezelfde problemen begon te voelen waarmee teams als Mercedes worden geconfronteerd, en heeft sindsdien meer over het probleem gesproken. In een interview met Press Association zegt de Australiër: "Er werd na de race vooral gesproken over Lewis. Ik zag een aantal van zijn aan boord, ik zag foto's van hem toen hij uit de auto stapte en zijn rug strekte, en hij faket niet."

"Het mooie is dat het heel zichtbaar is. Als je de audio van de auto hebt, hoor je hem springen en stuiteren, en op de afbeeldingen kun je zien dat de helm ook beweegt. Het is niet normaal of ook zeker niet comfortabel. Door de positie waarin we in de auto zitten, hebben we niet veel bewegingsruimte, dus we zijn niet voorbereid op de impact."

Het is weer dat Mercedes wat het hele sfeertje en de pret vern**kt dit jaar, en ze doen niet eens mee voor de zeges, hoe krijgen ze het voor elkaar. Net als je denkt dat je hekel aan dat team niet erger kan worden, en ook aan die dramaqueen komen ze wel weer met iets om het toch voor elkaar te kr... [Lees verder]

  • 10
  • 17 jun 2022 - 12:21

Reacties (20)

Login om te reageren
  • Dát is gemeen van Ricciardo!
    Hamilton in de rug duwen en terwijl je zegt dat het wel degelijk pijn doet.

    • + 8
    • 17 jun 2022 - 11:48
    • En hij staat er gewoon bij te lachen ook.

      • + 4
      • 17 jun 2022 - 11:51
    • ja wat een vals sujet. Hij zou m moeten steunen!

      • + 2
      • 17 jun 2022 - 12:03
  • Oké..

    • + 0
    • 17 jun 2022 - 11:50
    • Doei..

      • + 0
      • 17 jun 2022 - 12:07
    • Maximo

      Posts: 7.581

      Inderdaad doei, dit is waarschijnlijk Ricciardo zijn laatste jaar in de F1.

      • + 1
      • 17 jun 2022 - 12:56
  • Klus

    Posts: 1.612

    Tja, alleen de rijders en teams die snelheid te kort komen hoor je. Zo dus ook Ricciardo.

    • + 2
    • 17 jun 2022 - 12:04
    • John6

      Posts: 6.717

      Dat viel mij ook wel op ja, Norris zal je niet horen, maar ik denk dat de FIA nu wel moet uitkijken wat ze gaan doen, elk team kan het zo zelf oplossen.

      Dam weet je iedergeval waar er het gehele weekend over gesproken gaat worden..

      • + 2
      • 17 jun 2022 - 12:12
  • Man hamilton is echt zon goede acteur maar heel eng en mercedes nog enger..wat een schande dat team voor de f 1

    • + 4
    • 17 jun 2022 - 12:14
  • RBH1

    Posts: 895

    Die heeft een stoeltje nodig mensen die lach verbergt heel veel.

    • + 1
    • 17 jun 2022 - 12:18
  • Het is weer dat Mercedes wat het hele sfeertje en de pret vern**kt dit jaar, en ze doen niet eens mee voor de zeges, hoe krijgen ze het voor elkaar. Net als je denkt dat je hekel aan dat team niet erger kan worden, en ook aan die dramaqueen komen ze wel weer met iets om het toch voor elkaar te krijgen.


    Die hebben veel te veel macht, tijd om die een keer keihard aan te pakken. Ook Ricciardo zegt dit natuurlijk omdat ze de wagen hoger hebben moeten zetten, niks meer en niks minder, leuk jaartje dacht ik. Lekker rellen met de rooie jongens, maar het is weer dat Mercedes die de baas wilt spelen.

    Om te kotsen.

    • + 10
    • 17 jun 2022 - 12:21
    • Sainz dan? Gasly? Ricciardo? Neehoor alleen Mercedes. Mercedes, Mercedes, Mercedes.

      • + 5
      • 17 jun 2022 - 12:28
    • John6

      Posts: 6.717

      Geloof mij nu maar, Lewis hoor je niet meer, en die komt straks ook gewoon uit zijn auto, de bal is nl al aan het rollen.

      Het spel dat ze al jaren op deze manier spelen.

      • + 5
      • 17 jun 2022 - 12:40
    • @Royalere wat denk je welk merk motor enzovoort, achterin ligt?

      Trouwens in de tekst: "Ik zag een aantal van zijn aan boord," wut?!

      • + 0
      • 17 jun 2022 - 14:24
    • Modest: Niet te veel verwachten van google translate he ;)

      • + 1
      • 17 jun 2022 - 15:14
    • Ahhhhh, plusje. Yep!
      'I saw a few of his onboard' zeg maar.

      • + 0
      • 17 jun 2022 - 22:28
  • jd2000

    Posts: 5.756

    Nou ja, voor Ricciardo is het een klein probleempje. Volgend seizoen is hij er van af

    • + 2
    • 17 jun 2022 - 12:32
  • Ik geloof eerlijk gezegd best dat Hamilton last had van z'n rug. Voor iemand voor wie z'n imago zo belangrijk is... lijkt het me niet goed om als een oud mannetje uit je auto te kruipen.
    Zeker niet als de hele wereld ziet hoe fris je teamgenoot na de race rondhuppelt.

    • + 1
    • 17 jun 2022 - 13:10
    • Hij zal ongetwijfeld last hebben gehad van zijn rug met al dat gestuiter. Maar je gaat mij niet wijsmaken dat de manier waarop hij uit de auto klom niet deels geacteerd was.

      • + 0
      • 17 jun 2022 - 15:16
  • Ricciardo is aan een charme offensief bezig....hij weet dat hij geschiedenis en probeert zelfs via deze weg zieltjes te winnen......

    • + 0
    • 17 jun 2022 - 17:10

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2022

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welk team gaat verrassen in het 2022-seizoen?

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 1.025
  • Podiums 24
  • Grand Prix 154
  • Land Australië
  • Geb. datum 1 jul 1989 (33)
  • Geb. plaats Perth, Australië
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
18 - 20 maa
Bahrein
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië
8 - 10 apr
Australië
22 - 24 apr
Italië
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika
20 - 22 mei
Spanje
27 - 29 mei
Monaco
10 - 12 jun
Azerbeidzjan
17 - 19 jun
Canada
1 - 3 jul
Groot Brittannië
8 - 10 jul
Oostenrijk
22 - 24 jul
Frankrijk
29 - 31 jul
Hongarije
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix & Circuit
18 - 20 maa
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
8 - 10 apr
Australië Albert Park
22 - 24 apr
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
20 - 22 mei
27 - 29 mei
Monaco Monte Carlo
10 - 12 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
17 - 19 jun
1 - 3 jul
Groot Brittannië Silverstone
8 - 10 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
22 - 24 jul
Frankrijk Paul Ricard
29 - 31 jul
Hongarije Hungaroring
Bekijk volledige kalender
show sidebar