user icon

Polesitter Leclerc waarschuwt Red Bull: "Had 4 tienden sneller kunnen gaan"

  • Gepubliceerd op 28 mei 2022 17:30
  • comments 31
  • Door: Bob Plaizier

Charles Leclerc heeft wederom toegeslagen in de kwalificatie in zijn thuisland. De Monegaskische Ferrari-coureur was op dreef en de concurrentie kon niet tippen aan zijn snelle tijd in laatste kwalificatiesessie. De opluchting was na afloop van zijn gezicht te lezen, dit jaar crashte niet hij maar zijn teamgenoot Carlos Sainz in de laatste seconden.

Leclerc noteerde al vroeg in de derde kwalificatiesessie een snelle tijd en vloog daarna wederom over de baan. Hij hoefde zich geen zorgen te maken over de concurrentie, Max Verstappen zat niet lekker in zijn vel en Sainz en Sergio Perez crashte vlak voor de ingang van de tunnel in Monaco.

Limiet

Na afloop meldde de zeer blije Leclerc zich bij de interviewer van dienst. Ditmaal mocht Nederlander Giedo van der Garde de vragen stellen. Leclerc deelde zijn vreugde: "Het is heel erg speciaal. Ik ben niet enorm blij. Het is een enorm smooth weekend tot nu toe. Ik weet dat de pace er was en ik gewoon mijn werk moest doen. Het ging echt heel erg goed in die laatste ronde Ik zat echt op de limiet, ik had last van overstuur en ik had moeite om de banden in het juiste window te krijgen met het verkeer."

Vier tienden

De snelle rondjes van Leclerc in de laatste sessie van de kwalificatie waren indrukwekkend. De Monegask zelf was echter wat minder tevreden en denkt dat er nog veel meer in het vat zit: "De achterkant voelde een beetje losjes aan en ik denk dat ik vier tiende sneller was toen ik moest stoppen. Het is fijn dat ik Carlos morgen bij mij heb. Ik hoop dat het droog blijft want dat is voorspelbaarder. Maar welk weer er ook komt, we zijn er klaar voor."

PuchHatema

Posts: 31

Max was in de eerste sector al 0,150 langzamer dan Leclerc. Jammer dat ze met Perez weer vals gingen spelen, anders hadden Hamilton en Russell ook nog voor Max kunnen staan. Hopelijk gaat dit niet weer invloed gaan hebben op de WK stand. Is Masi er niet meer bij, gebeurt dit weer.

  • 9
  • 28 mei 2022 - 17:36

Reacties (31)

Login om te reageren
  • Vade

    Posts: 2.099

    Tja en Max was net zo snel onderweg in zijn laatste rondje, dus zegt helemaal niks...

    Neemt niet weg dat LeClerc wel terecht op pole staat en ook waarschijnlijk met dat laatste rondje van Max, maar puur wat hij nu zegt, zegt helemaal niks...

    • + 5
    • 28 mei 2022 - 17:33
    • Leclerc mag wmb morgen met 40 seconden voorsprong winnen ;)

      • + 0
      • 28 mei 2022 - 17:35
    • Vade

      Posts: 2.099

      Nou, nu niet overdrijven haha.

      • + 0
      • 28 mei 2022 - 17:36
    • Max was goed bezig die laatste ronde, maar Leclerc was nog veel sneller onderweg. Dus wat hij zegt klopt wel ongeveer. Ik denk dat ze 1 en 2 waren geworden dus dit was wel degelijk in het nadeel van Max.

      • + 6
      • 28 mei 2022 - 17:36
    • Vade

      Posts: 2.099

      Ik snap wel dat het kan kloppen wat hij zegt, maar op zichzelf zegt het niets, omdat Max tot de rode vlag even snel reed in de eerste sector als Charles. Dus als je het op basis van hun eigen laatste snelle ronde pakt, zouden ze dus even snel zijn. Terwijl in de resterende sector(s) natuurlijk nog wat kan gebeuren. Zowel voor Charles als Max.

      • + 1
      • 28 mei 2022 - 17:40
    • Leclerc was in zn snelste ronde 0,115 sneller dan Max in zn snelste ronde. In de laatste ronde die ze beiden moesten afbreken was het verschil 0,147. Dus Leclerc leek idd op weg naar een nog grotere marge. Verstappen was in die laatste ronde wel sneller dan Sainz en Perez en 0,133 sneller dan zn eigen snelste eerste sector. Dus P2 lag wel voor het grijpen eigenlijk.

      • + 2
      • 28 mei 2022 - 17:47
  • PuchHatema

    Posts: 31

    Max was in de eerste sector al 0,150 langzamer dan Leclerc. Jammer dat ze met Perez weer vals gingen spelen, anders hadden Hamilton en Russell ook nog voor Max kunnen staan. Hopelijk gaat dit niet weer invloed gaan hebben op de WK stand. Is Masi er niet meer bij, gebeurt dit weer.

    • + 9
    • 28 mei 2022 - 17:36
    • Vade

      Posts: 2.099

      Hahahahahahahahahahahhahahahahahahhahahaha

      • + 4
      • 28 mei 2022 - 17:36
    • Hamilton en Russell? Het was een eerste rij LEC- VER geworden.

      • + 3
      • 28 mei 2022 - 17:37
    • RBH1

      Posts: 837

      Hard he die lantaarnpalen...

      • + 1
      • 28 mei 2022 - 17:40
    • Hamilton en Russel zijn zelfs op een Puch nog sneller, dan in die zilveren bruinvis die ze nu onder hun stuiterende kontjes hebben...

      • + 5
      • 28 mei 2022 - 17:40
    • Hoop onkunde in jouw post.

      • + 2
      • 28 mei 2022 - 17:51
    • OneRace

      Posts: 1.344

      Puch… ondanks de helmplicht op je brommer zou ik toch serieus overwegen die pot niet te lang op je hoofd te houden. Hij knelt af bij je, en flink ook zo te lezen… 🤣

      • + 5
      • 28 mei 2022 - 18:12
    • Joeppp

      Posts: 5.717

      Ik snap niet wat je op een F1 forum doet als je alleen maar komt om te etteren en domme dingen te roepen om reacties uit te lokken. Het is een beetje sneu.

      • + 8
      • 28 mei 2022 - 18:45
    • PuchHatema rijmt op Bakema.

      Van hetzelfde laken een pak, hamilton weer achter russell op het gridvak.

      • + 2
      • 28 mei 2022 - 18:57
    • Driver87

      Posts: 344

      Petje op helpt tegen zonnesteek 👍

      • + 1
      • 28 mei 2022 - 19:11
    • Alonsofan heeft het weer op zijn heupen hoor

      • + 0
      • 28 mei 2022 - 19:28
    • FGRacing

      Posts: 445

      Met gezond verstand zit het wel goed lees ik

      • + 0
      • 28 mei 2022 - 19:45
    • lenc1313

      Posts: 520

      hatema kneus ga lekker curling kijken of zo man man

      • + 1
      • 28 mei 2022 - 20:16
    • Adenauer Forst Nee die is het niet, wel opletten...

      • + 0
      • 28 mei 2022 - 20:34
    • Curling heb je hersens voor nodig schijnt

      • + 0
      • 28 mei 2022 - 20:41
    • Hoe weet jij dat zo goed LeClerc fan?

      • + 1
      • 28 mei 2022 - 20:47
  • GHM65

    Posts: 871

    Hoogmoed komt voor de val

    • + 1
    • 28 mei 2022 - 17:40
    • Max was in die Ferrari Al wk geweest joh.

      • + 2
      • 28 mei 2022 - 17:42
    • Beetle

      Posts: 1.992

      Zei je dat ook toen die schele zo hoog van de toren stond te blazen?

      • + 5
      • 28 mei 2022 - 17:55
  • Max had 3 wks meer kunnen halen in een betere auto.

    • + 1
    • 28 mei 2022 - 17:48
  • Leclerc voelt zich het mannetje, dit gedrag het kijk mij eens heeft hem vaker in de problemen gebracht en het zou mij niet verbazen als deze instelling er voor gaat zorgen dat hij morgen de finish niet haalt.

    • + 3
    • 28 mei 2022 - 17:49
    • Een beetje positive arrogantie. Niks mis mee

      • + 5
      • 28 mei 2022 - 18:06
    • ILMOP

      Posts: 73

      Je hebt zo te zien alleen de titel gelezen en niet het artikel. Als je dat wel gedaan had, dan had je ontdekt dat hij het niet zo bedoeld heeft.

      • + 0
      • 28 mei 2022 - 18:46
    • Je moet de kop boven het artikel vergeten, want dat heeft Charles niet zo gezegd. Hij zei: "Ik denk dat ik vier tiende sneller was toen ik moest stoppen."

      Als dat klopt is het een feit en geen arrogantie...

      • + 1
      • 28 mei 2022 - 18:48

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    14:00 - 15:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    16:00 - 18:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 19:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    16:00 - 18:00

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    14:00 - 15:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    16:00 - 18:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 19:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    16:00 - 18:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2022

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welk team gaat verrassen in het 2022-seizoen?

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 686
  • Podiums 17
  • Grand Prix 90
  • Land MC
  • Geb. datum 16 okt 1997 (24)
  • Geb. plaats Monte Carlo, MC
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
18 - 20 maa
Bahrein
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië
8 - 10 apr
Australië
22 - 24 apr
Italië
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika
20 - 22 mei
Spanje
27 - 29 mei
Monaco
10 - 12 jun
Azerbeidzjan
17 - 19 jun
Canada
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix & Circuit
18 - 20 maa
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
8 - 10 apr
Australië Albert Park
22 - 24 apr
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
20 - 22 mei
27 - 29 mei
Monaco Monte Carlo
10 - 12 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
17 - 19 jun
Bekijk volledige kalender
show sidebar