user icon

Gasly kijkt uit naar Monaco: "Moeilijkste race van het jaar"

  • Gepubliceerd op 25 mei 2022 15:39
  • comments 13
  • Door: Bob Plaizier

Aankomend weekend staat de legendarische Grand Prix van Monaco weer op het programma. De race door de straten van het ministaatje staat al sinds jaar en dag op de kalender en is één van de bekendste wedstrijden van de sport. Veel coureurs en fans kijken dan ook reikhalzend uit naar de race.

De Grand Prix van Monaco is populair onder de coureurs. Ook Fransman Pierre Gasly kijkt uit naar de race in het dwergstaatje dat grenst aan Frankrijk. In een persbericht van zijn team AlphaTauri spreekt Gasly zich uit: "Monaco is historisch en iconisch in de Formule 1. De hele wereld kent de Grand Prix van Monaco. Foto's van vroeger laten ook nog eens zien dat het circuit in de loop der jaren amper is veranderd."

De krappe straten van Monaco zijn regelmatig ook een plek waar crashes haast gegarandeerd zijn. Gasly kent de gevaren en let daarom extra goed op: "Het is één van de moeilijkste races van het jaar, zo niet de moeilijkste. Als je op dit circuit op de limiet wil rijden, dan heb je echt maximale concentratie nodig en dat is een echte uitdaging."

En toch wil ik het eerst nog maar eens zien met de nieuwe reglementen. Wie weet kunnen ze genoeg volgen om tunnel uit iets moois te laten zien.

  • 1
  • 25 mei 2022 - 16:00

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Lijkt me voor de rijder inderdaad een enorme uitdaging en kick op die baan, maar voor de toeschouwer is dit baantje te voorspelbaar. Als er niemand crasht, is de uitslag van de race de uitslag van de kwali.

    • + 0
    • 25 mei 2022 - 15:52
    • En toch wil ik het eerst nog maar eens zien met de nieuwe reglementen. Wie weet kunnen ze genoeg volgen om tunnel uit iets moois te laten zien.

      • + 1
      • 25 mei 2022 - 16:00
    • Heel die race kan mij gestolen worden, op de pitstops na. maar die trainingen en de kwalificatie is altijd genieten.

      • + 0
      • 25 mei 2022 - 16:12
    • Als je oplet en er oog voor hebt gebeurt er veel tijdens de race Roy...........

      • + 0
      • 25 mei 2022 - 17:13
    • snailer

      Posts: 9.035

      Het is erg saai, de race. Als je naar vorig jaat kijkt dan was Verstappen alleen maar bezig met brandstpf sparen. Hij kreeg vaste rondetijden op die hij ook als een metronoom reed. Hij kreeg zelfs opdracht Sainz dichterbij te laten komen om de banden te sparen.
      Enige moment dat Verstappen vol gas gaf was vanaf de stop Bottas waar Verstappen een aantal rondjes vol gas ging. Daarna was het weer banden sparen.

      Meest saaie race van het jaar tenzij het regent. Ook als bijvoorbeeld iemand voordeel haalt ivm een safety car blijft het verder een saaie race trouwens. Ben gaat dan weer verder met rondjes rijden achter elkaar na de herstart.

      • + 0
      • 26 mei 2022 - 09:15
  • Misschien is Monaco een goed moment om het schade klassement eens te bekijken:
    1. Williams €2.957.000
    2. Haas €2.172.000
    3. Alpine €2.052.000
    4. Aston Martin €1.857.000
    5. Ferrari €1.760.000 (+ €225.000)
    6. Alfa Romeo €974.000
    7. McLaren €605.000 (+ €225.000)
    8. AlphaTauri €415.000
    9. Mercedes €225.000 (+ €225.000)
    10. Red Bull Racing €0

    • + 0
    • 25 mei 2022 - 16:20
    • Remco_F1

      Posts: 577

      RBR €0, de Monaco koning

      • + 0
      • 25 mei 2022 - 16:38
    • Hoe kom je aan die cijfers ?

      • + 0
      • 25 mei 2022 - 17:12
    • snailer

      Posts: 9.035

      0 Euro klopt in ieder geval niet. Ze hebben een fikkie gehad. Ben even vergeten waar.

      Maar veel zal het niet zijn geweest.

      • + 0
      • 25 mei 2022 - 18:33
  • Wat mij betreft ook het hoogtepunt. Dat zijn van die dingen die je ook kent zonder f1 te kijken. Ferrari, Monaco Schumi destijds. Ik krijg er een enorme dikke cock van :)

    • + 0
    • 25 mei 2022 - 20:52
    • snailer

      Posts: 9.035

      Ik krijg dat van mooie vrouwen. Maar hé. Dat ben ik.

      • + 0
      • 26 mei 2022 - 15:16
    • Niet eens van de wk van Max 😱

      • + 0
      • 26 mei 2022 - 15:35
    • snailer

      Posts: 9.035

      wk.... zijn dat de initialen van een prachtige vrouw? Want dan kan het.

      Ik krijg geen stijfies van enige sport. Sterker nog. F1 kijkend denk ik zo'n beetje als enige niet aan s e x. Ik voel wel veel spanning bij spannende races. Mij doen kampioenschappen eigenlijk niets, omdat dit papieren resultaten zijn.

      Vorig jaar was dat anders omdat het daar op de baan werd uitgevochten. Het is het meest legendarische en geweldige rondje ooit geweest in de F1.

      Ik weet dat het wat ongepast is er over te beginnen, omdat laatst een forum lid er aan is overleden. Maar dat laatste rondje had ik een paar maal het gevoel dat mijn hartkleppen stopten met bewegen.

      • + 0
      • 26 mei 2022 - 22:09

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    14:00 - 15:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    16:00 - 18:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 19:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    16:00 - 18:00

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    14:00 - 15:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    16:00 - 18:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 19:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    16:00 - 18:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2022

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welk team gaat verrassen in het 2022-seizoen?

Coureursprofiel

  • Team Alpha Tauri
  • Punten 322
  • Podiums 3
  • Grand Prix 95
  • Land FR
  • Geb. datum 7 feb 1996 (26)
  • Geb. plaats Rouen, FR
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,77 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
18 - 20 maa
Bahrein
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië
8 - 10 apr
Australië
22 - 24 apr
Italië
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika
20 - 22 mei
Spanje
27 - 29 mei
Monaco
10 - 12 jun
Azerbeidzjan
17 - 19 jun
Canada
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix & Circuit
18 - 20 maa
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
8 - 10 apr
Australië Albert Park
22 - 24 apr
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
20 - 22 mei
27 - 29 mei
Monaco Monte Carlo
10 - 12 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
17 - 19 jun
Bekijk volledige kalender
show sidebar