user icon

Russell vindt Mercedes geen diva: "In de bochten echte killer om te besturen"

  • Gepubliceerd op 13 mei 2022 15:09
  • comments 19
  • Door: Bob Plaizier

George Russell is momenteel bezig met een aardige eerste seizoen in dienst van het team van Mercedes. De Britse coureur eindigde tot nu toe in elke race in de top vijf maar de problemen zijn aanwezig. Mercedes is immers bezig met een rampzalig seizoen en komt overduidelijk snelheid tekort.

De bolides van Russell en zijn ervaren teamgenoot Lewis Hamilton kampen met de nodige problemen. De coureurs hebben vooral last van het gehobbel, het welbekende porpoising-probleem. Ook in Miami had men er weer last van, ook was er afgelopen weekend een enorm verval zichtbaar bij het team. Op vrijdag waren ze zeer snel en daarna zakte ze in elkaar als een kaartenhuis.

Killer

Russell heeft zelf ook geen idee waar alle problemen vandaan komen. De getalenteerde coureur tast volledig in het duister maar heeft daarnaast wel vertrouwen in de performance van zijn wagen. Tegenover Motorsport.com spreekt hij dat vertrouwen uit: "Weten dat het erin zit, we moeten het er alleen nog proberen uit te halen. Daarnaast weten we tevens nog niet waarom de auto zich zo onvoorspelbaar gedraagt. Toto Wolff heeft het vaak over een diva maar dat is echt een understatement. Wanneer de auto stuitert in de bochten, dan is dit echt een killer om te besturen."

Verdienen

In Miami begon de Brit nog goed aan het weekend maar ging het daarna genadeloos mis. Russell vindt de resultaten van Mercedes dan ook meer dan terecht: "Dit is gewoon wat we verdienen. We hebben op diverse circuits echt rampzalig gepresteerd. Dat kwam vooral door de zaterdagen. Vervolgens werd het dan lastig op zondag. We hebben dit weekend iets veelbelovends laten zien maar we zijn er nog niet hoor. Er staan namelijk wel een snelle auto. We moeten de data vergelijken."

nr 76

Posts: 3.232

Precies, Petertje! Als ze al trainingen gaan winnen, is het kampioenschap binnen handbereik!

  • 4
  • 13 mei 2022 - 16:30

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Iedereen die pas sinds 2014 de F1 is gaan volgen en voor Mercedes is: Dit is het gevoel wat RB/Ferrari fans sinds die tijd ook voelen. Ferrari fans al langer dan daarcoor. het gaat wennen. leuk is het niet, maar ik haalde alles uit de dagsuccesjes en de podiums.

    • + 1
    • 13 mei 2022 - 15:10
    • mUtt3n

      Posts: 418

      Nog steeds zo verzuurd vriendje? Je wordt zieliger met de dag!

      • + 0
      • 16 mei 2022 - 08:00
  • hij pakte de beste tijd tijdens de tweede training in miami als ze de onvoorspelbaarheid onder controle krijgen dan kunnen ze weer meedoen om de winst.

    • + 1
    • 13 mei 2022 - 15:18
    • Max werd ook wel eens eerste in de trainingen van 2016 tot en met 2020. Ferrari ook en zelfs andere teams.

      • + 3
      • 13 mei 2022 - 15:31
    • Eens, tenminste in zoverre, of ze meedoen om de winst weet ik niet, maar dat je dan rekening met ze moet gaan houden, dat verwacht ik wel.

      • + 1
      • 13 mei 2022 - 16:19
    • nr 76

      Posts: 3.232

      Precies, Petertje! Als ze al trainingen gaan winnen, is het kampioenschap binnen handbereik!

      • + 4
      • 13 mei 2022 - 16:30
    • snailer

      Posts: 8.156

      Mij zeggen de tijden in de race veel meer eigenlijk. Bottas een seconde per ronde langzamer en Hamilton op de zelfde strategie kon het gat naar Bottas nooit dicht rijden. En dat terwijl Bottas toch duidelijk de mindere rijder is tov Hamilton.

      • + 1
      • 13 mei 2022 - 16:32
  • Oei, zegt Russell nou dat Lewis een matige coureur is, en Toto een huichelende leugenaar?
    Dat kan echt niet George!

    • + 1
    • 13 mei 2022 - 15:24
  • Russell vindt Mercedes geen diva: “In de bochten een echte killer om te besturen”

    ^^???

    • + 1
    • 13 mei 2022 - 15:44
    • Beetje vreemde kop inderdaad, ik dacht dat hij bedoelde toen ik de titel las dat hij juist in de bochten wel goed is. maar dan lees je de tekst en ook daar heeft hij problemen.

      • + 2
      • 13 mei 2022 - 15:49
    • snailer

      Posts: 8.156

      Ik ben blij met je uitleg, royalere en Filipe. Van bepaalde mensen lees ik niet meer wat ze schrijven. Deze man dus ook niet. Ik dacht dus dat Russell de Mercedes makkelijk vond om te besturen.

      • + 1
      • 13 mei 2022 - 16:36
    • Snork

      Posts: 15.153

      Kop en tekst stroken totaal niet met elkaar, nogal verwarrend. En dat vlak voor het weekend, ik kan dit er effe niet bijhebben. Toestanden. Pffff...

      • + 4
      • 13 mei 2022 - 16:48
  • Gebruiker

    Posts: 129

    “Toto Wolff heeft het vaak over een diva maar dat is echt een understatement. Wanneer de auto stuitert in de bochten, dan is dit echt een killer om te besturen."

    En in de titel staat dat Russell het geen diva vindt.

    Wat is het nu? Een understatement is een bekrachtiging van iets. In dit geval de woorden van Toto. 🧐

    • + 0
    • 13 mei 2022 - 17:59
    • De enige Diva is Hamilton 😁😁😁

      • + 0
      • 14 mei 2022 - 21:40
  • Moondust

    Posts: 675

    Mijn hemel, wie heeft dit artikel vertaalt. Geen touw aan vast te knopen sommige stukken.

    • + 1
    • 13 mei 2022 - 22:00
  • Edgar

    Posts: 1.604

    Mag je na al die jaren eindelijk in een merc rijden, loopt heel dat ding niet...

    • + 0
    • 14 mei 2022 - 09:34
  • F1fever

    Posts: 236

    Yesssssss, mijn vrouw is schijnbaar ook een diva
    En ik maar denken dat zij een vrouw met nukken is.....

    • + 0
    • 14 mei 2022 - 12:50

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    14:00 - 15:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    14:00 - 15:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2022

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welk team gaat verrassen in het 2022-seizoen?

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 78
  • Podiums 2
  • Grand Prix 65
  • Land GB
  • Geb. datum 15 feb 1998 (24)
  • Geb. plaats King's Lynn, GB
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,85 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
18 - 20 maa
Bahrein
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië
8 - 10 apr
Australië
22 - 24 apr
Italië
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix & Circuit
18 - 20 maa
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
8 - 10 apr
Australië Albert Park
22 - 24 apr
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
Bekijk volledige kalender
show sidebar