user icon

Williams-directeur hekelt hypocrisie rond off-throttle blown diffusers

  • Gepubliceerd op 13 jul 2011 15:44
  • comments 10
  • Door: Rob Veenstra
Williams-directeur Adam Parr heeft uitgehaald naar de teams die afgelopen weekend bezwaren aantekenden tegen de ingrepen tegen off-throttle blown diffusers. Sommige renstallen vonden dat ze onevenredig benadeeld werden door de maatregelen en hadden bovendien moeite met de timing van de regelverscherping.

Parr en Williams zaten in 2009 zelf aan in het beklaagdenbankje met de dubbele diffusers en toen volgde geen coulance. “Het is irrelevant dat ze tijdens het seizoen willen ingrijpen. Ik heb geen enkele sympathie voor de teams die hier hinder van zouden ondervinden. Het irriteert me dat ik in 2009 wel naar het Hof van Beroep moest en bepaalde teams als reden voor een verbod op dubbele diffusers aanvoerden dat onze auto's gevaarlijk snel zouden zijn.”

“Dit kwam van een persoon die bekend staat als iemand die snelle auto's maakt, dat nog steeds doet. Ik heb nog nooit zulke onzin gehoord. Mijn punt is dat ze toen ook niet met hun hand over hun hart streken. Brawn GP, Toyota en Williams hadden er veel geld in geïnvesteerd, maar mochten we het tot het einde van het seizoen gebruiken? Nee hoor. Ze protesteerden in Australië, ze protesteerden in Maleisië en stapten vervolgens naar de rechter. Het is bullshit. Ik stoor me aan een paar dingen en klassenjustitie en hypocrisie horen daar absoluut bij.”

Reacties (10)

Login om te reageren
  • 1 - 0 voor Parr

    • + 0
    • 13 jul 2011 - 15:50
  • Beamer

    Posts: 1.146

    Alle teams zijn wel unaniem akkoord gegaan. Als je het niet eens bent met de regeling, dan had je niet akkoord moeten gaan. Simpel!

    • + 0
    • 13 jul 2011 - 16:35
    • turbof1

      Posts: 1.809

      Nee zo simpel is het niet. Geloof me, we zien maar 1 deel van het verhaal. Wie weet wat allemaal achter de schermen is gebeurd. Hetzelfde voor Ferrari: die zouden nooit ingestemd hebben met het terug toestaan van EBD mappings, onder normale omstandigheden.

      • + 0
      • 13 jul 2011 - 19:18
  • Williams moet niet zo zeuren! Altijd als er wat te melden valt, zijn hun er als de kippen bij om het er niet mee eens te zijn. Ik ben blij als heel die organisatie daar op de schop gaat, en er wat goeds van maakt, want het wordt met het seizoen erger daar.

    • + 0
    • 13 jul 2011 - 18:37
  • Williams heeft gewoon een telefoontje gehad van een fransoos werkzaam bij een grote franse autoproducent met de volgende mededeling: mocht u onverhoopt tegen willen stemmen en dit ook doen, dan zien wij niet in waarom wij met u volgend jaar in zee zouden willen gaan. U kunt hiermee zelf u keuze maken, of u rijdt volgend jaar met onze krachtbronnen of u blijft verder ploeteren met de Cosworth V8. met vriendelijke groet, Renault F1.

    • + 0
    • 14 jul 2011 - 02:50
  • Smukkie

    Posts: 131

    Parr gaat teveel om met zeurkous Barrichello....

    • + 0
    • 14 jul 2011 - 08:25
  • hij heb wel gelijk, als je het puur van zijn standpunt kijkt.
    eerst word er tegen hem gezeurd en geklaagd en daar doet men meteen wat aan en word ook zo gelaten.
    nu word er gezeurd en geklaagd, word er wat aan gedaan en opeens komen er weer sub-regeltjes en weet ik het wat meer.
    dusja van zijn kant kan ik het wel begrijpen, maar idd als je toch eerst unaniem stemt, hoe kun je dan opeens een week later weer tegen je eigen stem in gaan?

    is er soms met geld gezwaaid ofzo?

    • + 0
    • 14 jul 2011 - 11:56
  • Helemaal mee eens en Ferrari is de grootste zeurpiet van allemaal. Ben helemaal klaar met dit team, altijd maar wat te zeuren tenzij ze er zelf voordeel mee hebben. Ik vind dat Williams hier ook echt een punt heeft. Nu is Williams gelukkig niet het team wat altijd dwars moet liggen maar ik vind dat de FIA haar rol beter moet spelen het heet niet voor niets Ferrari International Agency ;)

    • + 0
    • 14 jul 2011 - 14:30
    • Williams ligt juist altijd dwars... Zielig team.

      • + 0
      • 14 jul 2011 - 15:28
    • prima, kom maar op met de feiten dan? Anders zou ik stil zijn.......

      • + 0
      • 14 jul 2011 - 18:43

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar