Ferrari geeft Sergio Perez een kans met testsessie in september
- Gepubliceerd op 13 jul 2011 13:58
-
37
- Door: Robin Smeets
Omdat het testen tijdens een seizoen verboden is, zal er in september met de F60 uit 2009 worden gereden op het testcircuit van Ferrari in Mugello óf Fiorano. Sergio Perez zal het dan 'opnemen' tegen Jules Bianchi die ook mag testen in de F60.
"We zullen gaan testen in september op het circuit van Mugello of Fiorano", bevestigde Luca Baldisserri, hoofd van het opleidingsprogramma bij Ferrari. "Het zal een interessante test worden, want we laten Sergio en Jules tegen elkaar rijden. Ze zullen beiden erg gemotiveerd zijn en voor ons is het de beste mogelijkheid om de kwaliteiten van beiden te analyseren."
Trending nieuws
-
Ocon legt uit hoe F1-coureurs denken over toekomst Verstappen
Esteban Ocon stelt dat de Formule 1-coureurs zich geen grote zorgen maken over een naderend pensioen van Max Verstapp...
22 jun 2026 11:22 -
Steun voor Red Bull na brandbrief van Brown
David Coulthard heeft hard uitgehaald naar McLaren-CEO Zak Brown. De Amerikaan stuurde onlangs een open brief naar de...
22 jun 2026 12:09 -
Steiner snoeihard over Aston Martin en Honda: "Dit is onacceptabel"
Guenther Steiner blijft erg kritisch op de motor van Honda. Aston Martin heeft in Monaco het eerste punt van het seiz...
22 jun 2026 10:09 -
Verstappen bleef tot het laatste moment achter Lawson staan
Liam Lawson heeft mooie woorden over voor Max Verstappen. Lawson was vorig jaar tijdens de eerste raceweekenden de te...
22 jun 2026 09:26 -
Norris jaagt op McLaren-prestatie van Hamilton
Lando Norris komt steeds dichter en dichterbij een bijzondere McLaren-prestatie van Lewis Hamilton. Als Norris in de ...
22 jun 2026 10:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land BR
- Geb. datum 21 apr 1981 (45)
- Geb. plaats Sao Paulo, BR
- Gewicht 59 kg
- Lengte 1,66 m
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Felipe Massa
Team profiel
- Team naam Sauber
- Basis - Zwitserland
- Gabriel Bortoleto
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 8
- Marcus Ericsson 9
- Nico Hülkenberg 11
- Felipe Nasr 12
- Esteban Gutierrez 12
- Felipe Massa 12
- Felipe Massa 12
- Kamui Kobayashi 14
- Sergio Perez 15
- Charles Leclerc 16
- Kamui Kobayashi 16
- Sergio Perez 17
- Kimi Räikkönen 17
- Esteban Gutierrez 21
- Kamui Kobayashi 23
- Guanyu Zhou 24
- Nico Hülkenberg 27
- Antonio Giovinazzi 36
- Valtteri Bottas 77
- Pascal Wehrlein 94
- Adrian Sutil 99
115.816 reacties op Sauber
5 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sauber

Reacties (37)
Login om te reagerenPosts: 1.052
Ai, 1+1=3 voor Massa
Posts: 2.222
Oh oh, Vervang Alonso maar XD
Misschien op lange termijn de betere oplossing voor Massa, maar in tegenstelling tot vele anderen zie ik hem wel graag rijden bij Ferrari
Posts: 1.308
Alonso is niet alleen op de lange termijn de betere keuze, maar ook op de korte termijn. Dat heeft hij nu wel bewezen.
Posts: 2.222
Dat weet ik Henry (auw) goh wat haat ik dat om toe te geven) maar die XD is moet je zien als een smiley, ofwel beetje sarcasme, lol
Posts: 1.653
Ben benieuwd, een van beiden kan wel eens Ferrari coureur worden in 2013.
Al betwijfel ik wel of zij iets kunnen beginnen tegen Alonso.
Posts: 962
Met gelijke middelen kan niemand Alonso verslaan. Hamilton en Vettel komen in de buurt, verder echt he-le-maal niemand. Maar Massa heeft z\'n kans gehad wat mij betreft. Laat Perez het maar eens proberen! Hij gaat niet winnen van Alonso, maar hij zal zeker een gooi naar de titel kunnen doen over 2 jaar!
Posts: 1.652
@ Dennis
Waar basseer jij dat op? Niemand kan Alonso verslaan? Wat dacht je van Hamilton in zijn rookie jaar in 2007? Of Trulli bij Renault (voordat Briatore ingreep)
Posts: 106
Voorbode voor Felipe om nu echt te gaan presteren of anders zijn stoeltje in te gaan leveren. Ander punt: ik kan me wel voorstellen dat de 2010 auto heel veel op de 2011 lijkt en dat er daaarom niet in de 2010 versie wordt getest. Maar in hoeverre zou Ferrari met de F2009 op de Pirelli ook nog bruikbare data kunnen vergaren en gebruiken voor de rest van seizoen 2011?
Posts: 367
Ze kunnen in ieder geval KERS testen doen: die zat wel op de F60...
Posts: 106
Ja ik denk dat de rek wel in zit qua door-ontwikkeling van de KERS. Enige punt is de betrouwbaarheid en daarvan hebben alle teams met de Mercedes en Ferrari motoren laten zien dat het goed zit. Alleen Renault heeft af en toe daar last aan ondervonden. De allergrootste uitdaging voor Ferrari zit hem in het tijdig op temperatuur krijgen van de banden en dan met name de harde band.
Posts: 975
Beetje oneerlijke concurentie voor Jules, Perez rijdt dit jaar al F1. Maar ik zie in Perez meer potentie dan in Jules. Hoop in 2013 dat Perz Bij ferrrari rijdt Di Resta bij MGP en Kobayashi bij McLaren en Ricciadio bij Red bull.
Posts: 1.052
Ik denk dat ze Jules de laatste tijd in de GP2 hebben gevolgd en ze hem zien als het ideale tegenwicht voor het \"inhaalgeweld\" van Lewis. ;-)
Posts: 439
Kan dat niet op tv uitgezonden worden? xD
Posts: 1.827
Bianchi wordt sowieso niet de coureur van Ferrari - die heeft dit jaar laten zien totaal niet rijp te zijn voor een topjob en het hoofd absoluut niet cool te kunnen houden...
Posts: 803
Dááááág Massa! :-)
Posts: 1.052
Feest in huize Gert! Snel, trek de aanmaaklimonade open!
Posts: 1.653
Als Massa verdwijnt heeft GPGert niets meer om nog voor te leven..
Posts: 803
Ik drink er een uitstekende Cote du Rhone op! :-)
Posts: 803
O jawel hoor, dan stort ik me wel op een andere nitwit!
Posts: 4.805
Yes! Ik weet nu al dat ik fan van hem ga worden. Is een unicum voor me: fan van twee coureurs bij hetzelfde team :-)
Posts: 4.805
Yes! Ik weet nu al dat ik fan van hem ga worden. Is een unicum voor me: fan van twee coureurs bij hetzelfde team :-)
Posts: 4.805
Yes! Ik weet nu al dat ik fan van hem ga worden. Is een unicum voor me: fan van twee coureurs bij hetzelfde team :-)
Posts: 4.805
Goh, zo heb je geen reactie, zo heb je er drie...
Posts: 8
Ik zou eerder voor Kobayashi gaan als ik Ferrari was. Laat die Perez eerst nog maar eens wat ervaring op doen bij Sauber. Hij is een ruwe diamant en als hij zich bewijst, dan komt zijn tijd vanzelf. Kobayashi heeft zich in mijn ogen bewezen als een stabiele coureur die van tijd tot tijd leuke dingen laat zien...
Posts: 7.033
Ik ben meer onder de indruk van Perez dan Kobayashi gezien zijn potentie/leeftijd.. Hij is 4 jaar jonger he! Er zit nog veel rek in.
Posts: 83
Als die Jules ook jong is, kunnen ze beide Massa en Alonso vervangen.Kijk maar naar Vettel jong en snel, tijd voor jonge rijders.
Posts: 2.418
Volgens mij is Bianchi ongeveer net zo oud als Perez. Hij is 20 of 21 jaar volgens mij, of net 22. :-)
Posts: 34
Ik vind het niets dat Perez bij Ferrari gaat testen. Ik wil Alonso weg,niet Massa!!
Maar Ferrari is natuurlijk wel beter voor Perez als Sauber.
Posts: 712
Oh jeetje, stop de persen. Hij mag gaan testen.
Wil dit zeggen dat Massa nu zeker weggaat? Neen, dus hou die spontane orgasmes nog even in GPGert tot er een officieel bericht is dat jouw favoriete rijder weggaat bij Ferrari.
Posts: 803
Maar als het zover is, dan spuit ik jou graag onder.... met champagne! ;-)
Posts: 712
In 2013 zal het idd zo zijn en mag je mij de fles doorsturen. In 2012 dus nog niet tenzij Webber weggaat bij Red Bull.
Posts: 1.408
Met Bianchi zijn huidige vorm maken ze er beter een duel in de simulator van. Voor je het weet kun je twee mooie F60\'s afschrijven. Zou toch zonde zijn.
Posts: 803
Arrivederci Massa! Weet je wat het mooiste is? Hij is zó dom, dan hij niet eens beseft dat deze shoot-out wordt gehouden om te bepalen wie zijn stoeltje overneemt! ;-)
Posts: 712
Sergio Perez maakt deel uit van het opleidingsprogramma van Ferrari... Dus de rijders daar hebben idd veel kans om later de huidige coureurs te vervangen wat exact de bedoeling is van het programma, maar ja hoor hij zal het heus niet doorhebben.
Blinde haat en vooroordelen. Je kan er wel wat van.
Posts: 7.033
Perez als vervanger voor Massa? Ik zeg doen! Ik vind hem een groot talent, gezien zijn leeftijd en potentie kan het een echte topper worden.. Voor Ferrari zou het ideaal zijn, hebben ze echt iemand binnen het team waar ze op kunnen bouwen. Ik heb een hoge pet op voor Perez en voorspel een grote toekomst. Overigens vind ik hem ook wel bij Ferrari passen als Mexicaan zijnde.
Posts: 2.323
en nog even wat nieuwe onderdelen op de auto monteren en kijken of dat werkt...
Posts: 10.412
heb geen hekel aan massa maar ferrari zal toch puntjes moeten hebben voor het wk.vind dat massa deze te vaak laat liggen.