user icon

Williams wil dat Latifi stopt met overpeinzen: "Hij is bijna te intelligent"

  • Gepubliceerd op 01 jan 2022 11:01
  • comments 19
  • Door: Bob Plaizier

Nicholas Latifi beleefde in 2021 een redelijk seizoen. De Canadees kon eindelijk laten zien wat hij waard was en beloonde zich met een aantal puntjes. Hij werd verder compleet overschaduwd door zijn teamgenoot George Russell en hoopt dit jaar te kunnen schitteren. Bij zijn team Williams weten ze wat daar voor nodig is.

Latifi is overduidelijk niet de beste coureur van het veld maar is zeker geen slechte coureur. Hij zal dit jaar zijn talent moeten tonen naast Alexander Albon. Williams-kopstuk Dave Robson spreekt zich uit bij Motorsport.com: "Er is aankomend seizoen een complete reset. De auto's zijn anders en hij heeft een nieuwe teamgenoot. Er is een kans voor hem op te stralen. Hij heeft alles wat er voor nodig is maar hij moet meer op zijn instinct vertrouwen."

Overpeinzen

Het vertrouwen op zijn instinct in volgens Robson zeer belangrijk. Latifi doet dat te weinig en dat is zijn zwakke punt. Robson is er duidelijk over: "Hij overpeinst dat te vaak. Mogelijk is dat een onderdeel van het probleem. Hij neigt ernaar om teveel na te denken, hij is bijna te intelligent om op zijn instinct te rijden. Maar het is cruciaal dat hij die wel heeft."

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Beamer

    Posts: 1.182

    Heel herkenbaar...... Pffff, wat een onzin zeg.

    • + 1
    • 1 jan 2022 - 11:55
    • Ben jij te intelligent om je mening toe te lichten @Beamer? ;)

      • + 1
      • 1 jan 2022 - 13:09
    • Beamer

      Posts: 1.182

      Ik ga het dan overdenken en dan gaat het allemaal mis....

      • + 1
      • 1 jan 2022 - 13:18
  • Nicholas heeft oud en nieuw in Oostenrijk bij Helmut gevierd.
    Onder het genot van braadworst en bitterballen (geleverd door Bill) hebben ze het afgelopen seizoen nog ff besproken.

    Zijn tot de conclusie gekomen dat er maar één man aanspraak kon maken op de titel.......en hij heeft hem nog gewonnen ook.

    • + 0
    • 1 jan 2022 - 11:57
  • Bijzondere definitie van schijterigheid vwb het teveel aan “intelligentie”. Als hij slim denkt hij minder na. Mooie contradictio in terminis.

    • + 0
    • 1 jan 2022 - 12:02
    • * als hij slim is

      (Niet zo slim van me)

      • + 0
      • 1 jan 2022 - 12:35
    • Foutje bedankt, niets om over te blijven piekeren....

      • + 0
      • 1 jan 2022 - 15:14
    • Mmmm je zet me aan het denken…

      • + 0
      • 1 jan 2022 - 15:24
    • Sorry!

      • + 1
      • 1 jan 2022 - 19:16
  • Williams heeft in 2022 met Lafiti en Albon twee grote lieverds in huis. Dat belooft wat, al zal het voor de resultaten onderaan de streep weinig uitmaken. Daarnaast zal de financiële compensatie ruim zijn en ligt er wellicht een motorendeal met Red Bull in het verschiet.

    • + 0
    • 1 jan 2022 - 12:31
    • Williams neemt per 2022 ook de versnellingsbak en andere onderdelen af van Williams. Daarnaast heeft Toto nog een klein aandeeltje in Williams, gaat geen motorendeal komen met Red Bull.

      Ik zie Williams eerder samenwerken met VAG (Porsche/Audi) of anders gewoon bij Mercedes blijven.

      • + 0
      • 1 jan 2022 - 13:09
    • En ondertussen heeft Albon een chip in zijn hersenpan gekregen waarmee dagelijks automatisch het opgevoerde motorblokkie van Mercedes wordt gescand...

      Ps. Heb je nog steeds met vertraging te maken bij het plaatsen van posts?

      • + 0
      • 1 jan 2022 - 13:16
    • @core2duo

      Dat ze nu tevens de versnellingsbak van Merc afnemen, zie ik niet als een intensivering van de samenwerking, maar als een breuk met het eerdere (onbegrijpelijke) Williams-beleid.

      Daarnaast is de resterende 5% van Toto Wolff het gevolg van een administratieve miskleun bij een eerdere poging de aandelen aan een partij over te dragen, niet de wens van Toto om een belang in de renstal te houden.

      • + 0
      • 1 jan 2022 - 13:18
    • @Larry

      Nog altijd! Ik ben een zeer omstreden figuur hier in het dorp. Logisch.

      • + 0
      • 1 jan 2022 - 13:19
    • Williams neemt de versnellingsbak af van Williams? Ik zeg breaking!

      • + 1
      • 1 jan 2022 - 13:58
    • Hoezo breaking?
      Williams ontwikkelt zelf geen versnellingsbak en daarom moet Williams wel bij Williams aankloppen.
      Verder doet Williams er alles aan om Williams buiten de deur te houden...

      • + 1
      • 1 jan 2022 - 14:08
    • Waar een Williams is,
      is een weg...

      • + 0
      • 1 jan 2022 - 14:09
    • Als het leveren van inhoudelijke contributie te hoog gegrepen is, kunnen er uiteraard nog altijd domme leeghoofdige opmerkingen worden gemaakt over overduidelijke verschrijvingen.

      • + 1
      • 1 jan 2022 - 14:23
    • Uiteraard een typo maar ik ben blij dat ik jullie er mee kan vermaken.

      • + 0
      • 2 jan 2022 - 12:46

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Gaat Lewis Hamilton door in de Formule 1?

Coureursprofiel

  • Team Williams
  • Punten 7
  • Podiums 0
  • Grand Prix 39
  • Land CA
  • Geb. datum 29 jun 1995 (26)
  • Geb. plaats Toronto, CA
  • Gewicht 74 kg
  • Lengte 1,85 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa 2021
Bahrein
16 - 18 apr 2021
Italië
30 - 2 mei 2021
Portugal
7 - 9 mei 2021
Spanje
20 - 23 mei 2021
Monaco
4 - 6 jun 2021
Azerbeidzjan
18 - 20 jun 2021
Frankrijk
25 - 27 jun 2021
Oostenrijk
2 - 4 jul 2021
Oostenrijk
16 - 18 jul 2021
Groot Brittannië
30 - 1 aug 2021
Hongarije
27 - 29 aug 2021
België
3 - 5 sep 2021
Nederland
10 - 12 sep 2021
Italië
24 - 26 sep 2021
Rusland
8 - 10 okt 2021
Japan
8 - 10 okt 2021
Turkije
22 - 24 okt 2021
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov 2021
Mexico (land)
12 - 14 nov 2021
Brazilië
19 - 21 nov 2021
Qatar
3 - 5 dec 2021
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec 2021
Verenigde Arabische Emiraten
-
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa 2021
16 - 18 apr 2021
30 - 2 mei 2021
7 - 9 mei 2021
20 - 23 mei 2021
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun 2021
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun 2021
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun 2021
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul 2021
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul 2021
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug 2021
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug 2021
3 - 5 sep 2021
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep 2021
Italië Monza
24 - 26 sep 2021
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt 2021
8 - 10 okt 2021
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt 2021
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov 2021
12 - 14 nov 2021
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov 2021
3 - 5 dec 2021
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec 2021
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
-
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar