Rubens Barrichello: "Ik sluit overstap naar ander team niet uit"
- Gepubliceerd op 09 jul 2011 02:38
-
17
- Door: Robin Smeets
"Ik ben vastbesloten om ook volgend jaar in de Formule 1 te racen", vertelde Barrichello. "Ik heb mijn interesse aan het team getoond en dat zullen zij nu ook richting mij moeten doen. Ik sluit een overstap naar een ander team niet uit als Williams mij geen redelijk aanbod doet. Als er andere teams geïnteresseerd zijn in mijn diensten en Williams niet met mij verder wil, dan zal ik inderdaad om mij heen kijken."
Mede-oprichter Sir Frank Williams vertelde: "Ik kan nog niks over onze line-up van volgend jaar zeggen totdat we zelf alles op een rijtje hebben gezet. Rubens is een zeer gewaardeerd coureur en hij brengt veel ervaring en nieuwe informatie naar het team. Zoiets kun je niet zomaar aan de kant zetten. Als we hem een betere auto hadden gegeven had hij in 2011 dichtbij de kop van het veld kunnen rijden. Misschien zelfs wel helemaal vooraan."
"Rubens is een geweldige coureur", aldus Williams.
Trending nieuws
-
Tijdschema GP Oostenrijk: Zo laat komt Verstappen in actie op Red Bull-Ring
Na een weekend zonder Formule 1 maakt de koningsklasse zich op voor de Grand Prix van Oostenrijk. Op de iconische Red...
22 jun 2026 12:46 -
'Red Bull zet alles op alles en doet Verstappen astronomische aanbieding'
De toekomst van Max Verstappen bij Red Bull Racing blijft de gemoederen bezighouden. In aanloop naar de Grand Prix va...
22 jun 2026 14:09 -
Ocon legt uit hoe F1-coureurs denken over toekomst Verstappen
Esteban Ocon stelt dat de Formule 1-coureurs zich geen grote zorgen maken over een naderend pensioen van Max Verstapp...
22 jun 2026 11:22 -
Verstappen kan recordjacht voortzetten in Oostenrijk
Max Verstappen geldt niet als de topfavoriet voor de zege op de Red Bull Ring, maar de cijfers zullen hem wel een goe...
22 jun 2026 13:22 -
Steun voor Red Bull na brandbrief van Brown
David Coulthard heeft hard uitgehaald naar McLaren-CEO Zak Brown. De Amerikaan stuurde onlangs een open brief naar de...
22 jun 2026 12:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Williams
- Basis Grove, Oxfordshire, Groot Brittannië
- Jacques Villeneuve 1
- Logan Sargeant 2
- Ayrton Senna 2
- Jacques Villeneuve 3
- Nicholas Latifi 6
- Jacques Villeneuve 6
- Nico Rosberg 7
- Nico Hülkenberg 10
- Nico Rosberg 10
- Jenson Button 10
- Pastor Maldonado 12
- Pastor Maldonado 16
- Nico Rosberg 16
- Nico Rosberg 16
- Valtteri Bottas 17
- Lance Stroll 18
- Pastor Maldonado 18
- Felipe Massa 19
- Alexander Albon 23
- Sergey Sirotkin 35
- Nyck de Vries 45
- Carlos Sainz jr 55
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
- Robert Kubica 88
161.342 reacties op Williams
39 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Williams

Reacties (17)
Login om te reagerenPosts: 584
Rubens, ik wil niet lullig doen. Maar je kan echt niet meer hogerop. Je kan nu alleen nog maar bij mindere teams aan de bak. En als het meezit misschien nog Renault als Kubica niet meer terugkomt. Word het misschien niet eens tijd om je helm aan de kapstok te hangen?
Groetjes,
Pokerface
(Ja, ik weet dat hij geen Nederlands kan lezen. Maar ik wilde gewoon ff wat kwijt.)
Posts: 18.535
Maar naar welk team zou hij gaan? Renault? Team Lotus? Of HRT/Virgin? Andere plekjes gaan er vrees ik niet meer vrij zijn.
Posts: 12.432
Misschien bij het team van Coronel, andere klasse maar ja...
Posts: 18.535
Rubens, let Tom pass for the championship please?
Posts: 1.481
Tsjampijonzjip.
Posts: 1.508
HRT en Lotus zijn wel de ideale team om zijn dagen te slijten.
Posts: 10.089
dus Rubens blijft gewoon bij Williams, als mr.Williams dit over je zegt ga ik er niet van uit dat hij een paar week later zegt \'\'bedankt voor je diensten\'\'
\'\' Als we hem een betere auto hadden gegeven had hij in 2011 dichtbij de kop van het veld kunnen rijden\'\'
mooie uitspraak........
Posts: 12.432
Mr. Williams heeft van wel meer rijders afscheid genomen waar een ander ?tekens bij stelde. Hulkenberg bijvoorbeld.
Posts: 18.535
Williams heeft het gewoon bij het rechte eind. Hij zet rijders op straat die te veel loon willen. Rijders zijn maar rijders, als de auto snel genoeg is, komen de overwinningen vanzelf en dan maakt het niet zoveel uit of je Barrichello voor 5 miljoen of Massa voor 10 miljoen hebt rijden. Dat is ook gewoon waar.
Posts: 658
\"Rubens Barrichello is inmiddels bezig aan zijn achttiende seizoen in de Formule 1, heeft 311 Grands Prix-starts achter zijn naam staan, maar is de sport nog altijd niet beu.\"
Ik denk dat de sport f1, Barrichello zo langzamerhand wel beu begint te worden.
Posts: 3
\'Als we hem een betere auto hadden gegeven...\': dan zijn er veel piloten die hoger kunnen eindigen. Zet Rosberg eens in de Red Bull en Vettel in een Virgin...
Posts: 5.792
Ruben begint alweer te dreigen als hij zijn zin niet krijgt.Ga lekker naar HRT daar ben je misschien wel de nr 1.
Posts: 507
van mijn mag hij er mee stoppen begint telkens meer te zeuren terwijl hij er zelf nooit wat aan heb gedaan om beter te zijn dan zijn team genoten.ben trouwens benieuwt hoeveel boeken hij kan schrijven over zijn periode\'s als tweede viool want meer heefd hij nooit berijkt.
Posts: 11
Barrichello heeft een paar goede dingen laten zien in 1994, 1997 en 1999, maar als het er echt op aan kwam kwam hij er niet aan te pas. (tegen MSC en Jenson.) Dit seizoen vind ik hem ook echt drama, hij kan beter stoppen, zijn tijd is geweest.
Posts: 1.434
Dit is een voorteken dat Barrichello volgend jaar uit de F1 ligt. 18de seizoen, een paar overwinningen geen wk. Ik denk dat wij hem snel vergeten zijn.
Posts: 893
Helemaal mee eens, Barri kan beter \"tractors\" gaan besturen
Posts: 2.223
Die Rubens, hij blijft me verbazen. Van mij mag hij gisteren nog stoppen, maar als hij na al die tijd nog steeds een team heeft / kan vinden, doet hij toch iets goed. Daarvoor mag hij best meer credits krijgen, wil niet zeggen dat ik een fan van hem ben, integendeel zelfs, maar hij is een betere F1 coureur dan ik ooit zal zijn, ook nu, dus ik heb niet het recht hem een pensioen toe te wensen.