user icon

Alonso pakt derde plaats maar dacht oprecht om Hamilton aan te vallen: "Ik wilde de race leiden"

  • Gepubliceerd op 21 nov 2021 16:57
  • comments 19
  • Door: Rob Veenstra

Fernando Alonso stond in 2014 voor het laatst op het podium tijdens de Grand Prix van Hongarije in een Ferrari. De jaren erna lukte het niet en was hij kortstondig ook niet actief. Eerder won zijn teamgenoot dit jaar al een Grand Prix, en nu lukte het de Spanjaard om ook het seizoen af te sluiten met een podium op zijn palmares van 2021.

De Alpine's waren dit weekend erg snel en voorspelden al een goed weekend te krijgen. Hoewel het afwachten was hoe de banden zich zouden houden bleek dit niet een groot probleem voor de meeste teams, zoals Alpine.

Hamilton verschalken

Bij de start lukte het Alonso om de tweede plaats te pakken, maar zelf zei hij na afloop dat hij vooraf serieus dacht om Hamilton te kunnen inhalen en de leiding te pakken. De 40-jarige Spanjaard: "Ongelooflijk. Het duurde 7 jaar maar eindelijk is het me gelukt. We zaten er een paar races dichtbij, zoals in Sotsji, maar dat was niet genoeg."

"Om eerlijk te zijn dacht ik vandaag de race zou kunnen leiden. Op de rode band dacht ik Lewis te kunnen verslaan, maar dat lukte uiteindelijk niet. Op het einde werd het nog spannend met Checo Perez maar ik ben blij voor het team ook omdat Esteban op P5 is geëindigd."

"We hadden vanaf het begin 1 stop in de planning maar wisten niet hoe de slijtage was voor iedereen, maar het is goed uitgepakt, de pitstops gingen goed en de betrouwbaarheid was ook super. Ik geniet hier enorm van, fuck wat heb ik hier lang op gewacht!"

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Arie54

    Posts: 4.134

    Leukste van de hele race!

    • + 6
    • 21 nov 2021 - 16:57
    • Stitch

      Posts: 5.665

      Jammer dat het hem in de beginfase net niet gelukt is. Hij zat er wel kort achter.

      • + 2
      • 21 nov 2021 - 17:19
  • Mooi Fernando, het is je van harte gegund! Ouwe baas doet het nog prima.

    • + 4
    • 21 nov 2021 - 17:06
  • rafael

    Posts: 2.264

    The Matador de laatste podium van Alonso was in GP van Hungaroring 2014

    • + 1
    • 21 nov 2021 - 17:06
  • nr 76

    Posts: 2.528

    Prachtig. Eerlijk gezegd was ik sceptisch over zijn rentree, maar de oude vos heeft weer mooie dingen laten zien dit seizoen!

    • + 1
    • 21 nov 2021 - 17:08
  • Super gereden door Alonso. Karma payback voor zijn geweldige verdedigende rijden tegen Hamilton in Hongarije, waardoor Ocon de race kon winnen.

    • + 2
    • 21 nov 2021 - 17:11
  • Geweldig gedaan...

    • + 1
    • 21 nov 2021 - 17:13
  • Alpine is goed bezig. AT zakte tijdens de race naar goede gewoonte weer weg.

    • + 1
    • 21 nov 2021 - 17:14
    • nr 76

      Posts: 2.528

      Ja, waf een enorm verschil met de quali. Yuki zakt wel vaker door het ijs, maar ook Pierre kon weinig uitrichten. Knap gepresteerd van Alpine!

      • + 1
      • 21 nov 2021 - 17:22
  • Vroeger was ik fan van Alonso eigenlijk tot het moment dat max in de F1 kwam maar nu hij dit weer laat zien herinnerde ik weer waarom ik zo een groot fan was van Fernando

    • + 2
    • 21 nov 2021 - 17:18
  • Echt genieten dit! Alonso op het podium waar hij hoort!
    Geweldig goed gereden, hij is het nog niet verleerd!

    • + 2
    • 21 nov 2021 - 17:26
  • Alonso op P3 was het enige leuke aan deze race..

    • + 3
    • 21 nov 2021 - 17:30
  • Kubica

    Posts: 4.299

    Benieuwd of Perez zonder VSC nog kans had gehad op de 3e plek. Maar ik gun Alonso het podium van harte !!!

    • + 1
    • 21 nov 2021 - 17:34
  • EL PLAN!

    • + 1
    • 21 nov 2021 - 17:46
  • Nico31

    Posts: 240

    Geweldig voor beide heren van alpine. Alonso houden goed stand tegen RB van perez, dit heeft hen zeker deugd gedaan na zolang geen podium te behalen

    • + 2
    • 21 nov 2021 - 20:58
  • Mooi dat Alonso dit nog te brengen heeft. Je ziet dat hij iets extra's te brengen heeft. Ook zoals hij Verstappen probeerde te verdedigen blijkt iets uit.

    Wel heb ik het idee dat de oude Alonso in termen van zijn afkeurenswaardige gedrag een beetje terug aan het komen is.

    Hij is wel meer onderdeel van het team ipv dat hij er boven staat zoals in het verleden. Maar de opmerkingen in de media over dat het zou uitmaken welke nationaliteit je hebt voor de FIA en hun beslissingen en praten over andere coureurs, inxlusief makkelijke trashtalk waarbij hij zijjneigen beperkingen in het verleden vergeten lijkt te zijn, geven wel wat aan.

    • + 1
    • 22 nov 2021 - 00:41

QA Grand Prix van Qatar

Lokale tijd 

QA Grand Prix van Qatar

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 211
  • Podiums 2
  • Grand Prix 183
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (40)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov
Mexico (land)
12 - 14 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Qatar
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov
12 - 14 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar