user icon

Bijlerend Mercedes ziet snelle Bottas: "Als auto in orde is, dan krijgen we hem ook op gang voor Lewis"

  • Gepubliceerd op 19 nov 2021 16:46
  • comments 22
  • Door: Bob Plaizier

Het was voor alle teams even wennen op het Losail International Circuit. De meeste coureurs hadden er nog geen meter gereden in hun loopbaan en moesten dus op nul beginnen. Ook bij het topteam van Mercedes moesten ze even acclimatiseren en dat geven ze zelf ook ruimschoots toe.

Mercedes-kopstuk Andrew Shovlin sprak na afloop van de tweede vrije training met Sky Sports: "De hele dag draaide eigenlijk om leren. Het is een heel nieuw circuit voor ons. We hebben heel veel simulatiewerk gedaan. Als je dan de baan op draait is het de vraag of de simulaties overeen komen met het echte werk."

Bottas

Wat vooral opviel bij Mercedes was het feit dat Valtteri Bottas er de vaart in had zitten. Shovlin keek er tevreden naar: "Vandaag was Valtteri de man hier. Hij was de snelste over een enkele ronde. Als de auto in orde is, dan krijgen we de auto ook op gang voor Lewis. Dus dat is bemoedigend voor ons."

Reacties (22)

Login om te reageren
  • Bottas zijn wagen hebben ze gewoon even gebruikt om RB uit de tent te lokken. Mission failed. Morgen en zondag gaat het erom. Mercedes is favoriet, vooral in de kwalificatie, maar in een race weet je het dit jaar gewoon niet.

    • + 0
    • 19 nov 2021 - 16:48
    • Snork

      Posts: 13.438

      Ik denk het niet, Mercedes is net als alle andere teams op zoek naar de juiste settings. Er is geen basis voor dit circuit, alles is nieuw. En dan komt bij een goede setting de snelle ronde van Bottas vanzelf.
      Je moet jezelf nooit uit de tent laten lokken en eigen programma uitvoeren. Anders volg je alleen maar. Red Bull weet wel wat ze zelf moeten doen.

      • + 0
      • 19 nov 2021 - 16:56
    • Max wil niet dat zijn kant van de garage naar Mercedes kijkt, en naar wat die doen tijdens de traingen. En das ook volstrekt logisch, want daar heb je ook geen ene ruk aan, of invloed op.

      • + 0
      • 19 nov 2021 - 17:01
    • Nico31

      Posts: 240

      @roy je reactie is het ook niet hoor.. elk team is bezig met de juiste set up voor zondag, dus wat die “mission failed” daar staat te doen is maar een raar bedoeling. Kijk naar Max die tijd tijdens vt2 was dan wel goed en mission complete of hoe moet ik het zien?

      • + 0
      • 19 nov 2021 - 22:16
  • Dale U

    Posts: 1.134

    Ik heb mijn hoop maar gezet dat ze bij MB problemen gaan krijgen met de banden slijtage, mocht dit niet zo zijn gaat het lastig worden voor RB.

    • + 0
    • 19 nov 2021 - 16:55
  • En maar de underdog spelen om Louise Hamilton zijn grootsheid meer te laten doen voorkomen als hij straks wel weer sneller is; zomaar ineens!

    • + 4
    • 19 nov 2021 - 17:08
    • SennaS

      Posts: 899

      Ben je altijd zo achterdochtig of alleen bij Lewis?

      • + 1
      • 19 nov 2021 - 18:59
    • Nico31

      Posts: 240

      Beetje meer respect, ik snap je punt van underdog maar om dan zijn naam te “verkrachten” zegt genoeg over je! Triestig, leer genieten van de sport ookal zijn er dingen die je anders had willen zijn. En dat hij straks weer sneller is logisch er dit nieuwe ice in. 🤦🏻‍♂️

      • + 2
      • 19 nov 2021 - 22:20
    • SennaS

      Posts: 899

      En mag mercedes als enige nieuwe ice inzetten?

      • + 0
      • 20 nov 2021 - 00:55
    • Nico31

      Posts: 240

      @senna zeg ik dat? Nee toch. Iedereen mag dat maar zullen het waarschijnlijk niet doen

      • + 0
      • 20 nov 2021 - 10:48
  • GHM65

    Posts: 653

    Ik heb met al mijn technische kennis nog even goed gekeken naar de vleugels van de Mercs. Slow motion en daarna frame for frame, uitvergroot, geprint in kleur en zwartwit. Ook de luchtstroom vergeleken met die van Red Bull, vooral na het uitkomen uit bocht 7 en 10.en natuurlijk het lange rechte eind. Ook berekend wat het surplus aan vermogen van Merc doet met de downforce in de bochten. Mijn bevindingen blijven hetzelfde, ik heb 0 technisch inzicht en heb totaal geen idee waar ik het over heb.

    • + 9
    • 19 nov 2021 - 17:11
    • Ja lekker 😂👍🏻

      • + 1
      • 19 nov 2021 - 17:15
    • Er is niets zo bewonderenswaardig dan iemand met een flink portie zelfkennis ;-)

      • + 1
      • 19 nov 2021 - 17:16
    • Jane

      Posts: 540

      Heerlijke reactie!

      • + 2
      • 19 nov 2021 - 17:21
    • @f(1) En 1 hele goede monitor en printer.

      • + 1
      • 19 nov 2021 - 17:22
    • En ik maar lezen, lezen en nog eens lezen 😂

      • + 2
      • 19 nov 2021 - 17:31
    • DBGates

      Posts: 2.703

      Dat is jammer voor jouw want de meesten hier weten het ook niet

      • + 1
      • 19 nov 2021 - 17:33
    • Gelukkig maar @Ghm, stel dat je het wel had geweten...

      Nu blijft het in ieder geval nog lekker spannend...

      • + 1
      • 19 nov 2021 - 19:38
  • GILH

    Posts: 155

    Bottas gewoon slim de snelste maken en Hamilton laten winnen. Zo kunnen ze punten op beide fronten wegsnoepen.

    Begrijp de insteek wel.

    • + 0
    • 19 nov 2021 - 17:52
  • Knap valtteri
    Heb gezegd deze man langs de grote deur naar buiten gaat.
    Pakt pole en zeker 3 keer podium

    • + 0
    • 19 nov 2021 - 19:07
    • Nico31

      Posts: 240

      Sinds het aangekondigd is dat hij naar alfa gaat is hij een van de beste op grid

      • + 0
      • 19 nov 2021 - 22:23
  • Waarschijnlijk heeft jokkebrok Wolff ook gelogen over het vertrek van Bottas met de dikke huid...

    • + 0
    • 19 nov 2021 - 19:40

QA Grand Prix van Qatar

Lokale tijd 

QA Grand Prix van Qatar

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.525
  • Podiums 121
  • Grand Prix 254
  • Land FI
  • Geb. datum 28 aug 1989 (32)
  • Geb. plaats Nastola, FI
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov
Mexico (land)
12 - 14 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Qatar
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov
12 - 14 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar