user icon

Verstappen maakt zich geen illusies: "Lastig te voorspellen hoe competitief we in Brazilië zijn"

  • Gepubliceerd op 10 nov 2021 17:17
  • comments 31
  • Door: Bob Plaizier

Max Verstappen reist met een goed gevoel naar Brazilië. De Nederlandse Red Bull-piloot won immers afgelopen weekend de Grand Prix van Mexico. Aankomend weekend moet hij weer aan de bak in Sao Paulo. Verstappen zal zich moeten bewijzen in de kwalificatie, sprintkwalificatie en de race.

De Braziliaanse Grand Prix keert weer terug op de kalender na een jaar afwezigheid door de pandemie. Op zijn website blikt Verstappen vooruit: "Vooruitkijkend op Brazilië is het lastig te voorspellen hoe competitief we gaan zijn. In 2019 wonnen we de race maar het was een spannende strijd tot het einde en dat verwacht ik nu ook."

Het zal een lang weekend worden, er staat immers ook weer een sprintkwalificatie op de roller. Verstappen weet wat hem te doen staat: "Dit weekend is er ook weer een sprintrace. Ik heb de andere keren goed gepresteerd in de sprints maar dan had ik weer slechte raceresultaten. Laten we dat maar proberen om te draaien."

Reacties (31)

Login om te reageren
  • Ik vind de zelf bedachte uitdrukkingen soms erg lollig, er staat een sprintrace op de roller.

    • + 0
    • 10 nov 2021 - 17:21
    • Snork

      Posts: 13.563

      De vraag is, wat voor roller…?…
      Kwisje doen?

      • + 0
      • 10 nov 2021 - 19:50
    • Er staat een sprintrace op de deegroller?

      • + 0
      • 10 nov 2021 - 20:08
    • Quizje voor een troller?

      • + 0
      • 10 nov 2021 - 20:35
    • RBH1

      Posts: 729

      Misschien bedoeld hij wel een duitse scooter "roller"

      • + 0
      • 10 nov 2021 - 23:26
    • Stitch

      Posts: 5.706

      Voor de oudjes onder ons: een stimoroller

      • + 0
      • 10 nov 2021 - 23:30
    • En voor de nog oudere oudjes onder ons: de fotoroller

      • + 0
      • 11 nov 2021 - 06:33
  • we zien het allemaal wel. het gaat gewoon weer billenknijpen worden. Ik ga ook werkelijk niks meer verwachten, zondag als de lichten uitgaan moet je er staan.

    • + 0
    • 10 nov 2021 - 17:23
    • NicoS

      Posts: 13.400

      Liever bij het zwaaien van de finish vlag…..;)

      • + 0
      • 10 nov 2021 - 17:35
    • Als de lichten uitgaan moet je juist zo snel mogelijk gaan rijden.

      • + 4
      • 10 nov 2021 - 18:04
    • Snork

      Posts: 13.563

      Zondag als de lichten uitgaan sta ik. Dat in ieder geval.

      • + 0
      • 10 nov 2021 - 19:50
    • @Nico, als Max bij de finishvlag staat is dat slecht nieuws...

      • + 0
      • 10 nov 2021 - 20:37
  • SennaS

    Posts: 1.145

    Die sprintrace ligt Max en rbr.
    Als ik naar het gat tussen mer en rbr in mexico kijk dan kan ik mij echt niet voorstellen dat mer binnen een week in de buurt zit van rbr.
    Mer heeft een bandenprobleem. Ze gingen in de quali goed en daar bleef het bij.

    • + 1
    • 10 nov 2021 - 17:36
    • snailer

      Posts: 6.236

      Weet je welke banden ze hebben? Want Mercedes heeft vooral issues met de zachtere compounds. Op de hardere zijn ze al het hele jaar beter.
      Mogelijk met uitzondering van Mexico en Oostenrijk dan. Daar was Red Bull beter ook op de harde banden.

      Daarom vertekent ook de kwalificatie en komt vaak Verstappen (alleen hij dan) er beter uit qua snelheid. Maar goed. Ik respecteer je mening dat volgens jou de red bull de snelste auto is. Ik denk daar anders over. De twee zijn zeer aan elkaar gewaagd en dat geldt ook voor de auto's. Soms is De red bull beter en soms is dat de Mercedes.

      • + 5
      • 10 nov 2021 - 17:54
    • Helaas wordt het volgens de weersverwachting maar een graadje of 24 zondag. Ik heb het idee dat MB vooral met warm weer slechter met de banden omgaat.

      • + 0
      • 10 nov 2021 - 17:54
    • snailer

      Posts: 6.236

      Volgens mij was Mercedes juist sneller doordat het warmer was. In kwali bedoel ik.

      Maar je hebt gelijk Mercedes leek vooral issues te hebben in de race met de koeling van het 1 en ander. En ook in Brazilie is het 600 meter boven zee dacht ik dus toch minder koeling.

      Maar 24 graden vind ik niet erg warm eigenlijk. Dat gaat mogelijk wel een rol spelen in de laatste 3 races.

      • + 0
      • 10 nov 2021 - 18:09
    • Het gat in Mexico was er wegens de ijlere lucht vanwege de hoogte (+2000m). Niet omdat de Red Bull ineens beter gemaakt is ofzo.

      Interlagos ligt op ca. 700m hoogte waarmee het voordeel dat Red Bull heeft in de ijlere lucht weer vervalt.

      • + 0
      • 10 nov 2021 - 18:24
    • Vade

      Posts: 1.404

      Wat Rimmer zegt, het is al jaren zo dat RBR het goed doet in de ijlere lucht. Wel een leuk weetje: Max heeft tot nu toe dit jaar alle races gewonnen die (relatief) hoog lagen. Dus dat is een "voordeel" met Interlagos op 700m.

      • + 0
      • 11 nov 2021 - 07:30
    • De ijlere lucht heeft ook invloed op de downforce. Ik denk ook dat de diffuser een belangrijk onderdeel is. Omdat er paar snelle bochten zijn waar veel downforce nodig is zal de diffuser van Mercedes later in stall gaan. Nu dus na ongeveer 280km/h.

      Ik denk dat Red Bull wel sneller zal zijn dan Mercedes ook al is hun topsnelheid hoger dan de Red Bull.

      • + 1
      • 11 nov 2021 - 09:57
  • Ik verwacht het maximale aantal van 29 p.nten voor Max. Zo niet, dan heb ik ongelijk.

    • + 3
    • 10 nov 2021 - 18:05
    • snailer

      Posts: 6.236

      Ik doe maar weer een voorspelling. Omdat het kan:
      1 - Verstappen
      2- Perez
      3 -Gasly
      4 -Tsunoda
      4 - Leclerc, Sainz, Ricciardo of Norris
      6 - Leclerc, Sainz, Ricciardo of Norris
      7 - Leclerc, Sainz, Ricciardo of Norris
      8 - Leclerc, Sainz, Ricciardo of Norris
      9 - Hamilton
      10 - Bottas.
      Hamilton over de radio: that guy (Leclerc, Sainz, Ricciardo of Norris) is so fast.

      • + 1
      • 10 nov 2021 - 18:13
    • @Snailer hier doe je Bottas echt te kort, Bottas 3 ;-)

      • + 0
      • 10 nov 2021 - 18:41
    • snailer

      Posts: 6.236

      O ja Wilde ik nog kwijt. Herlings WK geworden vanmiddag. Grote klasse.

      • + 5
      • 10 nov 2021 - 18:42
    • snailer

      Posts: 6.236

      @OfficialPradero. Dat had ik ook gedacht, maar Bottas moest Hamilton extra punten geven en heeft zich af laten zakken achter Hamilton.

      • + 0
      • 10 nov 2021 - 18:43
    • Inderdaad @Snailer, wat een geweldig nieuws over Jeffrey Herlings.

      Heb net een korte samenvatting en een interviewt gezien.
      Wat was het een thriller en wat een wereldkampioen ondanks vier gemiste weekenden!

      • + 0
      • 10 nov 2021 - 20:31
    • Dik verdiende titel voor Jeffrey, die had er al 4 meer kunnen hebben zonder al die pech en zware blessures. Beste crosser aller tijden tot nu toe.

      • + 1
      • 10 nov 2021 - 20:49
    • Hoop dat ie dit keer de aandacht krijgt die bij zo’n super WK hoort.
      Wat dat betreft wel jammer dat ‘t op een doordeweekse (werk)dag is...

      • + 1
      • 10 nov 2021 - 20:56
    • SennaS

      Posts: 1.145

      Bottas laat tegenwoorden alleen rbr coureurs voorbij

      • + 0
      • 10 nov 2021 - 21:57
    • MB achter AT, McL, en SF? Hopen mag altijd natuurlijk maar niet echt heel realistisch

      • + 0
      • 10 nov 2021 - 23:55
    • snailer

      Posts: 6.236

      Ja? Liet Bottas Herlings door?

      • + 0
      • 11 nov 2021 - 08:00
  • snailer

    Posts: 6.236

    @Pietje Bell, behind the charge is uit. watch?v=Dn0zumNvxK4

    Daar is een prachtige indruk over de show van Perez in Mexico stad. Prachtig.

    • + 1
    • 11 nov 2021 - 08:08

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    10:30 - 11:30

    Vrije training 3

    11:00 - 12:00

    Race

    14:00 - 16:00

  • Vrije training 2

    14:00 - 15:00

    Kwalificatie

    14:00 - 15:00

    Snelste ronde

    14:00 - 16:00

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    10:30 - 11:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    11:00 - 12:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    14:00 - 16:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    14:00 - 15:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    14:00 - 16:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.532
  • Podiums 98
  • Grand Prix 257
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (24)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov
Mexico (land)
12 - 14 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Qatar
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov
12 - 14 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit