user icon

Marko steeds positiever: "Zouden in Brazilië één-twee moeten behalen"

  • Gepubliceerd op 09 nov 2021 13:14
  • comments 35
  • Door: Bob Plaizier

Met zijn overwinning in Mexico zette Max Verstappen weer voorzichtig een stapje in de richting van de wereldtitel. Hij breidde zijn voorsprong op Lewis Hamilton ietsje uit en reed een zeer dominante race. Langzamerhand begint de hoop op een wereldkampioenschap te groeien bij Red Bull.

Teamadviseur Helmut Marko wordt in ieder geval steeds positiever. De ervaren Oostenrijker spreekt zich uit in gesprek met Sky Sports. Marko is zeer complimenteus en ambitieus tegelijk: "Het was weer een perfecte dag. Geweldig hoe Max remde. We zouden in Brazilië een één-twee moeten behalen."

Aankomend weekend is Red Bull inderdaad op voorhand de favoriet. Interlagos ligt het team immers wel. Maar Marko denkt dat Red Bull ook succes kan boeken in de drie races daarna: "We gaan zien hoe we er straks in de woestijn voor staan. Onze auto is eigenlijk overal snel en de hoge temperaturen lijken ook heel erg gunstig voor ons" 

Reacties (35)

Login om te reageren
  • Iets van een beer en schieten.

    • + 0
    • 9 nov 2021 - 13:29
    • Je moet de Ham niet verkopen voordat de Wolff geschoten is. :P

      Eddy.

      • + 3
      • 9 nov 2021 - 13:30
    • Hij kijkt al met 1 schuin oog naar de races in de woestijn.

      • + 2
      • 9 nov 2021 - 13:32
    • @Roy Nu maar hopen dat Marko niet een bull zand in zijn oog krijgt.

      • + 1
      • 9 nov 2021 - 13:53
    • Laat ze eerst die wolven in Nederland maar afschieten.
      Of naar het Binnenhof brengen, kijken of ze daar dan nog zo blij zijn dat die beesten terug zijn...

      • + 0
      • 9 nov 2021 - 22:59
    • @Larry
      Daar in en om het binnenhof hebben ze al heel veel ervaring met wolven. Sterker nog, ze zijn daar nooit weggeweest. Met name de geldwolf is een hardnekkige soort.

      Eddy.

      • + 0
      • 9 nov 2021 - 23:42
    • Klopt @Eddy, maar zodra het over wolven gaat komt bij mij de ergernis boven dat politici, die zelf uit Amsterdam, Rotterdam of Den Haag komen, zeggen heel blij te zijn met die wolven en de rest van Nederland laten barsten die er last van heeft. Grrrrr...
      (met de “grrrrr” deed ik geen wolf na)

      Larry.

      • + 0
      • 10 nov 2021 - 00:04
    • @Larry
      Ik woon zelf al mijn hele leven hier op het oostelijke platteland en ik heb ook geen probleem met de komst van wolven. Ik vind we moeten ons er gewoon op aanpassen dat die dieren hier nu eenmaal komen. Afschieten vind ik weer zo'n typische egoïstische oplossing van de mens. "Oh, dat beestje hebben wij last van! BAM!" Terwijl als er één dier een plaag is voor de wereld, dan is het wel de mens.
      Maar ja, ik ben er ook nog steeds en doe er zelf dus aan mee, dus ik ben ook egoïstisch.

      Eddy.

      • + 0
      • 10 nov 2021 - 12:25
  • John6

    Posts: 5.896

    Zolang je rondjes kan blijven rijden in die zandbak, ben je veilig.

    • + 0
    • 9 nov 2021 - 13:42
  • DonKarst

    Posts: 301

    Doe dat nou niet Marko...

    • + 0
    • 9 nov 2021 - 13:42
  • Snork

    Posts: 13.563

    Als is de RB16B wellicht sneller dan de W12 in Brazilië, Lewis is van een dusdanig niveau dat hij dan de P2 gaat pakken, en dus niet Perez en zeker ook niet Bottas.
    Het is Max versus Lewis, de rest mag toekijken en de posities daarachter verdelen. Mooi man.

    • + 1
    • 9 nov 2021 - 13:43
    • snailer

      Posts: 6.236

      Hamilton heeft de twee laatste races extreem sterk gereden. Net als Verstappen. Die twee zijn een klasse apart en het zal dus op wat geluk en op details aankomen wie er wint. Overigens denk ik dat Bottas eerder een rol kan spelen dan Perez. Bottas is gewoon gelijkwaardig qua kwalificeren. Die kan dus gewoon weer voor Verstappen terecht komen.

      En ja. Ik vind de mentaliteit van Bottas echt geweldig. Die krijgt sinds hij bij Mercedes zit tegenslag na tegenslag, strategisch nadeel na strategisch nadeel. De man zal er weer staan in Brazilie.
      Eigenlijk vind ik Bottas 1 van de meest sympathieke rijders van het moment. Niet dat hem dit helpt ooit kampioen te worden.

      • + 1
      • 9 nov 2021 - 17:42
  • Mr.Rofl

    Posts: 529

    hmmm, weet niet wat ik liever heb. Toto Wolff: o o o het is allemaal zo moeilijk. De autos vallen bijna uit elkaar. En dan races achter elkaar 1-2 worden.
    Of Helmut Marco: Yes we zijn 1-3 geworden, volgende race wordt zeker 1-2

    • + 0
    • 9 nov 2021 - 13:45
    • Geef mij dat 2e maar, beetje bluffen en ballen tonen.

      • + 0
      • 9 nov 2021 - 13:53
    • Ik kies wel ff voor je: Hulmut!

      • + 0
      • 9 nov 2021 - 13:53
    • Snork

      Posts: 13.563

      Mannen, vlak Mazepin niet uit. Je bent de eerste die het leest en gewaarschuwd is.

      • + 0
      • 9 nov 2021 - 14:04
    • Mazepin verwacht ook een 1-2 van RB...

      • + 0
      • 9 nov 2021 - 23:01
  • Checo wint in Brazilië voor Hamilton die toch weer voor max finishte en het zijn terug 13 punten

    • + 0
    • 9 nov 2021 - 13:53
    • Snork

      Posts: 13.563

      Ook goed, houdt het spannend.

      • + 0
      • 9 nov 2021 - 14:04
    • DonKarst

      Posts: 301

      Als Hamilton 2e wordt en Max 3e, loopt ie maar 3 punten toch?
      Los van de sprintrace dan nog even..

      • + 1
      • 9 nov 2021 - 14:11
  • Knalpijp

    Posts: 401

    Zeg ik toch al de hele tijd dat Max de resterende races gaat winnen.

    • + 0
    • 9 nov 2021 - 14:24
    • F1jos

      Posts: 963

      Lewis black lives magic is uitgewerkt

      • + 0
      • 9 nov 2021 - 14:48
    • MWHT

      Posts: 1.324

      hoop dat je gelijk krijgt maar ik vind het wel erg optimistisch...

      • + 1
      • 9 nov 2021 - 14:53
    • Als Max definitief eerste wordt in Brazilië kan Lewis dat niet worden...

      • + 0
      • 9 nov 2021 - 23:03
  • Ollandos

    Posts: 318

    Ze hebben nu de dominante auto, dan moet dat toch met twee vingers in de neus lukken?

    • + 2
    • 9 nov 2021 - 14:45
    • Red Bull had in Mexico de dominante auto ja. Verder heeft ieder circuit zijn eigen karakteristieken wat er dit jaar voor zorgt dat voorafgaand aan een gp weekend niet te voorspellen is of de de bull of de benz dominant zal zijn.

      • + 0
      • 9 nov 2021 - 16:02
    • Als ze die vingers in elkaars neus stoppen wordt het een lastig verhaal, zelfs in Brazilië...

      • + 0
      • 9 nov 2021 - 23:05
  • @Freek-Willem

    Dat komt in een ander topic @WT

    + 18 nov 2021 - 14:59

    Idd, daar is de 2e topic ;-)

    • + 0
    • 9 nov 2021 - 14:52
    • Klus

      Posts: 1.328

      Kom je van de toekomst?

      • + 0
      • 9 nov 2021 - 18:42
    • Tja, op een gegeven moment krijg je het patroon wel door @WT 😉

      • + 0
      • 10 nov 2021 - 00:03
  • Waar ik me voor RbR zorgen om maak is die achtervleugels met de haarscheurtjes.
    2 races op rij met vleugel problemen, hoop niet dat ze toch te zwak gemaakt zijn en in de race afbreken.
    Iemand daar al iets over gehoord?

    • + 1
    • 9 nov 2021 - 14:52
    • DHL is op weg naar Brazilië in een busje vol met ducktape...

      • + 1
      • 9 nov 2021 - 23:07
  • Ik zie Verstappen nog minstens 2 keer winnen dit seizoen. Als je ziet dat Verstappen als hij de finish haalt niet slechter als plek 2 heeft gepakt dan is die titel zo goed als binnen.

    • + 0
    • 9 nov 2021 - 15:37
    • snailer

      Posts: 6.236

      Hamilton 4 maal winst is 21 punten.

      Maar als je stats gebruikt. Van de 18 races heeft verstappen er 9 gewonnen. 50%. Red Bull heeft er zelfs 10 gewonnen. Als je dan ook nog meeneemt dat een ander dan Hamilton of Verstappen 4 maal heeft gewonnen. Plus dat Verstappen tot nu 1 0p 5 uitvalt, dan wint Hamilton 1 keer, Valt verstappen 1 keer uit, maar wint 2 keer en 1 keer wordt door een ander gewonnen dan Hamilton of Verstappen.

      Nou goed. Laten we de stats maar vergeten.

      • + 0
      • 9 nov 2021 - 17:51
    • Dat past aardig bij de gereden races. Met 2 maal winst kan Max de overige 2 races achter Hamilton cruisen en eventueel ook Bottas voor laten. Komend weekend wordt weer cruciaal. Als Max die pakt hoeft hij 1 van de laatste 3 maar te winnen.

      • + 0
      • 9 nov 2021 - 22:56

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    10:30 - 11:30

    Vrije training 3

    11:00 - 12:00

    Race

    14:00 - 16:00

  • Vrije training 2

    14:00 - 15:00

    Kwalificatie

    14:00 - 15:00

    Snelste ronde

    14:00 - 16:00

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    10:30 - 11:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    11:00 - 12:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    14:00 - 16:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    14:00 - 15:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    14:00 - 16:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.532
  • Podiums 98
  • Grand Prix 257
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (24)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov
Mexico (land)
12 - 14 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Qatar
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov
12 - 14 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit