user icon

Marko leest Wolff de les: "Hij heeft weer eens een rekenfout gemaakt"

  • Gepubliceerd op 05 nov 2021 12:01
  • comments 27
  • Door: Bob Plaizier

Dit weekend gaat het titelduel onverminderd hard door in Mexico. Max Verstappen en Lewis Hamilton zullen de degens weer kruisen en hun teams zullen er alles aan doen om te winnen. Red Bull-adviseur Helmut Marko is niet te beroerd om zijn blik op het duel te werpen.

De Oostenrijker weet dat zijn pupil Verstappen zal moeten winnen in Mexico en Brazilië. Hij bespreekt het met OE24: "Met nog twee overwinningen kunnen we niet achterover leunen want dan komen de banen in het Midden-Oosten waar Mercedes van profiteert. Maar we kunnen dan genoegen nemen met tweede plaatsen. Het hangt ook van de vorm van de dag af want anders winnen we niet op zogenaamde Mercedes-banen."

Eerder deze week riep Mercedes-teambaas Toto Wolff nog dat er nog genoeg punten klaar liggen en zelfs zes extra puntjes voor de snelste ronde. Marko kan het niet laten om Wolff even subtiel de les te lezen: "Hij heeft weer een rekenfout gemaakt. Er zijn immers nog drie extra punten te behalen. Maar serieus, er zitten dit jaar nog 133 punten in de jackpot. Als Max er zeventig of tachtig van pakt zijn we veilig."

Reacties (27)

Login om te reageren
  • Het zou niet voor het eerst zijn dat het weer tegenvalt als de verwachtingen hoog zijn. gewoon race per race bekijken. 1 keer pech(voor wie dan ook) en je loopt achter de feiten aan. maar goed, ik voorspel dit:(zonder uitvalbeurten of crashes)
    Mexico: Verstappen
    Brazilie: 50/50
    Qatar:50/50
    arabie:Mercedes
    Abu dhabi: 50:50

    kortom: ik denk dat alles nog mogelijk is. Mocht 1 van beide uitvallen dan zien we het dan wel weer. al kan lewis zich dat eigenlijk niet meer veroorloven.

    • + 2
    • 5 nov 2021 - 12:16
    • Van Hamilton zeggen ze dat die nog een motor moet nemen, dus daar zou Verstappen flink moeten kunnen scoren.

      • + 0
      • 5 nov 2021 - 12:41
    • colasander

      Posts: 49

      Dit zijn toch geen voorspellingen? Overal 50/50 invullen is geen voorspelling.

      • + 0
      • 5 nov 2021 - 13:14
    • Remco_F1

      Posts: 373

      De 50:50 banen zijn sowieso voor Max verstappen. Vorige baan was eigenlijk 100% voor Mercedes en waar zijn ze geeindigd? Als er geen fouten worden gemaakt, dan is Max wereldkampioen!

      • + 0
      • 5 nov 2021 - 13:58
    • Jullie rekenen jezelf wel heel erg rijk terwijl de wedstrijden hebben uitgewezen dat er geen zinnig woord over te zeggen valt .

      Laten we eerst Mexico en Interlagos afwachten

      • + 1
      • 5 nov 2021 - 18:27
  • Maxravi

    Posts: 120

    Marko kan ook niet rekenen. Als Max er 61 pakt, is ie zeker wereldkampioen.

    • + 0
    • 5 nov 2021 - 12:25
    • d@nny

      Posts: 2.747

      Jij volgens mij ook niet want als Max 61v punten pakt is ie bij lange na geen wereldkampioen :-)

      • + 4
      • 5 nov 2021 - 12:35
    • als Hamilton dan 3x 0 punten scoort is die dan kampioen ja

      • + 0
      • 5 nov 2021 - 12:57
    • d@nny

      Posts: 2.747

      Als HAM 3 x 0 punten scoort, de andere twee races wint en de snelste ronden pakt EN de Sprint wint dan scoort hij 55 punten. Met ene voorsprong van 12 punten zou Max in dat geval nog 43 punten nodig hebben ok WK te worden (dan zou Max het op het aantal overwinningen winnen)

      • + 0
      • 5 nov 2021 - 13:14
    • colasander

      Posts: 49

      En dan pakt Hamilton er 133 en is Max dus geen kampioen.
      Wiskunde is ook moeilijk jochie.

      • + 0
      • 5 nov 2021 - 13:15
    • colasander

      Posts: 49

      En dan pakt Hamilton er 133 en is Max dus geen kampioen.

      • + 0
      • 5 nov 2021 - 13:15
    • d@nny

      Posts: 2.747

      @colasander, waarom meteen dat denigrerende toontje met "Wiskunde is ook moeilijk jochie."?

      Toch nergens voor nodig?

      • + 6
      • 5 nov 2021 - 13:17
    • Iedere coureur kan nog maximaal 133 punten halen dit seizoen. Maar als een coureur die 133 punten haalt betekent het niet dat de anderen helemaal geen punten halen.

      Ofwel als Verstappen 61 punten haalt en dat is zonder snelste ronde of overwinningen dan kan Hamilton nog steeds 133 punten halen. Als Verstappen de komende 3 races en de sprint race allemaal wint dan is hij nog steeds niet gegarandeerd kampioen.

      Om gegarandeerd kampioen te zijn moet Verstappen 107 punten nog binnenhalen.

      • + 1
      • 5 nov 2021 - 13:17
    • snailer

      Posts: 6.235

      61=18+18+18+7+0

      Dan kan Hamilton er 26+29+26+26+26 halen en dat is 133 punten.

      • + 1
      • 5 nov 2021 - 13:26
    • snailer

      Posts: 6.235

      107 = 25+28+18+18+18

      Dan kan Hamilton halen:
      19+19+26+26+26=116 punten Met de 12 punten voorsprong van nu wint Verstappen met 3 punten.
      Gezien de hoeveelheid overwinningen is het voor verstappen genoeg om even veel punten te hebben als Hamilton

      Je hebt gelijk, Mustfeed.
      Maar ik denk dat

      Verstappen heeft dan 10 overwinningen en hamilton 8? Maar dat is wiskundig niet mogelijk als de twee de punten maximaal verdelen. dus eerste of tweede en alle extra punten.

      Maar ik denk dat Verstappen genoeg heeft aan 106 punten. Dan wint Verstappen het kampioendchap met minstens 1 punt verschil. Dus Hamilton wint dan de sprint race en Verstappen heeft 2 meer punten met de snelste ronde.

      • + 1
      • 5 nov 2021 - 13:40
    • Maxravi

      Posts: 120

      @D@nny: je hebt zeker gelijk: ook ik was wat voorbarig. :) Ik dacht wat te makkelijk dat als Max 61 punten haalt, er nog maar 72 overbleven voor Hamilton. Maar dat klopt natuurlijk niet. Oké, ik zeg het één keer: wat dom van mij!

      • + 1
      • 5 nov 2021 - 14:07
    • "Dan kan Hamilton halen:
      19+19+26+26+26=116 punten Met de 12 punten voorsprong van nu wint Verstappen met 3 punten."

      Hamilton zou ook nog 2e kunnen worden in de sprint race en zodoende nog 2 punten binnenhalen. Dan wint Verstappen met 1 puntje voorsprong. ;)

      • + 0
      • 5 nov 2021 - 15:28
    • snailer

      Posts: 6.235

      Die was ik vergeten.
      Maar in mijn laatste voorbeeld heeft Verstappen wel genoeg aan een punt minder. Want daar geef ik Hamilton 3 punten in de sprintrace. en verstappen 0.

      Maar goed. Dan zit er een als aan vast.

      De veiligste is dan toch jouw voorbeeld. Hoe dan ook gaan we het na maximaal 6 weken en een paar dagen weten.

      • + 0
      • 5 nov 2021 - 15:51
    • d@nny

      Posts: 2.747

      @Maxravi, niet nodig hoor, en zeker niet dom. Vergissen is menselijk. Ik doe het zelf vaak genoeg.

      Anyway, zoals dit draadje inmiddels laat zien zijn er nog legio mogelijkheden mbt wie wanneer kampioen kan worden en moet hoeveel punten!

      • + 0
      • 5 nov 2021 - 16:07
  • Ollandos

    Posts: 311

    Prachtig die rivaliteit, hoe de media dat opklopt en hoe de F1-wappies daar weer op reageren.

    • + 5
    • 5 nov 2021 - 12:27
    • Vputte is that you? of moet ik je 4mula1 noemen? wie ben je vandaag? dat is de vraag.

      • + 4
      • 5 nov 2021 - 12:29
    • Je voelt je aangesproken Roy? ...



      Zo...

      • + 5
      • 5 nov 2021 - 12:34
    • PRS

      Posts: 203

      @F1 kennelijk wel!

      • + 1
      • 5 nov 2021 - 12:50
    • Snork

      Posts: 13.560

      Roy, laat het vraagteken maar weg. Dit is onze trollenkoning.

      • + 3
      • 5 nov 2021 - 13:02
  • Al die berekeningen. Whahahaha
    ik lach me helemaal suf als het niet lukt. Niet dat ik het Hamilton gun maar er is niets anders helaas.

    • + 0
    • 5 nov 2021 - 14:22
  • Een Wolff en een rekenmachine, tja...

    • + 1
    • 5 nov 2021 - 18:15

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    10:30 - 11:30

    Vrije training 3

    11:00 - 12:00

    Race

    14:00 - 16:00

  • Vrije training 2

    14:00 - 15:00

    Kwalificatie

    14:00 - 15:00

    Snelste ronde

    14:00 - 16:00

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    10:30 - 11:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    11:00 - 12:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    14:00 - 16:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    14:00 - 15:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    14:00 - 16:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.532
  • Podiums 98
  • Grand Prix 257
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (24)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov
Mexico (land)
12 - 14 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Qatar
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov
12 - 14 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit