user icon

Button ziet rustige Hamilton: "Dit was geen superslechte race van Mercedes"

  • Gepubliceerd op 26 okt 2021 13:42
  • comments 17
  • Door: Bob Plaizier

Waar Lewis Hamilton in Turkije nog mopperde over de boordradio was het in Austin een wereld van verschil. Hij was achteraf uiterst kalm en leek wel te kunnen leven met de tweede plaats. Boze tongen beweren dat Mercedes ook hier een strategische blunder maakte maar kenners willen hier niets van weten.

Enkelvoudig wereldkampioen Jenson Button denkt dat het team van Mercedes deed wat ze moesten doen. Op de site van Sky Sports spreekt hij: "Dit was nog steeds geen superslechte race van Mercedes. Lewis is heel erg kalm en ik denk dat dit komt doordat hij weet dat ze niets verkeerd deden dit weekend. Ze deden alles goed, zo is het gewoon."

Onvoorspelbaar

Daarnaast ziet Button ook dat dit seizoen enorm onvoorspelbaar is. COTA was immers aangemerkt als Mercedes-terrein maar Red Bull won. De aankomende race in Mexico wordt als een echte Red Bull-wedstrijd gezien maar dit seizoen is niets wat het lijkt.

Button gaat mee in die redenatie: "Ik denk dat dit seizoen heeft bewezen dat we elke race weer verrast worden. Dus we weten echt niet wie er competitief gaan zijn in de volgende race. Dat is ook waarom wij zo erg van deze sport houden."

Reacties (17)

Login om te reageren
  • Maxico gaat gewoon een appeltje eitje worden voor de bulls. lewis mag daar hopen op een 3e plek. brazilie gaat Max ook winnen. en in arabie wordt het koeltjes afgemaakt. Laatste race is voor Checo.

    • + 2
    • 26 okt 2021 - 14:22
    • Waar kan ik tekenen? ;)

      Eddy.

      • + 0
      • 26 okt 2021 - 14:28
    • iK stuur morgen een soort blauwe envelop. als je die dan betaalt /tekent dan komt alles goed.

      • + 1
      • 26 okt 2021 - 14:34
    • Laat me raden, er staat zeker op: "Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker"
      Ik zal er naar uitkijken. :P

      Eddy.

      • + 0
      • 26 okt 2021 - 14:41
    • mario

      Posts: 9.168

      @eddy: Gewoon op een A4-tje met kleurpotloden kun je prima tekenen.... ;)

      • + 1
      • 26 okt 2021 - 14:48
    • Ik teken mee, dit seizoen is niet zo lekker voor mijn hart.

      • + 0
      • 26 okt 2021 - 14:49
    • @mario
      Bedankt voor de tip! Ik ga het gelijk proberen! :D

      Eddy.

      • + 1
      • 26 okt 2021 - 14:51
    • @mario
      Oké, ik heb een A4-tje met kleurpotloden erop neergelegd, maar er gebeurt nog niks? Doe ik iets verkeerd???

      Eddy.

      • + 1
      • 26 okt 2021 - 14:55
    • Was het maar zo eenvoudig....

      Ik verwacht nog wel iets van de dark lord of the sith toto wolff en zijn apprentice

      • + 1
      • 26 okt 2021 - 15:00
    • @Flyineddy: Misschien moet je de Audi eerst gewoon starten?

      • + 1
      • 26 okt 2021 - 15:02
    • @f(1)orum
      Helaas, de eigenaar van die Audi kwam net boos op mij af, wat die verrekte kleurpotloden op zijn dak deden. Die is toen snel in zijn A4 gestapt en weggescheurd. Nu liggen mijn kleurpotloden op de grond. :(

      Eddy.

      • + 1
      • 26 okt 2021 - 15:17
    • Hamilton had ook gewonnen als er niet zoiets bestaat als "vrije en vuile lucht" , max profiteerde vooral hiervan hoewel hammie 2 stints de snellere was.

      • + 1
      • 26 okt 2021 - 15:21
    • mario

      Posts: 9.168

      @eddy: Ik maak wel een tutorial voor je ;)

      • + 1
      • 26 okt 2021 - 15:35
  • mario

    Posts: 9.168

    Wel een coole banner van Team LH México 😎

    • + 1
    • 26 okt 2021 - 14:49
    • Zal wel van verleden jaar zijn geweest, ook in mexico hebben ze succesfans blijkbaar .

      • + 0
      • 26 okt 2021 - 14:56
    • mario

      Posts: 9.168

      Foto is gewoon van afgelopen weekend.... Austin, Texas ligt nogal dichtbij México....

      • + 2
      • 26 okt 2021 - 15:37
  • Geen superslechte race inderdaad, maar wel een die ze hadden moeten winnen. Als je op banen waar je sterker bent al verliest van de concurrentie dan gaat het heel moeilijk worden op banen waar je minder sterk bent.

    In Zandvoort was de Mercedes al iets sneller, maar dat was marginaal. Die race kan je dan nog verliezen.
    In de 4 races erna had Hamilton natuurlijk iets van 30 punten moeten uitlopen, maar hij heeft 9 punten minder dan Verstappen gehaald in die races. Met 2 races te gaan die Red Bull naar verwachting beter liggen is het mogelijk dat Hamilton het daarna niet meer in eigen hand heeft.

    • + 0
    • 26 okt 2021 - 21:14

QA Grand Prix van Qatar

Lokale tijd 

QA Grand Prix van Qatar

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (24)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov
Mexico (land)
12 - 14 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Qatar
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov
12 - 14 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar