user icon

Lawrence Stroll barst van de ambitie: "Twijfel er niet aan dat wij veel gaan winnen"

  • Gepubliceerd op 14 okt 2021 15:23
  • comments 24
  • Door: Bob Plaizier

Het is inmiddels wel duidelijk dat de ambities van Aston Martin torenhoog zijn. Het team heeft het ambitieuze doel om binnen vijf jaar wereldkampioen te worden en laat er geen gras over groeien. Inmiddels zijn ze ook nog eens begonnen met de bouw van een nieuw onderkomen. Wel staan ze slechts zevende in het kampioenschap.

Ondanks de mindere resultaten is het vertrouwen nog steeds mega groot. Viervoudig wereldkampioen Sebastian Vettel verlengde zijn contract en ook Lance Stroll blijft nog even plakken bij het team van zijn vader. Zijn oude heer Lawrence Stroll heeft nog steeds het idee dat de successen gaan komen.

Plan

Stroll senior bespreekt zijn plan in de Beyond the Grid podcast. Stroll: "We liggen absoluut op schema om binnen vijf jaar wereldkampioen te worden. Dat plan bestaat uit 5 verschillende onderdelen. Het eerste is het aantrekken van de beste mensen, onderdeel twee is hen voorzien van de beste tools en processen om te vechten voor de titel. In ons geval is dat de Aston Martin campus die we aan het bouwen zijn. Iets wat nog nooit eerder is vertoond in onze sport."

Next big thing

De Canadese zakenman ziet in ieder geval dat men in de paddock hem heel erg serieus neemt. Dat deelt hij graag met de wereld: "Ik denk dat iedereen in de paddock erkent dat wij het volgende grote ding zijn in de Formule 1. Die vibe is er absoluut. Sebastian heeft mij twee, drie weken geleden nog verteld dat overal in de paddock het gevoel overheerst dat wij de volgende zijn."

Geen twijfel

Hij winnen van races en kampioenschappen is dan ook het grote doel. Het is vooral belangrijk voor Stroll dat het team altijd kan meevechten om de winst. Hij heeft er alle vertrouwen in: "We wonnen vorig jaar als Racing Point maar als Aston Martin betekent dat nog veel meer. Dat komt door mijn verbintenis met Aston Martin Lagonda als eigenaar. En ik twijfel er niet over dat wij veel races gaan winnen."

Reacties (24)

Login om te reageren
  • k.w

    Posts: 727

    Veel races gaan winnen... hmm ...Etentje met Wolf gehad ? en ...zakje aandelen naar de andere kant van de tafel geschoven Mr Stroll ?

    • + 2
    • 14 okt 2021 - 15:27
  • k.w

    Posts: 727

    Was er nog wat te koop mss ?

    • + 0
    • 14 okt 2021 - 15:28
  • Fijn joh.
    Lawrence wil z'n succes kopen. Typische rijke patzer.

    En tja dan je zoontje.... Was die maar zo goed als hijzelf .

    • + 1
    • 14 okt 2021 - 15:31
    • MWHT

      Posts: 763

      zolang je je eigen kinderen verkiest boven echt goede coureurs en je auto's gewoon kopieert zal je nooit echt wat bereiken...

      • + 3
      • 14 okt 2021 - 15:45
    • Wat betreft lance zal hij horende doof en ziende blind blijven, zoals een liefhebbende vader betaamd. De dag dat Lawrence zijn zoon laat vallen als coureur in zijn eigen team is ook de dag dat hij de zaak te koop zet

      • + 3
      • 14 okt 2021 - 16:01
    • MWHT

      Posts: 763

      Sergeant, maar dat vind ik nou juist zo raar. Die man is echt niet achterlijk, heeft een gigantisch concern opgebouwd , kan dus goed dingen beoordelen en zal regelmatig harde besluiten nemen.
      Hoe kan het dan dat als hij zijn zoontje vergelijkt met pakweg Leclerc, Norris, Russelllll, Verstappen, Hamilton en dan denkt: "Lance is minstens net zo goed, laat ik hem maar nemen"!? Terwijl hij geld zat heeft om een echte topper binnen te halen of anders een groot talent, een topcoureur in de dop.

      Lance is echt niet een hele slechte coureur hoor, maar op zijn allerbest onderkant middenmoot, met nul ontwikkeling en zal nooit echt goed genoeg zijn om kans op een WK titel hebben. en dat zal zijn vader toch ook wel zien?

      • + 0
      • 14 okt 2021 - 16:18
    • Nee hoor Gneiss, Pa bouwt het team en als Lance van ellende niet meer wil rijden wordt hij de teambaas......om hem van de straat te houden.

      • + 0
      • 14 okt 2021 - 17:08
    • In de Formule 1 van vandaag en al langer, is geld een absolute voorwaarde. Aan die voorwaarde heeft hij tenminste voldaan.

      Dus die hele zure reactie slaat dan ook helemaal nergens op.

      • + 1
      • 14 okt 2021 - 17:08
    • En trouwens, je eigen kinderen kan je niet objectief beoordelen, net als jezelf ...


      Zo ...

      • + 0
      • 14 okt 2021 - 17:11
  • Rimmer

    Posts: 8.823

    Met een klantenmotor en een failliet automerk achter je dat alleen nog bestaat doordat je er zelf een half miljard in hebt gestoken is de basis maar matig.
    De keuze voor Lance is ook niet titelwaardig.
    De zogenaamde nieuwe fabriek is net als Renault destijds een plaatje voor de bühne.
    In werkelijkheid heeft Snafzauer al toegegeven dat het allemaal wel meevalt maar dat de nieuwe fabriek wel mogelijkheden biedt om in de toekomst verder uit te bouwen…
    Kortom. Een hoop poeha en uiterlijk vertoon in een poging om mensen en fans te binden.
    Echter, er stappen amper grote namen over naar AM. In de eerste plaats omdat je met een klantenmotor gewoon een veredeld B-team blijft tenzij je zoals McLaren ooit al een topteam was en behalve de klantenmotor ook echt die mogelijkheden en kennis hebt. En zelfs dan hobbel je achter Mercedes aan.
    Newey stapte bv niet over ondanks een mega salaris. Alsof hij met een oude Vettel en een Lance wilde werken. Niemand trapt in die praatjes van Lawrence, alleen ontevreden medewerkers die hopen bij AM gouden bergen te vinden. Zulke medewerkers worden nooit echt gemist. De beste mensen gaan RB, Ferrari, McLaren en Mercedes. Wordt niks dus.

    • + 3
    • 14 okt 2021 - 16:28
    • Stuur hem anders een berichtje dat hij beter de handdoek in de ring kan gooien.

      • + 1
      • 14 okt 2021 - 17:18
    • Rimmer

      Posts: 8.823

      En dan alle fun missen?
      Ik heb net 5 jaar zitten lachen om Abiteboul die altijd dezelfde waarheden verkondigde.
      Nu Cyril weg is heb ik Lawrence gevonden. De overtreffende trap van Cyril.
      Waar Cyril vaak eigenwijs en koppig was met een tikje Franse arrogantie daar is Lawrence de zelfingenomenheid zelve. Ik kijk graag toe hoe hij valt.

      • + 3
      • 14 okt 2021 - 18:30
    • Ik ben heel benieuwd waar die drang bij jou vandaan komt om iemand te zien falen?
      Je bent zelf een totale mislukking die zichzelf pas beter voelt als een ander faalt?

      • + 0
      • 14 okt 2021 - 22:04
    • gridiron

      Posts: 441

      RB heeft als ik mij niet vergis toch mensen verloren aan AM.

      • + 0
      • 15 okt 2021 - 12:38
    • Rimmer Rimmer, ...
      De keuze voor Lance ... Da's nou net de reden dat Lawrence in dit wereldje gestapt is. Als hij Lance aan de kant zou zetten, zou je zeggen dat 't een slechte vader is. (want je MOET iets te klagen hebben natuurlijk).. En daarbij is Vettel best wel een grote naam! 4-voudig WK - Je Maxje moet het eerst maar eens doen!! ..
      En er zijn zoveel grote merken waar geld ingestoken is, om het bestaan te garanderen.. En trouwens, leveranciers zijn de laatste jaren verplicht gelijkwaardig materiaal te leveren aan de klantenteams.. Vergeten tegen beter weten in? ...
      Er zijn zoveel dingen meer die de snelheid bepalen van de bolide. Maar dat weet je wrs wel als ECHTE kenner!! ... Weet je wat eigenlijk nog het zieligste is? Dat je mensen/teams wil zien falen zodat je jezelf in een hoekje kan verkneukelen..
      Die L die je maakt tegen je voorhoofd, weet je wel? DAT ...


      Zo ...

      • + 0
      • 15 okt 2021 - 17:23
  • Ik verwacht dat hun eregalerij mit trofeeën de "boulevard of broken dreams" gaat heten

    • + 0
    • 14 okt 2021 - 19:28
  • Strolleke heeft het veels te hoog in zijn bolleke.

    • + 1
    • 14 okt 2021 - 20:54
    • Zal wel fan van de Strollebollekes zijn.

      Eddy.

      • + 0
      • 15 okt 2021 - 00:38
  • John6

    Posts: 5.733

    Lawrence Stroll moet doen waar hij zin in heeft, het is zijn geld, races kan hij best wel eens een paar gaan winnen.

    kampioenschappen dat geloof ik niet, hij is van de straat af, en helpt vele aan een goede baan, dus laat hem lekker in die waan.

    • + 0
    • 15 okt 2021 - 02:04
  • Nico31

    Posts: 168

    Dit vind ik toch een zeer straffe uitspraak, zeker van die paddock dat ze denken dat ze de volgende gaan zijn, klinkt in men oren toch vaag. Verder is het goed dat je doel hebt maar om te zeggen over 5jaar is toch wel krap, vorige seizoen deden ze het zeer goed, nu hebben ze bolide die met “geluk” punten kan halen

    • + 0
    • 15 okt 2021 - 05:52
  • Ben geen fan van hem, maar ik denk dat het hem nog gaat lukken ook. Wie zegt dat de huidige teams van Mercedes en Red Bull echt met alles op 100% zitten? In elke sport komt er een keer een echte Challenger die het anders doet en dan succes heeft.

    • + 0
    • 15 okt 2021 - 07:25
    • Het sympathieke Toyota (mijn merk) heef thet ook geprobeerd door met veel geld te smijten. Helaas niet gelukt.

      Allen met de juiste mensen, juiste middelen en een hoop geluk gaat het lukken.

      • + 0
      • 15 okt 2021 - 13:03
  • AirJan

    Posts: 1.231

    Als je als team wil winnen zul je eerst eens een eigen auto moeten bouwen. Met een kopietje van de oude auto van een bevriend team kom je er niet.

    • + 0
    • 15 okt 2021 - 09:11
  • BoerTeun

    Posts: 147

    Er lopen veel onaangename figuren rond in de F1 maar dit is wel de onaangenaamste volgens mij. Ééntje die een klap op je schouder geeft en tegelijkertijd een mes in je rug steekt.
    Veel narcistischer dan deze man zijn ze nauwelijks te vinden.

    • + 0
    • 15 okt 2021 - 09:41

TR Grand Prix van Turkije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

TR Grand Prix van Turkije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Coureursprofiel

  • Team Aston Martin
  • Punten 1.435
  • Podiums 116
  • Grand Prix 246
  • Land DE
  • Geb. datum 3 jul 1987 (34)
  • Geb. plaats Heppenheim, DE
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar