user icon

Sainz knalt naar voren: "Als je achteraan start moet je risico's nemen"

  • Gepubliceerd op 10 okt 2021 19:02
  • comments 13
  • Door: Bob Plaizier

In Turkije kreeg Carlos Sainz voor het eerst het nieuwe Ferrari-hybridesysteem tot zijn beschikking. De Spanjaard moest daardoor achteraan starten en reed een dijk van een race. De Ferrari-coureur reed naar de achtste plaats en werd verkozen tot driver of the day.

Na afloop van de wedstrijd verscheen hij voor de camera van Sky Sports. Hij keek terug op een prima middagje: "Als je achteraan start moet je agressief zijn en vandaag was een goede dag om meer risico's te nemen en het pakte goed uit. Een voor een kon ik ze allemaal in bocht twaalf inhalen en kon ik mijn acties inzetten."

Het enige smetje op de race van Sainz was een rampzalige pitstop. Desalniettemin was hij tevreden: "Ik had een goede pace tijdens de wedstrijd en de slome pitstop was heel jammer. Het zorgde ervoor dat we niet de kans kregen om meer naar voren te vechten. Maar vandaag is niet de dag voor excuses. We hebben het top gedaan als team. Blij dat we hier de penalty hebben gepakt."

Reacties (13)

Login om te reageren
  • racepace1

    Posts: 98

    Beide tweede coureurs Sainz en Peres hebben vandaag top gereden, en ja de actie van Peres met Hammie was een om in te lijsten...

    • + 1
    • 10 okt 2021 - 19:44
    • Joeppp

      Posts: 4.847

      Is Sainz de tweede rijder dan? Hij staat nog steeds voor Leclerc. Ik begin echt een Sainz fan te worden en volgens mij is hij helemaal op zijn plek bij Ferrari.

      • + 3
      • 10 okt 2021 - 20:06
    • @joeppp Er is geen hiërarchie tussen Ferrari piloten dit jaar. De stand zegt niets...'

      • + 0
      • 10 okt 2021 - 21:37
    • mario

      Posts: 9.167

      Wie is Peres???

      • + 1
      • 11 okt 2021 - 02:14
  • Beetle

    Posts: 1.694

    Die Ferrari's komen er wel.
    Race pace was gewoon erg goed.

    • + 2
    • 10 okt 2021 - 19:54
  • Carlos ging als de Brandweer. Jammer van de slechte pitstop (waar hij zo'n 6 seconden verloor) anders had hij zeker nog ff lekker kunnen vechten met Lando en Pierre voor p6.

    • + 1
    • 10 okt 2021 - 20:15
  • Ferrari is beter dan Mclaren. Sainz en Leclerc zullen dat samen bewijzen met de uitstekende PU-update. Er is geen strijd tussen hen beiden. Vanuit die filosofie zullen ze de derde plek pakken. Ferrari is het team met de beste progressie. Volgend jaar zien we wel wie numero uno wordt, ik denk nog steeds Leclerc. Maar alle Ferraristen mogen kampioen worden wat mij betreft.

    • + 0
    • 10 okt 2021 - 22:31
    • mario

      Posts: 9.167

      Ik weet dat jij een Ferrari-man bent en ik gun het je ook..... Maar als je kijkt naar het team dat de meeste progressie heeft gemaakt is het wel McLaren..... Buiten het feit dat ik al vanaf mijn kinderjaren al een McLaren-fan ben gun ik hun toch ook wel om die derde plek in het WK te pakken...
      We zullen het zien ;)

      • + 0
      • 11 okt 2021 - 02:20
    • Als de Scuderia derde wordt, prima, zoniet vinden ze het beetje extra windtunneltijd ook wel best.
      Volgend jaar is het uur van de waarheid.
      En idd. eens met RCM, het zal mij worst zijn wie de Ferrari als eerste over de streep brengt.

      • + 0
      • 11 okt 2021 - 11:03
    • @mario Ik bekeek het puur statistisch. Mclaren werd vorig 3de, Ferrari 6de. Als Ferrari zou stranden op de vierde plaats en Mclaren op de derde, betekent dat nog steeds een progressie voor de scuderia en eerder een stagnatie voor de legendarische Britten. Maar toegegeven, met statistieken heb ik een haat-liefde relatie. Het dood de nuance.

      • + 0
      • 11 okt 2021 - 17:10
    • mario

      Posts: 9.167

      @RCM: Ik begrijp je standpunt en vergeleken met vorig jaar heeft Ferrari wel geen grotere stap gemaakt dan McLaren.... Ik bekeek het over een langere periode en dan heeft McLaren wel flinke stappen gemaakt...
      Verder hoop ik ook wel weer de ouderwetse gevechten tussen McLaren en Ferrari en dan mogen RBR en Mercedes natuurlijk ook meedoen ;)

      • + 0
      • 12 okt 2021 - 06:54
    • mario

      Posts: 9.167

      geen = een

      • + 0
      • 12 okt 2021 - 06:54

QA Grand Prix van Qatar

Lokale tijd 

QA Grand Prix van Qatar

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 518
  • Podiums 9
  • Grand Prix 255
  • Land Spanje
  • Geb. datum 1 sep 1994 (27)
  • Geb. plaats Madrid, Spanje
  • Gewicht 66 kg
  • Lengte 1,78 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov
Mexico (land)
12 - 14 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Qatar
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov
12 - 14 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar