user icon

Hamilton gaat alles geven: "Ik moet pole pakken"

  • Gepubliceerd op 08 okt 2021 16:31
  • comments 18
  • Door: Bob Plaizier

Het was een goede vrijdag voor Lewis Hamilton. De Britse regerend wereldkampioen was de snelste in allebei de trainingen en heeft zich kostelijk vermaakt. Toch zal hij een lastig weekend krijgen want hij heeft een motorstraf aan de modieuze broek hangen.

Na de trainingen verscheen Hamilton voor de camera's van het Britse Sky Sports om te reflecteren: "Bizar hoeveel grip er is. Het is zoveel leuker om te rijden dan voorheen. We begonnen met een hele goede set-up en toen hebben we het een en ander veranderd. De baan is aan het veranderen en toen hebben wij dat ook gedaan, die waren oké maar niet het beste. We gaan nog meer anders doen."

Vertrouwen

Hamilton heeft er dan ook vertrouwen in: "Ik weet niet hoe maar we weten er in de avond altijd weer sneller op te worden voor de dag van morgen. Als het niet gaat regenen moet ik veel werken op zondag. Ik ga mij focussen en mijn best doen."

Pole

Toch gaat hij er alles aan doen om pole te pakken: "Ik moet op pole staan om de schade te beperken. Ook moet ik de auto begrijpen voor de long runs, dus ik moet de juiste balans vinden. Ik vind het niet heel erg anders gaan dan in andere weekenden." 

Reacties (18)

Login om te reageren
  • Het zou pas een meesterze zijn van RB dat ze express langzaam aan hebben gedaan vandaag en Mercedes hebben laten denken dat er wel wat te halen valt dit weekend. Ik zat met mijn mond open te kijken hoe f*cking traag die RB was. Ik geloof niet dat die ineens het 4e team zijn.


    Het zou de overtreffende trap van sandbagging zijn.

    • + 0
    • 8 okt 2021 - 16:35
    • ik denk dat het probleem de witte livery was....
      Van Red Bull zetten ze Honda eens flink in het zonnetje, en wat doen ze die Japanners? Achterover leunen en denken dat het wel goed is zo..
      't is gedaan. te vroeg gepiekt. Jammer, Max had een échte kans op het kampioenschap. Het had allemaal zo mooi kunnen zijn.

      • + 3
      • 8 okt 2021 - 16:38
    • Pete, heel die livery zit mij ook niet lekker, ik ben niet bijgelovig ofzo, maar weg met dat witte rukding en als de wiederweerga die ouwe terug.

      • + 0
      • 8 okt 2021 - 16:52
    • Zou me ook niet verbazen dat ze express wat trager gaan en over problemen spreken om Mercedes uit te lokken om toch meer onderdelen van die motor te vervangen.

      • + 0
      • 8 okt 2021 - 17:40
    • @Roy je kan je wel "druk" maken om die witte liverey in al je niet bijgelovigheid. Maar stel dat Lewis Zondag uitvalt met zijn nieuwe motor, dan weet ik zeker dat je spontaan in Sinterklaas, de Kerstman, en het bestaan van Sneeuwwitje en de 7 Dwergen gelooft.

      • + 2
      • 8 okt 2021 - 17:53
    • Bestaan die niet echt dan?

      • + 1
      • 8 okt 2021 - 17:55
    • de Witte livery is gedaan met een hyper moderne lak, met soort van Zonnepaneel effect, het negatieve effect van deze lak is echt, dat deze zwaar is en hierdoor is de redbull dan ook bijna 8 tienden langzamer dan met de orginele lak.

      Dit is bevestigd door de woordvoeder van de BlikjesFabrikant die geïnterviewd werd door Nieuwspaal.nl

      Op de vraag waarom gekozen is voor deze nogal idiote keuze ivm kansen voor het kampioenschap, antwoorde de woordvoerder als volgt... " Wij kiezen voor duurzaamheid, niet voor snelheid"

      Wordt vervolgt ?!

      • + 0
      • 8 okt 2021 - 20:10
  • Pole is niet mogelijk. De snelste tijd in Q3 op zaterdag wel.

    • + 2
    • 8 okt 2021 - 16:53
    • Maar das logiesj.

      • + 0
      • 8 okt 2021 - 16:54
    • mario

      Posts: 9.210

      Maar dan heb je nog wel de pole-tijd, alleen start je niet van pole...

      • + 1
      • 8 okt 2021 - 19:50
  • Luci23

    Posts: 72

    Die FIA zal met je zijn hamiltontje dus geen zorgen, je komt er wel, zo niet alleen dan met hulp.

    • + 1
    • 8 okt 2021 - 16:53
    • Je word geroepen Luci.

      • + 2
      • 8 okt 2021 - 17:05
    • Numnum

      Posts: 3.493

      Luuuuuciiii.... Etuuhhhhh...

      • + 0
      • 8 okt 2021 - 18:07
    • mario

      Posts: 9.210

      Eerst terug naar school Luci!!

      • + 0
      • 8 okt 2021 - 19:51
  • Ach max hoeft hier ook niet perse te winnen, als je Hamilton maar achter je houdt!

    • + 0
    • 8 okt 2021 - 16:56
    • In principe is dat waar ja. Maar als je niet de snelheid hebt om te winnen, dan Lewis vanaf P11 snel bij je.........

      • + 0
      • 8 okt 2021 - 22:54
  • Perez kan normaal nu eens uitgespeeld worden om Hamilton zoveel mogelijk proberen op te houden en denk dat die dat wel beter zal doen. Dan dat Bottas bij Verstappen deed. Ik hoor Hamilton dan ook al over de voorstadia klagen dat hij sneller is maar er niet voorbij raakt.

    • + 0
    • 9 okt 2021 - 09:27
    • Voorstadia is boordradio die stomme autocorrectie 🤣

      • + 0
      • 9 okt 2021 - 09:29

SA Grand Prix van Saoedi-Arabië

Lokale tijd 

SA Grand Prix van Saoedi-Arabië

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.636
  • Podiums 200
  • Grand Prix 254
  • Land GB
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, GB
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov
Mexico (land)
12 - 14 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Qatar
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov
12 - 14 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar