user icon

Ricciardo blij met resultaat: "Goed dat we zo dicht achter Verstappen zitten"

  • Gepubliceerd op 10 sep 2021 21:38
  • comments 8
  • Door: Bob Plaizier

Net als zijn teamgenoot Lando Norris wist ook Daniel Ricciardo er een goede kwalificatie uit te persen in Monza. De McLaren-coureur pakte de vijfde plaats en deed dat met een tijd die net iets langzamer was dan die van Max Verstappen.

Tegenover Sky Sports sprak de Australiër zich uit over zijn avond op Monza. Hij bevond zich soms nog in een worstelpartij met zijn auto: "Je ziet het in de races. Ik was boos. Pure woede en geworstel met de auto. De eerste twee sectoren waren gelijk en ik wist dat ik iets moest doen in de laatste sector. Ik dacht dat ik derde was tot ze mij vertelde dat ik vijfde was."

Ricciardo was vooral bij dat hij zich zo dicht achter Verstappen bevond. Hij kijkt dan ook met een schuin oog naar de Nederlander: "Het is goed dat we zo dicht achter Verstappen zitten, hij heeft zes van de zeven keer pole gepakt. Ik kijk uit naar morgen. Ik wil geen vijfde zijn morgen."

Reacties (8)

Login om te reageren
  • Fanboy1

    Posts: 3.514

    Doet hem vast aan zijn rbr tijd denken,, in de buurt van Max zijn en hem het leven zuur maken.

    • + 0
    • 10 sep 2021 - 22:00
    • Let goed op de sprint. McLaren is echt een serieuze concurrent van Verstappen dit weekend.

      • + 0
      • 11 sep 2021 - 11:12
  • Goed gereden nu podium zou ik zeggen

    • + 2
    • 10 sep 2021 - 22:33
    • Met dat “geworstel” van Daniël zou p5 handhaven al heel knap zijn.

      • + 0
      • 10 sep 2021 - 22:42
  • Knalpijp

    Posts: 292

    Zit wel heel hoog Daniel

    • + 0
    • 10 sep 2021 - 23:46
  • racer013

    Posts: 353

    In de pace gaan zij Verstappen niet bijhouden natuurlijk. Monza wordt voor Max enkel minimaliseren van collateral damage, En je mlet altijd allert blijven voor dingen die kunne gebeuren waar je niet op had gerekend. In die is alles beter dan P3 winst dit weekend. Qua gunfactor heeft Max na vorige week bij mij wel een aardige deuk opgelopen. Hoe anders je ook bent qua karakter, bestaan er ook basisnormen en waarden. Net zoals fatsoen. Oranje dat na het duel met de Turken en kwartier de tijd neemt langs de tribunes te lopen om ze te bedanken. Het is een publieksport. Die mensen op de tribune en voor buis zorgen ervoor dat je 20+ miljoen per jaar verdiend. Er bestaat geen enkel argument dat de focus op het WK of Monza verstoord wordt wanneer je een paar minuten extra aandacht besteed aan die mensen na afloop. Zijn koelheid en focus is bekend, maar dit voelde gewoon niet goed. Bracht me aan het twijfelen. Na het terugzien van de race op SKY bleken de reporters eveneens verbaasd daarover. Je kunt discussiëren over de oprechtheid van het charme-offensief dat (de door mij vaak verafschuwde) Lewis presenteerde, maar hij gaf met zijn aankomst in oranje kleding en vele lofuitingen aan het publiek als (gehate) opponent meer credits aan de fans dan Max zelf deed. Gelukkig kreeg hij van een mechanic of engineer na afloop een Nederlandse vlag in zijn handen geduwd, hetgeen de viering nog een klein beetje kleur gaf. Zonder die vlag, hadden de 70.000 fans en 3 miljoen kijkers het moeten doen met een zwaai, voordat hij snel voor de microfoon van Doornbos verscheen.

    • + 1
    • 11 sep 2021 - 03:08
    • Ik snap je punt en eerlijk gezegd was dat ook eerst mijn gedachte hierbij. Maar het blijft ook wel een 'persoonlijke voorkeur' kwestie. Zo prefereer ik de reactie van Max boven die van Lewis op Silverstone. Dat gasten zo 'uit hun plaat gaan' hoeft voor mij niet. Daarnaast: Max is Max. Natuurlijk had hij wat meer en 'uitbundiger' zijn feestje met de fans kunnen vieren, maar dat zou, in mijn ogen, erg gekunsteld over zijn gekomen. Zo zit hij nu eenmaal niet in elkaar. Het zou een geforceerd optreden zijn geweest en ik denk dat de meeste fans/kijkers dat zouden merken/zien/aanvoelen en dat komt nooit echt goed over. Net als met Cruijff hebben de meeste mensen liever een authentiek gedragende 'sportheld' dan eentje die 'geforceerd' gedrag richting de fans vertoont. Maar goed, zo sta ik hier in natuurlijk en ik kan ook zeer goed snappen dat sommige fans graag een ander gedrag gezien zouden hebben.

      • + 0
      • 11 sep 2021 - 09:32
  • Zaak voor Max om iig vóór de McLarens te blijven, en dan op de voorste rij aan de race te kunnen beginnen.
    Ik zie nog wel een heel lastige sprint.

    • + 0
    • 11 sep 2021 - 11:14

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar