user icon

Einde Formule 1-avontuur Hülkenberg: "Geen gesprekken geweest"

  • Gepubliceerd op 10 sep 2021 15:24
  • comments 10
  • Door: Bob Plaizier

Het lijkt erop dat er een definitief einde is gekomen aan de Formule 1-carrière van Nico Hülkenberg. Het laatste zitje van Alfa Romeo gaat aan zijn neus voorbij dus zijn de kansen verkeken voor de sympathieke Duitser. 

Het is al weer eventjes geleden dat de wereld Nico Hülkenberg in een Formule 1-auto zijn rondjes zag rijden. In Duitsland zagen we hem afgelopen seizoen invallen voor de positief geteste Lance Stroll maar daarna zagen we hem niet meer terug in de koningsklasse. Tegenwoordig is de Duitser regelmatig als co-commentator te horen bij het Oostenrijkse ServusTV maar dat is geen race-zitje.

In gesprek met BILD laat Hülkenberg weten dat het laatste stoeltje op de grid er voor hem ook niet in zit: "Er zijn geen gesprekken met Alfa Romeo. Dat zou de laatste optie zijn voor een permanent stoeltje in 2022 aangezien alle anderen zijn bezet." Maar de 'Hulk' kijk vooruit en ziet dat er meerdere opties gloren aan de horizon: "Het leven gaat verder. Ik heb interessante verzoeken gekregen vanuit andere raceklassen dus er is geen haast om een keuze te maken. Ik ga alles op een rijtje zetten en dan zien we wel hoe het gaat."

Hülkenberg debuteerde in 2010 in de Formule 1 bij Williams en veroverde in zijn debuutseizoen meteen een pole position in Brazilië. In 2011 moest hij langs de zijlijn toekijken. Van 2012 tot 2019 was hij daarna elk seizoen actief in de Formule 1 voor Force India, Sauber en Renault. Hij wist in al zijn Formule 1-jaren nooit het podium te bereiken. 

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Blijkbaar valt de teleurstelling wel mee, anders was hij wel groen geworden...

    • + 3
    • 10 sep 2021 - 15:40
  • Hulk en Bottas zou geen overbodige luxe zijn voor Alfa, al is het maar voor een jaar. Ervaring is denk ik heel belangrijk bij het ingaan van een nieuw tijdperk. Als je het geld van Williams en de nauwe samenwerking van Haas en Ferrari in oogschouw neemt dan kan het best eens een loodzware periode worden voor Alfa. Of je moet een zak geld kunnen krijgen van Ferrari voor het plaatsen van een talent.

    • + 0
    • 10 sep 2021 - 16:00
    • Helemaal mee eens. Sterker nog; Bottas / Hülkenberg is een uitmuntend duo voor Alfa. Beide coureurs zijn gewoon snel en hebben ook nog ervaring.

      • + 0
      • 10 sep 2021 - 16:10
    • Damon Hill. Hulk rijdt al 2 jaar niet meer als je die subraces even vergeet. Ook niet in andere autos

      Dan ben je wel even wat racecraft kwijt... hij heeft nu echt niks meer te zoeken in F1.

      • + 0
      • 10 sep 2021 - 16:47
    • Bottas & Hulkenberg, ja dan heb je als team wel uitstraling met zo'n duo...not

      • + 1
      • 10 sep 2021 - 16:51
    • Je kan ook laatste staan met veel uitstraling Pete, maar wat schiet je dan op met uitstraling? Ervaring, geld en punten is wat telt natuurlijk. Het liefst een combinatie van.. Zhou heeft ook geen uitstraling en Schumacher heeft de uitstraling ook (nog) niet. Als 1 van de 2 ervaring op mag doen daar hoop ik dat ze er financieel flink op vooruit gaan.

      • + 0
      • 10 sep 2021 - 17:59
  • Ik ga hem missen... NOT.

    • + 0
    • 10 sep 2021 - 17:30
  • Houwimmie

    Posts: 517

    bij hem heb ik steeds het idee dat hij het zo "net niet had".
    Op zich wel jammer want ik mocht hem wel..maar met sympathie alleen win je geen races.
    Zijn quote "fire, there's fire" zal me wel altijd bijblijven.

    • + 0
    • 10 sep 2021 - 17:44
  • jd2000

    Posts: 5.069

    Fijn dat we het vanaf heden niet meer over Hulkenberg te hebben. Er zijn genoeg 13 in een dozijn coureurs. Aardige vent, maar heeft meer kansen gehad dan hij daadwerkelijk verdiende.

    • + 0
    • 10 sep 2021 - 17:55
  • Eerste kerstdag 2021.

    De familie Hulkenberg is net terug van de mis en is aangeschoven voor de kerstdis.

    Nico stopt een grote servet met sneeuwtaferelen erop in zijn kraag.

    Vrouwlief geeft met een stralend gezicht van een kerstengel het aangescherpte, blinkende, grote vleesmes aan manlief.

    De voormalige Formule 1-coureur voelt de adrenaline opkomen bij de nieuwe uitdaging die op hem wacht.

    Hij ziet de gespannen maar ook hoopvolle blikken op de gezichten van zijn andere tafelgenoten.

    Tenminste, in zoverre die niet verborgen zijn achter de gigantische, goudbruine kalkoen waarvan de heerlijke geuren de bijbelse ster aan de hemel doet verbleken.

    Dan heft Hulkenberg het blinkende mes...

    [Tring, tring, tring... Tring, tring, tring...]

    “Hulk, Perez out, morgenochtend stoeltje schuimen en dan zie ik je meteen op mijn kantoor...”

    [Tuut, tuut, tuut...]

    • + 0
    • 10 sep 2021 - 23:36

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Punten 289
  • Podiums 2
  • Grand Prix 196
  • Land DE
  • Geb. datum 19 aug 1987 (34)
  • Geb. plaats Emmerich am Rhein, DE
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,84 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar