user icon

Nico Hulkenberg: "Zandvoort toont aan dat Verstappen kampioen kan worden"

  • Gepubliceerd op 09 sep 2021 11:33
  • comments 14
  • Door: Arjan Hoefakker

Nico Hulkenberg denkt dat Max Verstappen op Zandvoort heeft aangetoond dat hij tegen het einde van het seizoen wereldkampioen kan worden. De Nederlander presteerde onder immense druk van het publiek om thuis te winnen, en Verstappen leverde. Als hij dit kan, kan hij ook wereldkampioen worden, zo is de redenering van Hulkenberg.

Hulkenberg is momenteel reserverijder bij Aston Martin. Op de Oostenrijkse zender Servus TV zegt hij: "Petje af voor Max. Elke dag zag hij hoeveel mensen er speciaal voor hem kwamen, wat als persoon onbewust iets met je doet. Het was gigantisch. Nederland is een klein land en ze weten hoe ze evenementen moeten leiden. Ze hebben het perfect gedaan, maar het was echt indrukwekkend hoe Max ermee om kon gaan."

"Max heeft laten zien dat hij kan vechten voor het wereldkampioenschap. Mercedes heeft er alles aan gedaan om hem te pakken te krijgen, en ze zullen niet opgeven. Ik vermoed dat de strijd tot het einde van het seizoen zal voortduren", voegde de Duitser eraan toe.

Volgens de 34-jarige Duitser - opgegroeid net over de grens bij Arnhem - wordt het kampioenschap tussen Hamilton en Verstappen een kwestie van elkaar rake klappen uitdelen. Hulkenberg denkt dat de komende races in Italië en Rusland meer in het voordeel gaan zijn van Mercedes, omdat de circuits de W12 van Hamilton beter zullen passen. "Het gaat er echt om wie minder fouten maakt. Elke beslissing kan de weegschaal doen doorslaan."

Max Verstappen heeft momenteel drie WK-punten meer dan Lewis Hamilton, maar Mercedes leidt nog altijd het kampioenschap voor constructeurs. 

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Beri

    Posts: 4.080

    Hey! Der Nico is er nog! We hadden al even niet meer van hem gehoord. En dat zal waarschijnlijk minder gaan worden aangezien hij ook volgend jaar geen zitje heeft.

    • + 0
    • 9 sep 2021 - 11:41
    • ik zou hem wel eens in het F1 cafe(wat ik overigens niet kijk maar dan wel) of in de studio willen zien bij de kwalificatie/wedstrijd. Spreekt gewoon vloeiend Nederlands en kan zeker wat toevoegen, Of doet hij al zoiets? Gaat moeilijk worden omdat hij uiteraard nog altijd races rijdt, Maar na zijn carriere had ik dit zeker overwogen.

      • + 0
      • 9 sep 2021 - 11:45
    • Beri

      Posts: 4.080

      Het is ook logisch dat hij net zo goed Nederlands spreekt als ik Duits. Hij is opgegroeid zon 2km van de Nederlandse grens. Net als ik een paar kilometer verderop woonde 5km van de Duitse grens.
      Ik ben hem een paar keer tegengekomen en hij is oprecht een leuke gozer om een biertje mee te doen. Dus ik vermoed dat hij teveel "nevenactiviteiten" heeft om zijn dagen (en blaas) te vullen (met bier). Naast het feit dat hij mevrouw Hulkenberg ook gevuld heeft met een Hulkenbaby.
      Maar misschien Ziggo een mailtje doen @Roy? Hij zou een goede aanvulling zijn in plaats van Tom "huiliehuilie" Coronel.

      • + 0
      • 9 sep 2021 - 11:51
    • Cicero

      Posts: 905

      Doet hij niet de mysterie driver bij ziggo?

      • + 0
      • 9 sep 2021 - 12:09
    • Zou het niet weten, ik schakel(op afgelopen zondag na) meestal pas 5 minuten voor de race in.

      • + 0
      • 9 sep 2021 - 12:12
    • Vaak heeft Nico wel interessante teksten, maar wat hij nu vertelt is een beetje zoals hij doorgaans ook in de F1 reed: Prima maar niet echt opvallend...

      In de Nederlandse media zou hij wel in één klap Coronel en Van der Garde samen kunnen vervangen...

      Oh ja, doe ‘blablabla’ Plooij en ‘bandenfluisteraar’ Van der Grint er ook maar meteen bij...

      • + 0
      • 9 sep 2021 - 12:16
    • Nico werkt tegenwoordig voor Red Bull, als commentator bij hun tv kanaal Servus Tv voor de 12 GP's die Servus Tv dit jaar mag uitzenden. Andere helft is voor ORF

      • + 0
      • 9 sep 2021 - 12:32
    • elflitso

      Posts: 574

      @Cicero de mistery driver bij Ziggo heeft een Limburgs accent. Niet voor niets dat zijn stem zo zwaar vervormt is. Maar soms is was het toch te horen. Niet voor niets dat er vorige week geen mistery driver aanwezig was. ;-)

      • + 0
      • 9 sep 2021 - 20:10
  • VIP-DJ-NL

    Posts: 24

    Waarom zijn de punten van d sprint race in Silverstone niet bij Max Verstappen opgeteld? is dit omdat hij uitviel of zo, want ik zie die punten nergens van hem in de lijst staan van resultaten

    • + 0
    • 9 sep 2021 - 12:05
  • Als ik een van de teams was die nog zitje in te vullen heeft, zou ik deze man nog niet vergeten.
    Ook al is hij 34 jaar, hij heeft bakken met ervaring en talent heeft de man gewoon.
    En met 34 jaar kan hij nog best een jaar of 4 a 5 mee.
    Waarschijnlijk wilt ie nog bijna gratis rijden ook.

    Was voor Williams wellicht een betere optie geweest dan Albon.
    Alfa kan wellicht met een Bottas-Hulkenberg bezetting het team ook verder vooruit brengen.
    Voor Aston Martin een mooie vervanger voor Vettel, Hulkie is nog niet uitgeblust en heeft al ervaring met dit team.
    En Haas mag in de handjes knijpen als ze zo'n rijder kunnen aantrekken als Mick naar Alfa zou vertrekken.

    • + 1
    • 9 sep 2021 - 12:23
  • RBH2019

    Posts: 3.715

    Hulkenberg is volgens Politik geen kenner, want hij verwacht dat Monza en Sochi de Mercedes beter liggen terwijl Politik met al zijn ervaring en inzicht weet dat RB het hele seizoen al de snelste auto heeft...

    • + 1
    • 9 sep 2021 - 12:40
    • Rimmer

      Posts: 8.741

      Er zijn voor beide teams vrijwel evenveel voors als tegens te bedenken. Feit is dat Max het hele seizoen al in een bloedvorm verkeerd en races weet te winnen die hij niet zou moeten winnen. Paul Ricard, Baku, Monaco, overal was hij sterk. Zelfs zo sterk dat hij op een gegeven moment dik aan de leiding ging.
      Pogingen van Mercedes en pure pech deden dat puntenaantal weer teniet maar direct na de zomerstop ging Max verder waar hij gebleven was. Twee keer pole, twee keer winst. Waarom zou hij dit weekend dan niet gewoon weer voor de winst kunnen gaan? Max hoeft niets meer te vrezen. Gewoon elk weekend de focus op maximaal presteren en dan komt die titel wel.

      • + 2
      • 9 sep 2021 - 14:02
    • MisterT

      Posts: 1.971

      @RBH2019, ik zou die kwal (Politik) vooral links laten liggen als ik u was.

      • + 2
      • 9 sep 2021 - 17:03
    • RBH2019

      Posts: 3.715

      Klopt MisterT, maar dan kunnen we het halve forum van Hamilton aanbidders wel links laten liggen. Iedere objectiviteit zijn ze uit het oog verloren, maar ik geef niet op in mijn ambitie om ze terug te krijgen naar de werkelijkheid.

      • + 1
      • 9 sep 2021 - 23:08

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.389
  • Podiums 85
  • Grand Prix 242
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar