user icon

Manager Verstappen hoopt dat Perez eens voor rugdekking gaat zorgen

  • Gepubliceerd op 07 sep 2021 15:31
  • comments 37
  • Door: Bob Plaizier

Toen Sergio Perez dit jaar naar Red Bull kwam was het de hoop dat hij Max Verstappen kon bij staan in de strijd om het wereldkampioenschap. In het begin van het seizoen leek het er inderdaad op dat hij in de buurt van de Nederlander kon blijven, maar de afgelopen races loopt het steeds meer achter.

Toch kreeg Perez in België contractverlenging. In Zandvoort kwam hij niet eens door Q1 heen en was hij op zondag veroordeeld tot een inhaalrace. Op die manier kan hij Verstappen niet te hulp schieten op de manier waarop Bottas dat momenteel doet bij Mercedes. Ook Verstappens manager Raymond Vermeulen hoopt dat dit eens gaat gebeuren. In gesprek met Motorsport.com gaat Vermeulen in op de prestaties van de Mexicaan: "We hebben hem nodig want je ziet dat Mercedes de strategische kaart kan trekken. We moeten kunnen reageren op wat zij doen."

De rugdekking van Perez moet dan maar aankomend weekend op Monza komen. De Mexicaan heeft frisse onderdelen en Vermeulen hoopt dan ook dat Perez hier klaar staat: "Sergio heeft een nieuwe frisse motor dus hij is volledig uitgerust voor Monza. Laten we hopen dat we meer van hem gaan zien dit weekend want het is een zware uitdaging. Als het puntje bij paaltje komt is dat namelijk een circuit waar Mercedes heel goed presteert."

Reacties (37)

Login om te reageren
  • Oh ooohh, de knuppel in het hoenderhok, nou zijn de rapen gaar!
    Raymond zet de boel ff op scherp...

    • + 3
    • 7 sep 2021 - 15:38
    • ja de knuppel ligt nu echt in het hondenhok, maar Raymond moet geen oude ezels uit de sloot halen, anders krijgt hij binnenkort een stuk cake van eigen deeg gepresenteerd, en dan lacht hij als een bakker die kiespijn heeft

      • + 3
      • 7 sep 2021 - 15:45
    • Hey, ... Hoge bomen vangen veel vis!! ...




      Zo ...

      • + 1
      • 7 sep 2021 - 17:33
    • SuperMax

      Posts: 48

      Misschien moet Sergio eens wat meer bonen eten dan kan hij die turbo eindelijk eens inzetten.

      • + 0
      • 8 sep 2021 - 18:15
  • Weet niet wat er aan de hand is, eerste paar races waren moeilijk maar tot en met Oostenrijk presteerde hij redelijk solide. Laatste 4 races is het een klap minder met Sergio.

    • + 0
    • 7 sep 2021 - 15:39
    • Ik denk deels onvoldoende vertrouwen in de RB (beetje wat Ricciardo ook schijnt te hebben in de McL) en deels toegenomen druk. Checo heeft zich volgens mij verkeken op de 'bestuurbaarheid' van de RB en daarnaast is de druk als teamgenoot van Max mega groot. Dit jaar maakt RBR ook kans op constructeurstitel, maar dat hangt voornamelijk van resultaten van Checo af.

      • + 2
      • 7 sep 2021 - 15:46
    • F312

      Posts: 880

      Sergio presteert vergelijkbaar als in een racingpoint van vorig jaar.
      Wellicht is dat ook het niveau van de RB16 en is Max gewoon zo goed dat hij er meer uit haalt net als in vergelijk met Albon en Gasly.

      Niet voor niets dat Gasly in een goed presterende AT nog steeds geen optie is voor RBR.

      • + 3
      • 7 sep 2021 - 15:50
    • Tjaa dit jaar wordt het niks meer. Alles maar op volgend jaar. Is dan weer zo slecht gelijk exit.

      • + 0
      • 7 sep 2021 - 15:51
    • En daarbij maakt RB ook nog wel eens een foutje zoals in Q1 op Zandvoort.

      • + 0
      • 7 sep 2021 - 15:51
    • Dit jaar wordt het niks meer @Felipe?

      Wat dacht je van de constructeurstitel?
      Die is nog in beeld.

      Stop Checo toch maar nu nog ff een pepertje in de bips en gaan met die Mexicaan...

      • + 0
      • 7 sep 2021 - 23:16
  • Numnum

    Posts: 3.128

    "In Zandvoort kwam hij niet eens door Q1 heen en was hij op zondag veroordeeld tot een inhaalrace."
    En wiens schuld was dat?
    Achteraf was het verstandiger geweest om constant samen met Max als eerste naar buiten te gaan.
    Dan heb je iig de banker-lap binnen en kun je daarna rustig verbeteren.

    • + 2
    • 7 sep 2021 - 15:56
    • Degene die dit heeft gechreven heeft begrijpt er echt helemaal niets van. Vraag me af hoe ze die mensen kunnen aanemen voor dit werk.

      • + 1
      • 7 sep 2021 - 16:25
    • @f1fan1993

      Ik hoop dat je spelling hebt gecontroleerd voordat meneer rbh2019 de docent gaat uithangen 😋

      • + 1
      • 7 sep 2021 - 16:41
    • @Felipe Dat heb ik niet en ik heb twee keer "heeft" geschreven in één zin 😬 Dus ik zal wel weer op mijn kop krijgen van Juffrouw RB2019.

      • + 1
      • 7 sep 2021 - 17:05
    • bekijk de uitslag van de kwalificatie anders nog even, Perez kwam niet door Q1 heen. Er zaten wel gewoon 4 wielen onder zijn auto.

      • + 1
      • 7 sep 2021 - 17:08
    • Da's aanemelijk! ...



      Zo ...

      • + 0
      • 7 sep 2021 - 17:31
    • @Al heb je een auto die 10 seconden sneller is als de rest, dan nog moet je te je optijd naar buiten sturen om nog een ronde te rijden. Dit was dus niet het geval. Dus niet de schuld van de rijder. Iets dat met deze schrijfwijze wel wordt gesuggereerd.

      • + 2
      • 7 sep 2021 - 17:32
    • onzin, als je bij een topteam rijdt zet je gewoon direct een goede tijd neer en kom je weer binnen. Zo deden Hamilton, Bottas en Verstappen het wel, de Mercs zelfs op geel.

      • + 1
      • 7 sep 2021 - 18:11
    • Tja zelfs een Williams kan q2 halen. Ik vind het geen excuus van Perez. Tuurlijk hij had daar pech mee alleen dan moet je maar eerder een betere ronde rijden.

      • + 2
      • 7 sep 2021 - 18:20
    • Nou Felipe en F1Fan, jullie durven veel te zeggen over RBH2019 dat hij 'n meneer of juffrouw is.

      Volgens mij is het iemand die ze opgesloten hebben op z'n zolderkamertje tussen de zure matten en de flessen azijn.

      • + 2
      • 7 sep 2021 - 21:11
    • snailer

      Posts: 5.774

      Was gewoon de schuld van Perez zelf. Was de eerste run gewoon niet snel genoeg. Norris en nog een paar hadden de zelfde issue maar haalden wel Q2 via de eerste run. Verstappen haalde later notabene pole in de zelfde auto.

      Het is vooral de schuld van perez.

      • + 0
      • 8 sep 2021 - 21:20
  • Kan iemand deze grappenmaker even tot de orde roepen. Als ik Max was had ik hem gelijk wel even op zijn plek gezet in een gesprek. Onruststokerij hier en nergens voor nodig imho.

    • + 0
    • 7 sep 2021 - 16:12
  • Red Bull was vorig jaar niet al te best in Monza. Dus dit zal eem van de zwaardere races voor hun worden.

    • + 0
    • 7 sep 2021 - 16:21
    • F1FAN76

      Posts: 663

      Klopt. Dus ze kunnen beter hun verlies nemen en Max z,n motorwissel vast laten doen. En dan hopen op p5 of zo.

      • + 0
      • 7 sep 2021 - 16:37
    • Hadden motorproblemen dacht ik. Maar idd 1 van de lastiger races

      • + 0
      • 7 sep 2021 - 16:51
    • Los van de motorproblemen reed Max ergens rond de 10de / 12e plaats rond. Albon was al helemaal nergens te bekennen.

      • + 0
      • 7 sep 2021 - 17:33
  • 2 races was hij wingman... Baku en Paul Ricard... dat is alweer een flinke tijd terug. T zal potdikke eens helpen om een 1-2 te halen.

    • + 0
    • 7 sep 2021 - 19:03
  • Remco_F1

    Posts: 66

    Perez: "I need 5 races"

    • + 0
    • 7 sep 2021 - 19:10
  • sailor

    Posts: 10.753

    Red Bull wil gewoon niet dat Max ooit rugdekking krijgt , door steeds van die zwakke coureurs aan te nemen als 2e coureur , Perez is ook niks , kun je net zo goed de bakker bij mij om de hoek in die auto zetten , stuk goedkoper...

    • + 0
    • 7 sep 2021 - 19:22
    • Das allemaal leuk en aardig. maar wie wil je dan in die 2e bull naast Max zetten?

      • + 0
      • 7 sep 2021 - 19:43
    • sailor

      Posts: 10.753

      Makkelijk zal het ook niet zijn , omdat Max een ontzettend goede coureur is , maar waarom lukt het andere teams wel om wereldkampioenen aan te trekken of andere coureurs die de sterren van de hemel rijden.
      Ik geloof echt wel dat een Norris Max goed kon helpen , sterker nog , dat zou zelfs een felle strijd worden tussen die twee

      • + 0
      • 7 sep 2021 - 20:41
    • Dacht het niet hoor.......sailor.

      • + 0
      • 7 sep 2021 - 21:22
    • Misschien zijn zusje Victoria @Schwantz?

      • + 0
      • 7 sep 2021 - 23:22
    • Denk dat ik dan zeer ernstige darmklachten ga krijgen @Larry

      • + 0
      • 7 sep 2021 - 23:56
  • Knalpijp

    Posts: 292

    Contract ontbonden, Nycke de Vries naar Redbull?
    Dat klinkt beter dan dat lul verhaal van GpToday dat Nyck naar Alfa gaat..

    • + 0
    • 8 sep 2021 - 08:49

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.389
  • Podiums 85
  • Grand Prix 242
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar