user icon

VT2: Alonso voert top vier met vier verschillende teams aan

  • Gepubliceerd op 24 jun 2011 15:30
  • comments 25
  • Door: Rob Veenstra
Ferrari-coureur Fernando Alonso heeft de Spaanse fans in Valencia reden tot juichen gegeven. De Spanjaard reed als enige een tijd onder de 1:38, namelijk een 1:37.968, in de tweede vrije training voor de Grand Prix van Europa. De top drie bestond verder uit Lewis Hamilton in de McLaren op plek twee en Red Bull Racing-coureur Sebastian Vettel.

Met Mercedes GP-rijder Michael Schumacher op positie vier verdeelden vier verschillende teams de eerste vier plaatsen. De teamgenoten van het eerste viertal bemachtigden posities vijf tot en met acht. Lotus Renault GP-duo Nick Heidfeld en Vitaly Petrov completeerde de top tien. De rode lantaarn was voor Narain Karthikeyan, op bijna negen seconden van Alonso.

Toch eindigde hij niet als laatste. Jaime Alguersuari reed helemaal geen ronden door een mechanisch probleem aan zijn Scuderia Toro Rosso. Het scheelde weinig of Paul di Resta had vandaag helemaal geen kilometers afgelegd, maar Force India kreeg de VJM04 tien minuten voor het vallen van de geblokte vlag gerepareerd na de crash van Nico Hülkenberg vanochtend.

Reacties (25)

Login om te reageren
  • De Ferrari zag er goed uit, zowel met Massa als Alonso..
    Alonso werd op de prime\'s ook een paar keer aan het einde gehinderd.. dus ik denk dat de Ferrari\'s een goed weekend voor de boeg hebben.
    Schumacher zat met de options ook goed in de buurt.

    Ik kan niet wachten!!!

    • + 0
    • 24 jun 2011 - 15:32
  • Felipben

    Posts: 83

    ooooh geen redbull vooraan heb ik wat gemist whahahhaha heerlijk begin van het einde voor vettel eindelijk weer races tussen fer/mc zoals het hoort te zijn

    • + 0
    • 24 jun 2011 - 15:34
    • Rodawa

      Posts: 2.418

      Met zulke reacties haal je alleen maar jezelf onderuit, als het ineens niet zo uitpakt. :P

      • + 0
      • 24 jun 2011 - 15:49
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Het is algemeen bekend dat de RBR\'s in de VT\'s meestal hun eigen plan trekken en niet voor supersnelle tijden gaan. Grote kans dat ze er morgen gewoon weer voor zitten.

      • + 0
      • 24 jun 2011 - 16:42
  • VDS21

    Posts: 1.265

    Hopelijk een voorbode voor de kwalificatie morgen. Zou weer mooi zijn als je niet al van tevoren weet wie de pole gaat pakken.

    • + 0
    • 24 jun 2011 - 15:36
  • Ik hoop dat de Ferarri´s eindelijk mogen zegevieren !!

    • + 0
    • 24 jun 2011 - 15:37
  • HEt zijn maar vrije trainingen, we zien het morgen allemaal wel.

    • + 0
    • 24 jun 2011 - 15:48
  • Maximo

    Posts: 6.830

    RB heeft nog steeds een snelle wagen voor tijdens de race hoor. Het is alleen te hopen dat Vettel het wat vaker vanaf P3 to P5 mag gaan proberen. Worden dan gelijk heel andere races.

    • + 0
    • 24 jun 2011 - 15:52
    • Sparrow

      Posts: 3.592

      Nou, RBR heeft juist een veel snellere wagen voor de qualy en tijdens de race is het gat een stuk kleiner. In de races zie je juist dat het verschil in pace tussen RBR en Mclaren / Ferrari een stuk kleiner is. Dus hoe dichter men bij RBR komt in de qualy, des te meer kans maakt men om RBR (Vettel) te verslaan in de race.

      • + 0
      • 24 jun 2011 - 16:09
  • Wat wel opvalt is dat de tijden tijdens vt2 een stuk dichter bij elkaar liggen dan voorheen, op de tijden van HRT na dan.

    • + 0
    • 24 jun 2011 - 15:56
  • Maximo

    Posts: 6.830

    LET OP MIJN WOORDEN: Als Vettel na morgen of Silverstone niet meer op P1 kan komen en ook niet meer de race kan winnen gaan ze bij RB erg nerveus worden en dan gaan er fouten gemaakt worden. Door Vettel en door het team.

    • + 0
    • 24 jun 2011 - 15:56
    • Giovanny

      Posts: 106

      We gaan het zien, ik verwacht dat ze persoonlijk nog redelijk snel zullen zijn. Laten wij de Q van morgen afwachten en dan de conclusie trekken

      • + 0
      • 24 jun 2011 - 16:29
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Beetje voorbarig als je het mij vraagt. Zelfs al zou Vettel nu niet meer winnen maar alleen p2 3 of 4 behalen dan is er voor hem nog niets aan de hand.

      • + 0
      • 24 jun 2011 - 16:43
    • AirJan

      Posts: 1.221

      Ik denk dat ieder topteam nerveus wordt als ze geen races meer winnen...

      • + 0
      • 24 jun 2011 - 17:16
  • En dan? Ik denk dat het allemaal wel meevalt, vettel ligt een stuwmeer aan punten voor.

    EN WAAR IS MIJN CITEERKNOP HEEN???

    • + 0
    • 24 jun 2011 - 16:46
    • Als je nou gewoon eens het enige knopje drukt, genaamt \"reply\", dan kom je er vanzelf achter dat deze knop de functie van citeer heeft over genomen. Zoals het eigenlijk altijd hoorde te zijn.

      • + 0
      • 24 jun 2011 - 17:01
    • Thanks, en idd zo zou het eigenlijk ook moeten.

      • + 0
      • 24 jun 2011 - 17:10
    • mclaren1

      Posts: 331

      hahahahaha lol weer voor ferrari alonso voert de top 4 aan in de vrijtraning wat totaal niks voorstelt lol

      morgen vallen pas de echte knikkers want de vrijtraning is voor iedere team afstellen en bij stellen waardoor de rijtijden atijd verschillen volgens mij snappen sommige mensen dit niet,het kan een kleine indicatie geven voor de Q race meer ook niet meer.

      • + 0
      • 24 jun 2011 - 18:02
    • Werner

      Posts: 1.650

      Het is toch vaak zo dat wanneer Fernando het op vrijdag goed doet, het tijdens de qualificaties ook niet slecht gaat. Natuurlijk is het pas een vrije training maar het ziet er toch goed uit.

      • + 0
      • 24 jun 2011 - 18:08
    • F12011

      Posts: 617

      Hahahahahaha, Ronald uit Belgie, oeps seffe gaat hij schelden ;);););)

      • + 0
      • 24 jun 2011 - 18:52
    • mclaren1

      Posts: 331

      ik denk toch van niet hahahahaha lol

      • + 0
      • 24 jun 2011 - 19:00
  • BramG44

    Posts: 426

    ben daarnaast ook benieuwd of schumacher wat hoger in die q3 kan komen...

    • + 0
    • 24 jun 2011 - 17:01
  • vogelboz

    Posts: 57

    Jaja

    • + 0
    • 24 jun 2011 - 23:15
  • Michael

    Posts: 1.434

    Nico op 8 hoe kan dat?

    • + 0
    • 24 jun 2011 - 23:27
  • okkie

    Posts: 302

    Prachtig, keurig volgens de huidige stand van de teams.

    • + 0
    • 25 jun 2011 - 10:05

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 190
  • Podiums 0
  • Grand Prix 172
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (40)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar