user icon

Fernando Alonso: "Het was de juiste beslissing"

  • Gepubliceerd op 29 aug 2021 20:39
  • comments 19
  • Door: Bob Plaizier

Het was een weekend om snel te vergeten, voor zowel fans als coureurs. Alpine wist drie punten bij te schrijven dankzij Esteban Ocon. Fernando Alonso finishte ,achter de safety car , net buiten de halve punten als elfde.

De Spaanse voormalig wereldkampioen is het eens met de beslissing van de wedstrijdleiding: "Het was de juiste beslissing om de de race te stoppen onder deze omstandigheden. Maar ik denk dat het raar is dat er punten zijn uitgedeeld voor dit weekend. Het was alleen een code rood en een paar rondjes achter de safety car, het was geen race."

Een race was het zeker niet, eerder een wanvertoning en het meest gênante wat de Formule 1 in lange tijd gaat meemaken. Maar volgens Alonso is er geen schuldige: "Iedere betrokkenen heeft zijn best gedaan dus het niet niemands fout maar het is wel een schande. Onlangs alles waren de fans geweldig het hele weekend. En het was goed om ze te zien ondanks het weer." De toeschouwers zijn waarschijnlijk zwaar teleurgesteld naar huis vertrokken na de race.  

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Maar die twee ronden achter de safetycar om zich juridisch ongenaakbaar te maken, daar heb ik het wel moeilijk mee. En dan mogen Max, Lewis en Leclerc medelijden hebben met de fans, ze gingen wel mee in die farce! Een beetje anarchie bij de piloten had ze gesierd en zou een echte steun zijn geweest naar al die supporters. En dan wil ik vooral de gelaarzde modderlopers en hellingsacrobaten bedoelen!!! Ik besef wel dat dit zeer uitzonderlijk is, niemands fout, maar jan met de pet trekt sowieso aan het kortste eind. Nou ja, subiet moeten ze hun auto ook nog los trekken.

    • + 2
    • 29 aug 2021 - 21:06
    • Mugello

      Posts: 598

      Goed, dan waren 18 wagens gestopt en Haas rijdt door....
      En je snapt waarom.

      Vroeger was het gewoon simpel: rijden. Uitstappen werd als zonde gezien.

      Die punten...tsja... kan mij ook gestolen worden. Wat is hier nou leuk aan.

      • + 0
      • 29 aug 2021 - 21:14
    • Mijn anarchistische voorstel kan alleen maar als de beslissing unaniem is. Ik voel mij in de steek gelaten door alle piloten. Twee ronden achter een safetycar mag nooit (juridisch) een race zijn. Dat is gewoon een ferme klap in ons aangezicht. En achteraf hebben sommige piloten dan medelijden met de fans?? F*ck of!

      • + 3
      • 29 aug 2021 - 21:31
    • Mijn onderbuik zegt dat hier nog lang over nagepraat gaat worden....

      • + 0
      • 29 aug 2021 - 22:04
    • @schwantz Morgen ben ik ziek en ga ik toch werken. Ik meld mij aan, voel mij plots niet zo lekker en ga weer naar huis. Mijn baas had medelijden maar het is en blijft werkdag.

      • + 0
      • 29 aug 2021 - 22:09
    • Ik bel morgenvroeg m'n werkgever op, en zeg dat mijn auto muurvast staat in een weiland op Spa. En duik daarna lekker weer m'n nest in...

      • + 1
      • 29 aug 2021 - 22:18
    • Aadfanaat

      Posts: 777

      Dan moet je denk ik niet bij de coureurs zijn, maar bij hun werkgever. Die coureurs doen gewoon wat de teams ze opdragen.

      • + 0
      • 29 aug 2021 - 23:59
    • Wat hadden ze kunnen doen? Ze gingen de baan op met een kans om te rijden (racen). Het zou helemaal respectloos geweest zijn als ze te beroerd waren om naar buiten te komen.

      • + 0
      • 30 aug 2021 - 06:26
    • @djwinkelman. Er was geen kans voor racen. 0.0% kans. Ik stond daar langs de kant, en zei tegen mijn collega, waarom nu naar buiten gaan, terwijl het nu harder regent dan in het begin. En we voorspelden al dat E direct code rood zouden geven.

      • + 0
      • 30 aug 2021 - 07:41
  • ringo

    Posts: 3.431

    denk voor de kwalificatie voor ma goed verdiend de punten is een misvertoning maar met lege handen zou ook niks zijn... denk dat hier wel goed voor de kampioenschap is, dat lewis niet zomaar mathematisch moet doen met races, 8 punten is niet veel maar is toch wel een gat dus die druk om te presteren zal zoiezo blijven. voor de kampioenschap is prima fans minder.

    • + 0
    • 29 aug 2021 - 21:29
  • Numnum

    Posts: 3.128

    Een wanvertoning en een schande. Maar wel de juiste beslissing genomen.
    Wat wil ie dan? Ik snap het niet.

    • + 0
    • 29 aug 2021 - 21:42
    • Is waarschijnlijk een vertalingsdingetje @Numnum.

      Als Fernando heeft gezegd: “It’s a shame” kan dat vertaald worden als ‘schande’ maar ook als ‘jammer’ en dat laatste was beter geweest.

      • + 1
      • 29 aug 2021 - 22:24
    • Waarschijnlijk de juiste beslissing om niet te racen maar een schande voor de fans dat ze dit hebben moeten uitzitten.

      • + 0
      • 30 aug 2021 - 02:03
  • Beetje het Amerika toen gevoel en idd er hadden op deze manier geen punten verdeeld moeten worden..

    • + 0
    • 29 aug 2021 - 22:01
    • Michelin kon de veiligheid niet garanderen en vroeg om aanpassingen. Bridgestone vond dat ze dan maar beter werk hadden moeten leveren en ging in beroep. Die kwestie lag in de eerste plaats niet in handen van de FIA of het Bernie-imperium. Ok, piloten hadden solidair kunnen/moeten zijn. De race werd inderdaad een wanvertoning.

      • + 0
      • 29 aug 2021 - 22:44
  • Randyloft

    Posts: 80

    Je krijgt bijna het idee dat de schrijver van dit artikel een andere mening heeft

    • + 0
    • 29 aug 2021 - 22:14
  • beerkuh

    Posts: 2.453

    quote : '"Onlangs alles waren de fans geweldig het hele weekend. En het was goed om ze te zien ondanks het weer." De toeschouwers zijn waarschijnlijk zwaar teleurgesteld naar huis vertrokken na de race"

    kan iemand mij zeggen welke race? of beter kan iemand hem vertellen dat het geen race was

    • + 0
    • 30 aug 2021 - 08:37
  • Mooie foto van Fernando: "Waar zit nou die helmcamera?" ;-)

    • + 0
    • 30 aug 2021 - 12:16

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 182
  • Podiums 0
  • Grand Prix 170
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (40)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar