user icon

Helmut Marko heeft drie foutjes van Max Verstappen gezien

  • Gepubliceerd op 29 aug 2021 14:20
  • comments 15
  • Door: Bob Plaizier

Max Verstappen had gister een prachtige middag. De Nederlanders wist pole te pakken voor de oranje gekleurde tribunes. Toch was niet iedereen even positief over de prestaties van de Limburger.

Red Bull-adviseur Helmut Marko merkte voor de Oostenrijkse camera's van ORF het volgende op: "Hij maakte drie fouten in zijn eerste run. Daarmee verloor hij anderhalve seconde. We wisten dat als hij een normale run zou rijden het zou gaan lukken." En dat gebeurde ook, de Nederlander snoepte de eerste plaats af van de supersnelle George Russell

Ook Marko heeft de vele ongevallen in Eau Rouge/Raidillon gezien en kon het niet laten om daarover ook nog wat te zeggen: "Het is de plek waar twee jaar geleden het ernstige ongeval in de Formule 2 gebeurde. De snelheden worden steeds hoger. De vraag is of je dit kunt handhaven." Het is hopen dat de race vanmiddag geen nieuwe ongevallen in de bocht kent. 

Reacties (15)

Login om te reageren
  • De fouten van Perez waren niet te tellen zeker? Lijkt me ook compleet logisch dat je foutjes maakt in je 1e run, anders kun je de 2e nooit echt goed zetten.

    • + 0
    • 29 aug 2021 - 14:24
    • Tifoso

      Posts: 2.916

      Als een wesp gestoken...

      • + 3
      • 29 aug 2021 - 14:27
    • Perez is lekker bezig, ipv rustig rechtdoor te rijden en z'n verlies te pakken zet hij hem gewoon in de muur. Hoe dom is dat???

      • + 0
      • 29 aug 2021 - 14:33
    • @Tifoso; wat bedoel je? Snap je comment niet…

      • + 0
      • 29 aug 2021 - 17:47
    • Tifoso

      Posts: 2.916

      Meteen zo in de verdediging, nergens voor nodig.

      • + 0
      • 29 aug 2021 - 18:01
    • @Tifoso; als je dan een nutteloze reply geeft maak dan tenminste je zin af.
      Inhoudelijk; heeft niks met ‘als door een wesp gestoken’ te maken, ik snap simpelweg niet waarom Marko dit aanhaalt als z’n ster coureur pole pakt en de nummer 2 weer in geen velden of wegen te vinden is.
      Niet perse aan jouw gericht; ik ben wel een beetje klaar met zulke berichten als van jou die geen enkele toevoeging zijn anders dan een slappe poging een ander af te zeiken. Probeer eens inhoudelijk te posten. Of leer in ieder geval je spreekwoorden.

      • + 0
      • 29 aug 2021 - 19:21
    • Tifoso

      Posts: 2.916

      Jij bent gewoon iemand die dus niets slechts over Verstappen wil horen. Kritiek hoort erbij, leer je van. Marko mag het zeggen, want zijn enige intentie is Verstappen beter/scherper maken/krijgen. Maar wederom reageer je zo geprikkeld. Is nergens voor nodig.

      • + 0
      • 29 aug 2021 - 20:45
    • @Tifoso; wat sla je de plank mis. Ik ben in de 1e plaats F1 fan en ja, ik ben naast fan van Leclerc, Norris, Alonso, Russell ook Verstappen fan. Wellicht valt je iets op aan dit rijtje? Juist, allemaal coureurs waarvan op grond van hun racecraft eigenlijk iedereen fan van zou moeten zijn. En het is dat ik Hamilton een aansteller en een schijnheil vindt want op basis van z’n rijden hoort ie ook in dat rijtje thuis. Ik verbaas me er over dat jij van mening bent dat het nodig is om Verstappen scherp te houden. Verstappen weet zelf donders goed waar ie iets heeft laten liggen, daar heeft hij Marko niet voor nodig. Vandaar mijn (logische?) opmerking; zorg eerst maar dat je die Mexicaan op gang krijgt want dat is een groter zorgenkindje als je stercoureur. Dit is net zo belachelijk als dat Wolff zou zeggen dat Hamilton 3 foutjes gemaakt heeft en op pole staat terwijl hij met geen woord zou reppen over (in dit geval) Bottas die een seconde langzamer zou zijn. Dan had ik dezelfde opmerking gepost.

      • + 0
      • 29 aug 2021 - 22:08
  • zn 2e run zaten ook wel foutjes/momentjes in. Dat houdt je toch altijd. De eerste run viel qua tijd idd ook wat tegen, dus dat zullen dan een 'ander soort foutjes' zijn geweest. Ben er nog niet gerust op voor vandaag, je bent dat ding zo kwijt.

    • + 0
    • 29 aug 2021 - 14:32
  • nr 76

    Posts: 2.148

    Heb er net ook eentje van Perez gezien...

    • + 1
    • 29 aug 2021 - 14:53
  • Fanboy1

    Posts: 3.514

    Wie was dan wel foutloos vraag ik mij af.
    Wellicht weet Marko dat.

    • + 0
    • 29 aug 2021 - 15:20
    • Tifoso

      Posts: 2.916

      Russell

      • + 1
      • 29 aug 2021 - 16:47
    • Fanboy1

      Posts: 3.514

      Nee hoor want dan had hij op pole gestaan zonder stuur correcties

      • + 1
      • 29 aug 2021 - 23:32
  • Marko.................................................................Whahahahahahahahahahahaha...

    • + 0
    • 29 aug 2021 - 17:01
  • Ach, ik dacht aan de titel te lezen, dat Kelly een foutje is/was.
    Gelukkig niet!

    • + 0
    • 29 aug 2021 - 19:22

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar