user icon

Honda bereidt zich voor op vijftigste Grand Prix met Max Verstappen

  • Gepubliceerd op 25 aug 2021 16:04
  • comments 18
  • Door: Bob Plaizier

Aankomend weekend staat er de Belgische Grand Prix op de planning. Voor Red Bull en hun motorpartner Honda is dit een speciale bedoeling. Niet alleen omdat het hun laatste Belgische Grand Prix samen is maar ook omdat het hun vijftigste race samen is. 

In een vooruitblik op de site van Honda kijkt Toyoharu Tanabe ,een van de hoge heren van Honda, even kort terug op de samenwerking met Red Bull: "In een korte periode in de hybrid era hebben we een aantal top resultaten bereikt, zoals onze eerste overwinning in Oostenrijk 2019, onze eerste pole in Hongarije in datzelfde jaar en ons eerste dubbele podium met Red Bull in Bahrein 2020 en natuurlijk het feit dat we dit jaar vijf keer op een rij hebben gewonnen."

Honda mag na dit seizoen dan wel stoppen met de Formule 1 maar dat betekent niet dat ze niet blij zijn met hun partner Red Bull. Tanabe zegt het volgende over de samenwerking: "Op de vooravond van onze 50ste race samen wil ik graag Red Bull bedanken voor hun open en eerlijke benadering en het vertrouwen dat ze ons hebben gegeven terwijl we allebei hetzelfde doel nastreven."

Honda betrad het Red Bull-kamp in 2018 toen ze motorleverancier werden van het toenmalige Toro Rosso. Tanabe vergeet het team verderop in de pitstraat ook niet: "Een ander belangrijke factor was onze perfecte samenwerking met Toro Rosso in 2018, wat de fundatie heeft gelegd voor de samenwerking met allebei de teams voor de opvolgende jaren, we zijn heel trots op wat we toen nu toe hebben bereikt." En misschien kan Tanabe nog trotser worden want Max Verstappen is nog steeds in de strijd om de titel verwikkeld. Of Honda afscheid neemt met een wereldtitel weten we pas in Abu Dhabi. 

Reacties (18)

Login om te reageren
  • "met Max Verstappen"
    Mag toch hopen, met het team. Inclusief Perez dus.

    • + 0
    • 25 aug 2021 - 16:17
    • mario

      Posts: 8.664

      Eerste wat ik ook dacht.... Rest van het team blijft thuis, nog even nagenieten van de zomerstop.....

      • + 0
      • 25 aug 2021 - 16:26
  • Max is zojuist op Spa Francorchamps geland per helikopter vanuit Maastricht.

    Zie zijn IG story.

    wwwPUNTinstagramPUNTcom/stories/maxverstappen1/2648106897698043716/

    • + 0
    • 25 aug 2021 - 16:34
    • Mette

      Posts: 623

      Toch mooi hoe gewoon Max gebleven is.

      • + 1
      • 25 aug 2021 - 17:11
    • @Mette, je weet neem ik aan dat alle coureurs per helikopter het laatste stuk naar Spa Francorchamps reizen?

      • + 6
      • 25 aug 2021 - 17:21
    • mario

      Posts: 8.664

      Ze zouden ook met het vliegtuig kunnen gaan en dan boven de baan er met een parachute uitspringen 🪂

      • + 0
      • 25 aug 2021 - 17:23
    • Hij had gewoon zijn fietsie uit zijn achtertuin in Maastricht kunnen halen en dan naar Spa kunnen fietsen, De luie donder. wel hypocriet dat hij dan een helicopter pakt omdat hij zo begaand is met het milieu. Oh nee wacht dat was een andere.

      • + 2
      • 25 aug 2021 - 17:32
    • Lewis heeft een helicopter met schietstoel

      • + 0
      • 25 aug 2021 - 19:51
    • @royalere Ja, Lewis moet helemaal vanuit New York met de fiets komen. Ik ken toevallig enkele groenere jongens die voor hun job geregeld moeten vliegen. Het is een kwestie van compromissen sluiten, denk ik.

      • + 1
      • 25 aug 2021 - 19:58
    • Max moest natuurlijk in Maastricht zijn, in het kasteel van André Rieu, om de RB-persconferentie voor te bereiden voor na Spa waarin wordt verteld dat alle vier coureurs in 2022 in hun stoeltje blijven zitten...

      • + 0
      • 25 aug 2021 - 20:37
    • Robjen

      Posts: 109

      @Larry: en weer lees je dat soort dingen hier weer als eerste!

      • + 0
      • 26 aug 2021 - 09:05
  • Oh oh, wat gun ik Honda het kampioenschap toch.

    Ai ai, het is wel bij het verkeerde team.

    Ik had liever gezien dat ze met McLaren kampioen waren geweest, maar ja....

    • + 1
    • 25 aug 2021 - 17:23
    • @Ouw Je moet het van de zonnige kant bekijken, half sjagerijnig is immers ook sjagerijnig.

      • + 0
      • 25 aug 2021 - 18:53
    • 50 %



      Zo ...

      • + 0
      • 25 aug 2021 - 19:49
    • @Benelux,
      Je imitatie valt door de mand 🧺

      @Ouw,
      We staan lijnrecht tegenover elkaar.
      RB heeft namelijk wel geïnvesteerd in communicatie, data, knowhow en geld om te komen waar Honda nu staat. RB is met Honda een partnerschap aan gegaan. Daar was in de tijd van RD en McLaren geen sprake van.

      • + 0
      • 25 aug 2021 - 21:23
    • @OuwSjag

      Ik heb McLaren-Honda nooit een mooie combinatie gevonden. Ik vond het ook uiterst pijnlijk om het grote McLaren als een derderangs team in de achterhoede te zien rondharken.

      Maar ik heb het Senna/Prost-tijdperk dan ook niet meegemaakt. Voor mij is de combinatie McLaren-Mercedes 'zoals het heurt'.

      • + 0
      • 25 aug 2021 - 21:30
    • Ik ben het met je eens Bill.

      Ik denk dat de schuld toch grotendeels bij McLaren ligt, maar ik had het toch graag anders gezien.

      • + 0
      • 25 aug 2021 - 21:40
    • De verwachtingen waren torenhoog Roger, met Jenson en Fernando als sterrenteam, maar het mocht niet baten en ze reden idd in de achterhoede.....jammer jammer.

      • + 1
      • 25 aug 2021 - 22:08

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.389
  • Podiums 85
  • Grand Prix 242
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar