user icon

Max Verstappen komt grip tekort op vrijdag: "Allerlei afstellingen geprobeerd"

  • Gepubliceerd op 30 jul 2021 16:50
  • comments 27
  • Door: Arjan Hoefakker

Max Verstappen zegt dat hij in de tweede vrije training voor de Grand Prix van Hongarije op de Hungaroring allerlei afstellingen heeft geprobeerd. De Nederlander kwam tijd tekort op de snellere Mercedessen van Valtteri Bottas en Lewis Hamilton. De Limburger legt bijna drie tienden toe op een ronde over de afstand van 4,381 kilometer.

Verstappen: “Wij hebben een paar afstellingen geprobeerd. We wilden weten welke zaken werkten en welke niet. De baan was erg heet en er zijn veel dingen waar wij naar moeten kijken.”

Verstappen vult aan: “Er zijn geen grote dingen waar we niet overheen zullen komen, het was gewoon geen gemakkelijke dag met deze temperaturen. We zullen alles analyseren”, zo klinkt het geruststellend. 

Vanavond en morgen is er dus werk aan de winkel voor Red Bull Racing. Volgens de laatste weersverwachtingen zouden de temperaturen morgen mogelijk tien graden lager kunnen uitvallen, bovendien neemt de kans op buien toe in de middag. 

Reacties (27)

Login om te reageren
  • Het gaat spannend worden morgen, Al zie ik Mercedes nu wel als de (lichte) favoriet. Maar als Max zich geen zorgen maakt dan zit het wel redelijk goed. Ferrari viel me ook tegen. ik dacht dat die er korter op zouden zitten.

    Je weet het dit jaar gewoon niet, Elke keer weer een verrassing.

    • + 0
    • 30 jul 2021 - 17:00
    • London

      Posts: 758

      Ik vind het ook wel enigszins gerusstellend. Eerste startrij zou mooi zijn.

      Wat doet het weer morgen?

      • + 0
      • 30 jul 2021 - 17:01
    • Scheelt, geen DTM dit weekend, dus ik gok dat Albon de sim niet meer uitkomt tot diep in de nacht. 😂😂

      • + 0
      • 30 jul 2021 - 17:41
    • Ik las net bij de buren dat ook Hamilton moeite had met grip en onderstuur had door de zeer hoge temperaturen

      • + 0
      • 30 jul 2021 - 18:09
    • Raye34

      Posts: 110

      In VT 1 en 2 in Frankrijk worstelde Max ook met de afstelling en waar stond hij de derde VT ook alweer? ;)
      Komt wel goed morgen!
      Alleen ik zie weinig hoop in zijn wingman......

      • + 0
      • 30 jul 2021 - 19:55
    • @London. Kijk voor het weer bij het bericht met Christian Horner, tussen de reacties.

      • + 0
      • 30 jul 2021 - 21:55
  • walter33

    Posts: 775

    Toch raar waarom ze op dit circuit niet uit voeten kunnen,voorheen wel???

    • + 0
    • 30 jul 2021 - 17:07
    • mario

      Posts: 8.664

      Als je vorige jaren wel goed uit de voeten kunt op een bepaald circuit wil dat niet automatisch zeggen dat je er de jaren erna ook altijd goed uit de voeten kunt op dat circuit.....
      Sneppie???

      • + 0
      • 30 jul 2021 - 17:24
    • NicoS

      Posts: 12.972

      Is het al voorbij dan? Volgens mij krijgen we nog twee dagen.....
      Dat het vandaag nog niet optimaal was, dat kan, maar wil nog niet zeggen dat het nu al verloren is.

      • + 0
      • 30 jul 2021 - 17:32
    • mario

      Posts: 8.664

      @NicoS: Dus dat ook.... Het lijkt er hier steeds meer op dat als Max bij VT1 de eerste tijd neerzet dat hij dan ook ff Pole pakt en de race wint ;)

      • + 0
      • 30 jul 2021 - 17:44
    • mario

      Posts: 8.664

      En als het bovenstaande niet gebeurt, dan is Mercedes aan het valsspelen en de FIA is geen FIArrari meer, maar de club van Mercedes...

      • + 0
      • 30 jul 2021 - 17:45
    • stonden ze vorig jaar niet een seconde achter Mercedes in Hongarije?

      • + 0
      • 30 jul 2021 - 19:04
    • als Mercedes de plank niet misslaat hebben ze gewoon nog de snelste auto.

      • + 0
      • 30 jul 2021 - 19:04
    • De plank onder de wagen is redelijk makkelijk mis te slaan hoor.
      Zeker als de wagen niet op de brug staat.

      • + 0
      • 30 jul 2021 - 20:05
    • @Mario, elk team probeert zo optimaal mogelijk vals te spelen, dat is al decennia het geval in de F1...

      De zogenaamde mazen in het net...

      • + 0
      • 30 jul 2021 - 21:08
    • mario

      Posts: 8.664

      @Larry: Dat staat als een flinke paal boven water..... Elk team probeert altijd de grenzen op te zoeken en gaan er soms overheen in de hoop dat ze niet gepakt worden.... Het zijn net crimineeltjes ;)

      • + 0
      • 30 jul 2021 - 21:16
    • En dus valt dat argument af @Mario. ;)

      • + 0
      • 30 jul 2021 - 21:57
    • mario

      Posts: 8.664

      Neu neu neu ;-)

      • + 0
      • 31 jul 2021 - 15:12
  • Er valt nog een bull te analyseren, maar dat komt heus wel goed.

    • + 1
    • 30 jul 2021 - 17:15
  • mordor

    Posts: 1.260

    Ik dacht dat RB juist beter functioneerde in warmere omstandigheden dan MB, maar deze gedachte wordt thans gelogenstraft

    • + 2
    • 30 jul 2021 - 17:19
    • marcio

      Posts: 2.742

      Dat dacht ik eerlijk gezegd ook. Vreemd om ze tezien worstelen 🤔

      • + 1
      • 30 jul 2021 - 18:51
  • daarom

    Posts: 852

    Het lijkt allemaal heel dramatisch maar dat is het niet. Net als Mercedes reden ze met een geknepen motor en keken ze gewoon naar de banden en de slijtage. Op de harde band waren ze rete snel. Morgen zien we pas het echte ware aardje ;)

    • + 0
    • 30 jul 2021 - 17:25
  • Knalpijp

    Posts: 292

    Max heeft de boel omgedraaid en zit nu eens zwaar te zandbakken, ligt morgen gewoon 3 tiende voor op Lewis.

    • + 0
    • 30 jul 2021 - 18:04
  • Fp1 is gereden met wedstrijd motor, Honda check. En FP2 met oude motor voor de vrijdag

    • + 1
    • 30 jul 2021 - 19:25
    • Heb je daar een officiële bron van?

      • + 0
      • 30 jul 2021 - 21:24
    • Ralf Inbar?

      • + 0
      • 30 jul 2021 - 22:00
    • Beri

      Posts: 4.080

      Inbar met Bananasplit was beter dan die reïncarnatie met die Wendy "Ik denk dat ik grappig ben, maar in feite ben ik alleen maar één keer succesvol geweest met een racistische uiting van een Japanse dame" van Dijk.

      • + 0
      • 30 jul 2021 - 22:05

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.389
  • Podiums 85
  • Grand Prix 242
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar