user icon

Esteban Ocon verklaart dip in prestaties: "Lag aan het chassis"

  • Gepubliceerd op 23 jul 2021 08:39
  • comments 12
  • Door: Arjan Hoefakker

Esteban Ocon zegt dat hij weer op snelheid is nadat hij in Silverstone de beschikking had over een nieuw chassis. 

Ocon zegt dat hij de gang er inmiddels weer in heeft, nadat hij de voorgaande races een behoorlijke dip vertoonde qua zijn prestaties. Tijdens de Grand Prix van Frankrijk werd bekend dat Ocon zijn contract met drie jaar verlengde bij Alpine, daarna werden zijn prestaties er niet beter op. 

Na de twee Grands Prix in Oostenrijk zei de Fransman dat hij bij zijn team om een nieuw chassis had gevraagd, omdat hij de laatste races het tempo van zijn teamgenoot Fernando Alonso niet meer kon bijbenen. 

Na de Britse Grand Prix zegt Ocon: "Ik twijfel er bijna niet aan dat het probleem is opgelost. Wij hebben niet alleen het chassis vervangen, maar ook veel onderdelen. We merkten maandag iets na de tweede race in Oostenrijk en wij vroegere ons af of dit de oorzaak zou kunnen zijn."

"Maar dat maakt nu niet uit. Wat telt, is dat ik mij weer erg op mijn gemak voel. Op Silverstone veranderde het gedrag van de auto vanaf de eerste oefensessie. Het werd weer beter en competitiever", voegde Ocon eraan toe.

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Patrace

    Posts: 2.713

    Zou me niet verbazen dat het inderdaad aan het chassis lag.
    Soms kan een klein scheurtje ervoor zorgen dat die minder stijf is, waardoor het rijdgedrag van de auto anders is. Het is ook niet logisch dat hij opeens zo'n terugval heeft in zijn prestaties.
    Tuurlijk, Alonso is een prima coureur en een sluwe vos, dus kan dingen in zijn voordeel omzetten, maar dat zal dan eerder geleidelijk zijn en niet in één keer tot een groot verschil leiden. Ocon is immers ook geen pannenkoek.

    • + 2
    • 23 jul 2021 - 08:57
    • Daar geloof ik ook wel in, Ocon was tot aan Baku de betere van de 2 en de ommekeer in die situatie was wel erg plots. Ik hoop voor Esteban dat het lek boven is

      • + 0
      • 23 jul 2021 - 09:02
    • Taures

      Posts: 1.145

      Of niet, misschien zit het tussen de oortjes en heeft nooit een zogenaamde chassis wisseling plaats gevonden.

      • + 0
      • 23 jul 2021 - 09:12
    • Toch heb ik liever een scheurtje in m'n chassis dan een chassis in m'n....

      • + 2
      • 23 jul 2021 - 09:12
    • Mooi om te horen, want hij begon goed en zakte ineens terug.
      Gelukkig dat hij nu weer een goede wagen heeft, want hij moet
      zich thuis voelen in die wagen om goed te kunnen presteren.

      • + 0
      • 23 jul 2021 - 09:18
    • Patrace

      Posts: 2.713

      @Taures: Een soort placebo-chassis?

      • + 0
      • 23 jul 2021 - 09:38
    • Taures

      Posts: 1.145

      @Patrace
      Ja zoiets gewoon aangepraat dat het een nieuwe chassis is.

      • + 0
      • 23 jul 2021 - 11:19
    • @Taures, tussen de oren, geen wisseling plaats gevonden???
      Het wordt geregistreerd met welk chassis de coureurs elk weekend rijden.

      • + 0
      • 23 jul 2021 - 12:06
    • J.Villeneuve

      Verrassend wist niet dat je van het andere geslacht was, leuk om eens het perspectief van een vrouw te horen.

      • + 0
      • 23 jul 2021 - 12:14
  • Laten we hem het voordeel van de twijfel geven en er vanuit gaan dat dit best kan kloppen. Ocon heeft immers begin dit jaar een aantal leuke dingen laten zien.

    Overall genomen... ik ben nog niet super overtuigd van Ocon. Ten opzichte van Perez in de roze bolides was hij op snelheid iets beter, met de nadruk op iets. Toch wist Perez meer punten te pakken en Perez is echt niet meer dan een subtopper.
    Ten opzichte van Ricciardo (de goedlachse coureur die het nu verschrikkelijk moeilijk heeft met Norris) werd Ocon gewoon aan flarden gereden.
    Hiermee wil ik niet per se zeggen dat Ocon slecht is, maar een wereldtopper is het ook niet.

    • + 1
    • 23 jul 2021 - 10:29
  • Nico31

    Posts: 109

    Denk dat dit zeker klopt. Normaal gesproken is icon wel pak sneller als ik me niet vergis maar goed Renault had vorige seizoen niet al te best jaar kan daardoor ook zijn

    • + 0
    • 23 jul 2021 - 11:39
  • Ocon werd toch maar 9de de vorige GP met 2 topauto's buiten de top 10?... Was Silverstone saai normaal verlopen was hij gewoon weer buiten de punten hoor. P9 vind ik niet zo denderend.

    • + 0
    • 23 jul 2021 - 11:59

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 182
  • Podiums 0
  • Grand Prix 170
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (40)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar