user icon

Alonso en Verstappen flirten met elkaar: "Zou leuk zijn als we teamgenoten worden"

  • Gepubliceerd op 03 jul 2021 08:01
  • comments 19
  • Door: Rob Veenstra

Fernando Alonso beweerde eerder deze week in gesprek te zijn geweest met Red Bull om zijn comeback te maken in de F1, en hiermee mogelijk teamgenoot van Max Verstappen was geworden. Uiteindelijk koos hij voor Alpine, het team waarvoor hij dit jaar terugkeerde in de koningsklasse van de autosport.

De Spanjaard herhaalde op vragen van journalisten die woorden nogmaals, waarbij hij aangaf dat er gesprekken zijn gevoerd met Red Bull. Hij ziet dan ook geen reden waarom hij op een dag niet kan samenwerken met Verstappen.

Maar hij geeft toe dat het hoogstwaarschijnlijk niet meer in de Formule 1 zal zijn.

Flirten maar niet toehappen

Het is niet de eerste keer dat Alonso met Red Bull heeft gesproken met teambaas Christian Horner, die in 2018 onthulde dat er in 2007 al gesprekken waren geweest. Hoewel sindsdien niets meer is besproken, beweert Alonso nog altijd het tegenovergestelde.

Maar hoewel Alonso niet snel, of helemaal niet, naar Red Bull zal gaan, denkt hij een samenwerking met Max Verstappen er nog altijd inzit. Het zal echter niet in de Formule 1 zijn.

De tweevoudig wereldkampioen F1: "We hebben nog steeds een kans in de toekomst. Misschien niet in de F1 omdat ik niet denk dat die mogelijkheid nog zal komen. Maar wie weet in de toekomst? We houden allebei van racen, endurance racen, Le Mans en nog veel meer. Dus het zou leuk zijn om op een dag teamgenoten te zijn.

Verstappen zet de deur open

Verstappen zegt er open voor te staan, omdat het 'best cool' zou zijn om de Spanjaard als teamgenoot te hebben. De Red Bull-coureur: "Natuurlijk zou het ongelooflijk spannend zijn geweest om samen met hem bij één team te racen. Maar zoals hij al zei, er zijn later ook veel kansen buiten de Formule 1. Dus wie weet? Het zou best cool zijn, denk ik.”

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Schumi86

    Posts: 165

    Volgend jaar in die Bull naast verstappen.

    • + 1
    • 3 jul 2021 - 08:07
    • Vade

      Posts: 838

      Liever niet...

      • + 0
      • 3 jul 2021 - 08:09
    • Moondust

      Posts: 624

      Neehoor, bij RBR zijn ze best positief over Perez. Die gaan ze nu niet aan de kant zetten en een risico nemen met Alonso. Volgend jaar gewoon Verstappen met Perez naast zich.

      • + 0
      • 3 jul 2021 - 08:23
  • Het is niet de eerste keer dat Alonso met Red Bull heeft gesproken met teambaas Christian Horner, die in 2018 onthulde dat er in 2007 al gesprekken waren geweest. Hoewel sindsdien niets meer is besproken, beweert Alonso nog altijd het tegenovergestelde.

    • + 0
    • 3 jul 2021 - 08:16
    • Nogal stellig, dit stukje tekst. Het is maar net wie je gelooft. Ik meende meteen wat redundante velociteit te voelen terwijl ik las. Drukte pardoes te snel op de verzendknop

      • + 1
      • 3 jul 2021 - 08:20
  • Tsak

    Posts: 4

    Nou, dat betekent m.i. dat deze twee samen met Verstappen sr. in de nabije toekomst een team vormen voor bv. Le Mans?

    • + 0
    • 3 jul 2021 - 08:22
  • Waarom is het toch zo, dat ik altijd het gevoel heb dat ik oude verhalen hier weer lees, en hier weer een verhaal krijgt. Of dat het zo gedraai is, dat het een nieuw iets is, van bijvoorbeeld wat heerst.

    Dit is geen klacht of anders, maar, als je echt alle nieuws van anderen of bij de "buren" hebt gelezen, komt dit voor mij 'verdraaid' over.

    Ik heb al eerder aangeven dat, ik graag wil helpen bij typo's of ander hulp.
    Er worden zaken geplaatst, gezet en min of meer 'als het maar geplaatst is' ik als gevoel erbij krijg. Dát en de dank dat ik letterlijk wél bij e buren krijg, is zo leuk. Geen drama of zoekende en ik kreeg dit gisteren op mijn vraag of het kinderachtig is (screenshot aanwezig voor de rejactie)

    "Nee, hoor. Fijn juist. Dit blijft mensenwerk en gaan altijd dingen mis, ook zeer zeker bij mij. Dan vind ik 't juist wel lekker dat iemand daar melding van maakt. Anders ergeren andere lezers zich misschien ook weer, dus tiptop zo."

    Alsjeblieft verbeter, vooral Arjan.

    • + 0
    • 3 jul 2021 - 08:33
    • Voer voor de nieuwe kijkers...

      • + 0
      • 3 jul 2021 - 11:14
    • Doe mij maar een mega grote hamburger met van alles er op en eraan... Als dat mag van HAM natuurlijk.

      • + 0
      • 3 jul 2021 - 11:52
    • RBH1

      Posts: 552

      Ik krijg een BSOD van dit stukje text,

      • + 0
      • 3 jul 2021 - 14:55
  • Edgar

    Posts: 1.503

    24 uur van Le Mans lijkt mij de enige realistische optie..

    • + 0
    • 3 jul 2021 - 08:46
  • Rudolf53

    Posts: 311

    De combinatie Alonso Honda is geen goede combinatie. Honda weigerde motoren te leveren voor Alonso voor de indy 500 race. Dus jammer ALO

    • + 0
    • 3 jul 2021 - 08:54
    • Arran

      Posts: 1.120

      Volgend jaar is het geen Honda meer maar een RB-Powertrain of dergelijke, dus misschien Alonso denkt, "wie weet kan ik nu weer een poging wagen met die PU, nu het geen GP2 Engine meer is"

      • + 0
      • 3 jul 2021 - 09:05
  • Die gaan samen binnenkort in een F1 2 seater zitten en rijden dan om de beurten een paar rondjes,daarna pakken ze een biosje en gaan ze heerlijk uit eten en pakken daarna nog samen ff de sauna en smeren elkaar in met olie.
    Ze sluiten af met een heerlijke nacht in het Hilton.
    De flirt-boys.

    • + 0
    • 3 jul 2021 - 09:05
    • En dan openen ze samen een kartcentrum waar van alles te doen is, inclusief happy ending.

      • + 0
      • 3 jul 2021 - 10:36
  • die 2 vinden elkaar ook echt leuk. Verstappen heeft denk ik ook het meest weg van Alonso als je kijkt naar de kampioenen van de vorige generatie.

    • + 0
    • 3 jul 2021 - 09:14
  • Fernando: “In Baku lag Christian te slapen en toen heb ik een heel gesprek met hem gehad.”

    • + 0
    • 3 jul 2021 - 10:39

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.344
  • Podiums 50
  • Grand Prix 129
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar