user icon

Schumacher is klaar met duw en trekwerk Mazepin: "Ik zal vanaf nu hetzelfde doen"

  • Gepubliceerd op 21 jun 2021 09:56
  • comments 24
  • Door: Rob Veenstra

Mick Schumacher heeft aangegeven om wederom met het team te praten over de agressieve houding op het circuit van Nikita Mazepin. De Duitser is klaar met de houding van zijn teamgenoot, die niet schroomt om wiel-tegen-wiel gevechten aan te gaan en zijn teamgenoot naast het circuit te duwen.

Vers van hun incident in de laatste ronde in Bakoe, zegt Schumacher dat zijn controversiële teamgenoot bij Haas hem tijdens de Franse GP van het circuit heeft geduwd.

Tegen de aanwezige media zei Mick: "Ik denk dat ik er nog eens met het team over moet praten. Als uiteindelijk dit de manier is waarop het gaat, dan zal het zo blijven gaan en ga ik hetzelfde doen. Hij is ook heel open om erover te praten, dus ik denk dat dat zijn stijl is. Op dat niveau kunnen we het niet goed met elkaar vinden."

"Uiteindelijk moeten we misschien allemaal met gestrekt been erin gaan."

Teambaas moet ingrijpen

Ralf Schumacher, de oom van Mick, zei dat het naarmate het seizoen vordert duidelijk is dat het paar 'niet samen op vakantie gaat'.

De voormalig F1-coureur zei op Sky Duitsland: "Ik moet zeggen dat ik maar één verklaring zie - dat Nikita absoluut overweldigd is door zijn emoties. Op een gegeven moment moet de teambaas hier iets van zeggen, zelfs als de vader van Mazepin de meeste rekeningen betaalt."

Haas F1-teambaas Gunther Steiner streek na de gevaarlijke actie in Bakoe de plooien glad, en ook nu bagatelliseert hij het laatste incident.

"Ik heb ernaar gekeken en met hen gesproken", zei Steiner. "Het was racen. Het was niet oneerlijk of zo. Je ziet dat de kloof tussen hen kleiner wordt, wat niet altijd het ideale scenario is voor dit soort dingen. Het gebeurt omdat ze dichter bij elkaar staan ​​op het circuit."

Reacties (24)

Login om te reageren
  • Twee rookies in een team die met elkaar vechten om wie hogerop mag... waar hebben we dat eerder gezien?

    • + 0
    • 21 jun 2021 - 10:14
    • WC MAX

      Posts: 3.237

      NO

      • + 2
      • 21 jun 2021 - 10:18
    • @WC MAX Jij mag nooit meer raden

      • + 0
      • 21 jun 2021 - 10:21
    • Met dit grote verschil dat die rookies niet ieder weekend hun bolides opvouwden....

      • + 5
      • 21 jun 2021 - 10:25
    • Chilton/ Bianchi... ehm Wehrlein/ Haryanto.. bellof/brundle... Bruno senna/ chandock... albers/friesacher en monteiro/ karthikeyan... meer herinner ik me niet.

      Volgens mij ging het altijd beter dan nu bij Haas. Als beide Haasjes hun ellebogen uitsteken, zien we 2 autos naast de baan op de RB ring.

      • + 2
      • 21 jun 2021 - 10:43
    • @tyla
      Misschien Sainz/Verstappen nog in dat rijtje zetten.

      • + 0
      • 21 jun 2021 - 12:53
    • Het correcte antwoord is inderdaad Sainz/Verstappen.

      Verstappen heeft gewonnen btw.

      • + 0
      • 21 jun 2021 - 13:11
    • Max heeft er m.i. nooit zo ingezeten.

      • + 0
      • 21 jun 2021 - 14:13
    • [vervolg] Carlos wel een beetje maar het was vooral een (Nederlandse) mediahype.

      • + 0
      • 21 jun 2021 - 14:16
    • Little-nightmare@ die had WC MAX al duidelijk kenbaar gemaakt ;)

      • + 0
      • 21 jun 2021 - 14:32
  • Smitters

    Posts: 123

    Toch moet ik deze keer Mazepin gelijk geven, itt vorige race. Hij heeft maar een echte concurrent in deze auto en dat is zijn teamgenoot.
    En je hoeft elkaar niet er af te beuken, maar je hoeft ook geen rode lopers uit te leggen of al toeterend vragen of je er aub voorbij mag. Nee racen moeten ze tegen elkaar, met respect zeker, maar ik de actie van Mazepin deze race moet toch zeker mogen.

    • + 5
    • 21 jun 2021 - 10:38
    • Precies, en daarbij is Schumacher niet zo goed als ze hem willen doen laten geloven!

      Hmmm. Merkwaardige zin. Maar jullie snappen wat ik bedoel 😅

      • + 0
      • 21 jun 2021 - 10:58
  • 4mula1

    Posts: 232

    Een aartje naar zijn vadertje? Moet de F1 wel zo blij zijn met weer een Schumacher? Het begint er op te lijken dat alles en iedereen ook al in dienst van dit arrogantje moet gaan rijden.

    • + 3
    • 21 jun 2021 - 10:46
    • LimboF1

      Posts: 4.895

      Zijn vader zou niet hebben geklaagd, zo zat die niet in elkaar. Maar ondanks die paar fratsen , heeft Schumacher wel echt iets voor de F1 betekend. En arrogant kun je zijn vader niet noemen, op de baan was het een killer en buiten de baan een mens.

      • + 3
      • 21 jun 2021 - 12:16
  • Beri

    Posts: 3.528

    Het zal aan mij liggen, maar ik bespeur bij Mick een bijzonder hoog Calimero gehalte als het op dit onderwerp aankomt. In plaats van dat hij er gewoon op de baan wat aan doet; een keer het onvermijdelijke ongeluk laten gebeuren. Dan zijn meteen de juiste verhoudingen gezet en hebben wij weer een mooie Netflix aflevering van Drive to Survive.
    Maar in plaats daarvan klaagt hij openlijk in de media. En dat doet mij een beetje voorkomen als Calimero of als een watje. In ieder geval komt het over als een rijder hoe ik Mick niet eerder gezien heb. En dat is in de negatieve zin van het woord.

    • + 2
    • 21 jun 2021 - 10:57
    • spot on,
      calimero praatjes passen niet bij Mick's achternaam

      • + 1
      • 21 jun 2021 - 11:23
    • Beri

      Posts: 3.528

      Precies!

      • + 0
      • 21 jun 2021 - 12:02
    • Mick moet maar eens wat beelden van zijn pa terugkijken, dan zal Nikita binnen no time schreeuwen om z'n ouwemoer.

      • + 1
      • 21 jun 2021 - 12:20
    • @Schwantz34: "dan zal Nikita binnen no time schreeuwen om z'n ouwemoer."
      Dat was Valtteri, toch?

      • + 0
      • 21 jun 2021 - 12:54
  • nee, heb het gezien maar het was allemaal niet zo schokkend.

    Niet zo zeuren Mick, kijk eens wat races terug van paps in zijn jonge jaren, ging er ook niet altijd 'netjes' aan toe zeg maar,
    niet de naam Schumacher ten schande maken met watjes achtig gedrag knul

    • + 0
    • 21 jun 2021 - 11:22
  • Golf-GTI

    Posts: 431

    Dat is toch ook de oude bekende Haas-cultuur? Elkaar in de ha(z/r)en vliegen?

    • + 0
    • 21 jun 2021 - 12:06
  • Steeds wordt oompje Ralf er maar weer bij gehaald, dus werd het tijd om ook eens een familielid van Mazepin aan het woord te laten...

    Oma Mazepin: “Nikita is soms wat wild met vrouwen en teamgenoten, maar hij is een goeie jongen.

    Als hij op bezoek is helpt hij me altijd met m’n steunkousen en dankzij hem heb ik nu een opgevoerde rollator.
    Hij heeft er ook eentje en tijdens wedstrijdjes mag ik ‘m altijd in de muur rammen. “Dat ga ik zondag ook met Schumi doen oma”, zegt ie dan...

    Ach het is zo’n lieverd, mijn Nikitaatje, je weet nog niet de helft.

    Dikke kus!”

    • + 1
    • 21 jun 2021 - 12:36
  • Misschien moet overschatte Schumacher eens stoppen met zeuren. Hij vouwde wederom zijn auto op terwijl Mazepin hem steeds vaker heel thuisbrengt.

    • + 1
    • 21 jun 2021 - 12:39
  • Numnum

    Posts: 2.866

    Ik vond de laatste actie wel meevallen.

    • + 2
    • 21 jun 2021 - 12:44

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Haas F1
  • Punten 0
  • Podiums 0
  • Grand Prix 10
  • Land Rusland
  • Geb. datum 2 maa 1999 (22)
  • Geb. plaats Moskou, Rusland
  • Gewicht 65 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel