user icon

Max Verstappen in zijn nopjes na dominant Red Bull in Bakoe: "Wij zien er erg sterk uit"

  • Gepubliceerd op 04 jun 2021 16:08
  • comments 41
  • Door: Arjan Hoefakker

Max Verstappen heeft de eerste dag in aanloop naar de Grand Prix van Azerbeidzjan als tweede afgesloten tijdens de tweede vrije training, terwijl hij in de eerste training nog sneller was dan zijn teamgenoot. Red Bull Racing domineert de vrijdag, tot grote vreugde van de Nederlander die aan de leiding gaat van het wereldkampioenschap Formule 1. 

Titelrivalen van Mercedes worstelden zich door de dag en Lewis Hamilton en Valtteri Bottas vielen zelfs buiten de top-tien tijdens de tweede training in Azerbeidzjan. 

Max Verstappen is dan ook positief na de eerste dag in Bakoe: “We hadden een goede start van het weekend. De auto voelde goed aan in de eerste vrije training en ik voelde me erg comfortabel.”

Max vervolgt: “Voor de tweede sessie hebben we een paar dingen veranderd om te kijken of dat beter was maar ik denk dat we wat achteruit gingen. We zullen vanavond kijken in welke richting we gaan, maar voor het team was het een erg goede dag.”

Wind

Verstappen laat via zijn website Verstappen.com weten dat hij veel last had van de wind. “Ja, het was erg winderig wat nooit gemakkelijk is, maar dat is hetzelfde voor iedereen. Het maakt het rijden hier iets interessanter.”

Sterk 

Verstappen besluit: “Tot zover zien we er erg sterk uit en daar ben ik erg blij mee, laten we afwachten wat we morgen kunnen doen.”

Reacties (41)

Login om te reageren
  • Ik voel een flexibele overwinning aankomen. En Checo gaat ook altijd als de Brandweer op Baku, de kans dat we Toto Zondag met wielmoeren en tafeltjes gaan zien smijten zeer wel mogelijk.

    • + 8
    • 4 jun 2021 - 16:26
    • M@X

      Posts: 686

      Moet ie ze wel los krijgen... to soon?

      • + 6
      • 4 jun 2021 - 16:27
    • Tafel gaat in 2 stukken

      • + 0
      • 4 jun 2021 - 16:38
    • OneRace

      Posts: 67

      Wielmoer ook in 2 stukken...

      • + 0
      • 4 jun 2021 - 16:49
    • nr 76

      Posts: 1.657

      Sinds de incidenten van de afgelopen tijd zijn de tafeltjes èn de wielmoeren flink geupdate. Waarschijnlijk heeft Toto die wielmoer zo in tweeën, maar moet ie 4 dagen slijpen om die tafel in stukken te krijgen

      • + 0
      • 4 jun 2021 - 18:38
    • Toto slaat die wielmoer er sneller al als die wheelgun man.
      "F*CK YOU,ASSH*LE"

      • + 0
      • 4 jun 2021 - 21:52
    • I’ll be back

      • + 0
      • 5 jun 2021 - 07:26
  • Ik kan me niet van de indruk onttrekken dat MERC met opzet langzaam rijdt, gewoon om RB het verkeerder gevoel te geven.
    deze verschillen zijn natuurlijk niet 'normaal'.

    • + 0
    • 4 jun 2021 - 16:28
    • M@X

      Posts: 686

      Kan het testen van de nieuwe motor zijn; nog niet vol open. Kan zijn dat je ook gewoon gelijk hebt, misschien om meer slagkracht te hebben om te klagen over de flexibele vleugels. Het kan ook zijn dat de motor nu echt al aan vervanging toe is. Dat laatste zou dan betekenen dat ze de winst vanaf de wintertest met name door de motor verder open te schroeven hebben behaald. En ze er nu dus achterkomen dat ze er veel te snel doorheen zijn gegaan. Oftewel vanaf nu minder open omdat de motoren eigenlijk 8 races mee zouden moeten kunnen. Of misschien zijn ze het spoor een beetje bijster, maar dat lijkt me sterk, want dan kan je altijd terug naar hoe het voor Monaco was.

      Veel gedachten en je hebt er geen zak aan. We zien het morgen rond 15.00u.

      • + 2
      • 4 jun 2021 - 16:33
    • JV

      Posts: 2.090

      Precies!
      Ik zag dat Hamilton en Bottas zich ook met opzet verremden.

      Nee even serieus, vandaag liep het niet maar morgen staan ze iets dichterbij.
      Ik denk toch, geen Mercedes op het podium.

      • + 2
      • 4 jun 2021 - 16:36
    • Dat heb ik ook Misstappen.
      Ik kan geen kaas maken van deze FP.
      Wat misschien wel opvallend is is dat de ‘flexiwing’ teams meer vooraan staan dan normaal.

      • + 0
      • 4 jun 2021 - 16:36
    • Tijdens de wintertest had Mercedes ook erg veel last van de wind. Max zei dat er erg veel wind stond.

      • + 1
      • 4 jun 2021 - 16:42
    • Patrace

      Posts: 2.590

      De discussie over flexibele achtervleugels kunnen we wel afronden, want op Sky was te zien dat er vrijwel geen verschil zit tussen de vleugel van Red Bull en de vleugel van Mercedes. Bij beide buigt die een beetje naar beneden en het verschil tussen beide is werkelijk minimaal.

      • + 3
      • 4 jun 2021 - 17:02
    • WC MAX

      Posts: 2.826

      Dat zou een zijn als de achtervleugel van Mercedes ook niet door de nieuwe test komt. Dan lach ik me de ballen uit mijn broek.
      Als dan ook nog voor de voorvleugel een nieuwe test komt en ook daar komen ze niet door……

      • + 2
      • 4 jun 2021 - 17:13
    • snailer

      Posts: 5.228

      Ik snap er ook helemaal niets van, misstappen. Ik heb helaas maar een paar rondjes kunnen kijken. Onder andere zag ik een onboard van Mercedes. En zelfs met de matige snelheid (relatief) gleed de achterkant van de Merc alle kanten op.

      • + 0
      • 4 jun 2021 - 17:17
    • Dank Patrace,
      heb het even opgezocht
      https://youtu.be/L6fgrP2D-OA

      • + 0
      • 4 jun 2021 - 17:21
    • snailer

      Posts: 5.228

      Ik had het zelfde gezien in Monaco. Haast geen verschil tussen de twee. In Monaco was het een tat meer bij Red Bull.

      Het zal deze race niets uitmaken, maar dan begrijp ik de boosheid van Mercedes niet.
      Wat me doet twijfelen:
      - Monaco is lage snelheid veel downforce. Door snelheid minder druk en dus minder uitslag
      - Baku is hoge snelheid m,aar met micro vleugel. Hoge snelheid, maar weinig druk door kleine vleugel.

      Afwachten maar. Red Bull heeft gemeld dat ze wel degelijk de vleugel zullen moeten aanpassen.
      - B

      • + 1
      • 4 jun 2021 - 18:19
    • nr 76

      Posts: 1.657

      Ik lees overal dat Mercedes een nieuwe motor gebruikt,maar die zet je toch nooit op vrijdag al in?

      • + 0
      • 4 jun 2021 - 18:40
    • Axel

      Posts: 2.230

      Wat een gespeculeer. Gewoon even de kwalificatie afwachten.

      • + 0
      • 4 jun 2021 - 18:42
    • WC MAX

      Posts: 2.826

      Nee nr 76. VT1 en 2 rijden ze met andere componenten zoals motor en versnellingsbak.

      • + 0
      • 4 jun 2021 - 20:07
  • Mercedes wil gewoon voor iedereen een leuke vrijdag. Maar zie ze morgen gewoon weer meedoen hoor. Als dit niet het geval zou zijn hebben ze een groot probleem.

    • + 0
    • 4 jun 2021 - 16:38
    • WC MAX

      Posts: 2.826

      Die draaien morgen dat torretje gewoon open. Komt goed.

      • + 0
      • 4 jun 2021 - 17:14
    • Ik vind het allemaal maar rommelig ogen bij MB, zowel op als naast de baan. Denk dat het te eenvoudig is om te denken dat de motor opendraaien opeens zorgt dat ze weer vooraan staan. Bandenmanagement speelt ook een rol en het lijkt dat ze hun draai niet kunnen vinden op de zachtere compound!

      • + 0
      • 4 jun 2021 - 19:18
  • ZeroFluX

    Posts: 3

    Hamilton reed in de long runs gemiddeld maar 5 tienden per ronde langzamer dan Checo en maar 2 tienden langzamer dan Max. RB reed echter op de softs en MB op de medium... die zullen er morgen heus wel weer gewoon bij zitten hoor.

    • + 2
    • 4 jun 2021 - 16:48
    • Golf-GTI

      Posts: 252

      Long runs beter misschien, maar morgen zijn de short runs meer van belang tijdens de Qualy ;-)

      • + 0
      • 4 jun 2021 - 17:06
    • WC MAX

      Posts: 2.826

      Maar zondag worden de prijzen verdeeld.
      Mercedes en RB lijken de rollen te hebben omgedraaid. Voorheen was RB in kwalificatie iets minder, maar ijzersterk in racepace. Nu lijkt dit op Mercedes van toepassing.

      • + 0
      • 4 jun 2021 - 17:18
    • @ZeroFluX ik kan met ervaring zeggen, dat je gebruikersnaam niet geadviseerd word door mensen, zoals ik, dat met electronica werken en dus solderen. Zonder Flux, zal dat solderen af te raden zijn. Zowel voor het verwijderen van, en aanbrengen van elementen, is Flux noodzakelijk. Pak ook niet zomaar een Ali merk, maar van MS-Tech.

      Graag gedaan en gezegd te hebben ;)

      • + 1
      • 4 jun 2021 - 19:27
  • Mercedes zal nog niet vol uit zijn gegaan, maar dit verschil is wel erg groot, wat opvalt is Ferrari tussen Red Bull en Mercedes, met weer een sterke Sainz, waar Le Clerck zijn handen aan vol lijkt te hebben.
    Ferrari lijkt toch wat te hebben gevonden en mengt zich in het podium, wordt er alleen maar leuker op en ook goed nieuws voor Verstappen als ze
    Zondag Red Bull 1 en 2 en ik denk Sainz 3

    • + 1
    • 4 jun 2021 - 16:49
    • WC MAX

      Posts: 2.826

      Teken ik voor. Mooi podium en goed voor het kampioenschap.

      • + 0
      • 4 jun 2021 - 17:19
  • HEEE!!! Ik kan weer notificaties verwijderen! :D
    Alleen één voor één, nog niet allemaal in één keer helaas, maar het is een begin! :)

    Eddy.

    • + 1
    • 4 jun 2021 - 16:56
    • Golf-GTI

      Posts: 252

      Tja Eddy dat gaat alleen vanaf een aantal bonus punten, ik kan zelfs alle in 1 keer verwijderen ;-)

      • + 1
      • 4 jun 2021 - 17:08
    • Oh, ik kan ze ook wel allemaal in één keer verwijderen, alleen dan komen ze net zo hard weer terug. :(
      Misschien toch nog maar even wat van die AH bonus punten verzamelen. ;)

      Eddy.

      • + 0
      • 4 jun 2021 - 17:22
    • Bedankt voor het melden @Eddy!

      Ik heb ze allemaal in één keer kunnen verwijderen
      en ze blijven ook weg gelukkig.

      • + 1
      • 4 jun 2021 - 18:06
    • mario

      Posts: 7.853

      Helaas moet ik ze ook één voor één verwijderen.... Vreemd dat het sommigen wel in één keer lukt... Misschien dat het met de browser te maken heeft, ik gebruik Chrome....

      • + 1
      • 4 jun 2021 - 21:21
    • mario

      Posts: 7.853

      FF gecheckt en yep.... Het is browserafhankelijk.... In Chrome moet je het één voor één doen en in Firefox kun je ze allemaal tegelijk verwijderen... 😎

      • + 1
      • 4 jun 2021 - 21:23
    • Even getest en inderdaad, in Firefox werkt alles verwijderen wel. :)

      Eddy.

      • + 1
      • 4 jun 2021 - 21:59
    • Golf-GTI

      Posts: 252

      Ik gebruik Safari @ Mac

      • + 0
      • 5 jun 2021 - 10:31
    • mario

      Posts: 7.853

      @Golf: Tsja.... die had ik niet getest.... Maar blij voor je dat het op Safari ook lukt ;)

      • + 0
      • 5 jun 2021 - 11:42
  • Axel

    Posts: 2.230

    Zinloos gespeculeer bij dit artikel. Het zou dit kunnen zijn of dat kunnen zijn, of een nieuwe motor, of Mercedes gunt andere teams een leuke dag. Gewoon even de kwalificaties afwachten.

    • + 0
    • 4 jun 2021 - 18:48
    • M@X

      Posts: 686

      Voorspel Axel, voorspel.

      • + 0
      • 4 jun 2021 - 19:02
  • Sergio1986

    Posts: 2

    Redbull reed deze trainingen toch met een andere achtervleugel?

    • + 0
    • 4 jun 2021 - 19:20
    • Dat klopt. Ze hebben twee verschillende bij zich. Vanmiddag hebben ze met de oude vleugel gereden, die nu niet meer zoveel doorbuigt en nu net zoveel doorbuigt als de Mercedes achtervleugel.

      • + 1
      • 4 jun 2021 - 19:31
    • RBR gaat heel flexibel om met de aanstaande regelwijziging, denk dat het ook niet heel veel wielmoeren gaat uitmaken qua snelheid tov Mercedes.

      • + 1
      • 4 jun 2021 - 19:36
  • Hopelijk geen contact voor max in de eerste bocht zondag en dan is het easy peasy 25 puntjes. Olé olé olé olé.

    • + 0
    • 4 jun 2021 - 19:35
    • Yohee, Yohoo, andersom trollen doe je zo!

      • + 3
      • 4 jun 2021 - 19:59

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.267
  • Podiums 47
  • Grand Prix 125
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov