user icon

Ferrari-baas Binotto: "Wij hebben ook 30 ingenieurs van andere teams aangekocht"

  • Gepubliceerd op 28 mei 2021 15:51
  • comments 30
  • Door: Arjan Hoefakker

Ferrari-baas Mattia Binotto zegt dat zijn beroemde team uit Maranello net als Red Bull Racing ook veel mensen heeft aangenomen van andere teams. Grote verschil is alleen dat Ferrari er niet zo mee loopt te leuren en te pronken in de media, zegt Mattia BInotto.

Grote namen

Red Bull kondigde de laatste weken veel grote namen aan die zij hebben weggekocht van de motorendivisie van Mercedes. Red Bull is bezig met de opbouw van Red Bull Powertrains, dat vanaf volgend jaar de bouw van de motoren overneemt van Honda. Hun strategie was volgens Toto Wolff duidelijk: Zoveel mogelijk slim personeel wegkopen bij met name Mercedes. Red Bull wist zo al minimaal 15 sleutelfiguren weg te kapen bij hun grootste concurrent. 

Mattia Binotto zegt nu: "In de afgelopen drie jaar hebben we 30 ingenieurs van andere teams aangenomen",

Pronken met je personeelszaken in de media

In de Italiaanse krant Corriere della Sera zegt Binotto dat Red Bull Racing pronkt met hun aankopen, maar dat is niet hoe het er bij Ferrari aan toe gaat. Zij opereren liever op de achtergrond, wat betreft dit soort personeelszaken.  

Red Bull belt direct de krant

"Het lijkt erop dat Red Bull niet alleen contracten tekent, ze onthullen ook alle mensen die ze inhuren. Wij kiezen ervoor om niet bekend te maken wie wij allemaal wel of niet in dienst nemen", zo voegde de Italiaan eraan toe.

Reacties (30)

Login om te reageren
  • Klus

    Posts: 1.111

    En laat me raden. Mercedes heeft ook 30 mensen van andere teams overgenomen ter vervanging.

    • + 1
    • 28 mei 2021 - 15:56
    • Rimmer

      Posts: 8.399

      -weggejorist-

      • + 8
      • 28 mei 2021 - 16:50
    • Dat bleek een verdwaalde zwarte piet te zijn rimmer.

      • + 1
      • 28 mei 2021 - 17:27
    • Stri

      Posts: 2.384

      Wat een ontzettend kansloze reactie Rimmer. Wat laat jij je kennen zeg. Ik hoop dat je in je leven nooit te maken krijgt met racisme, ook niet als grap. Want racisme is geen grap.

      • + 3
      • 28 mei 2021 - 17:34
    • @Rimmer,waarom nou weer zo?
      Bij Mercedes wordt wel heel de pitbox schoon gemaakt door negerts en in Monaco hadden ze het extra zwaar met al dat aliminium wat heel de pitbox door vloog.
      Geen stofzuiger kan daar tegen.....

      • + 0
      • 28 mei 2021 - 18:54
    • Stri

      Posts: 2.384

      Van alle rotzooi die jij heer gepost hebt Rimmer, is dit het meest verwerpelijke stukje dat ik gelezen heb. Smakeloos.

      • + 3
      • 28 mei 2021 - 19:27
    • marcio

      Posts: 2.539

      Helemaal mee eens @Stri en @Pierluigi Campari!! Het slaat nergens op om zo over donkere mensen te praten. Daarnaast heb je door het woord 'neger" te gebruiken, onnodig een groep beledigd. Onbegrijpelijk.

      • + 2
      • 28 mei 2021 - 19:32
    • Echt vreselijk dat anno 2021 zoveel mensen aanstoot hebben aan een grapje die op onze donkere medemens wordt gedaan.
      Als je de humor van Theo Maassen en van Hans Teeuwen niet kan waarderen of begrijpen met een knipoog dan zal je ongetwijfeld wel op groen links stemmen.
      Stri en Mario ga aub emigreren naar Nigeria.

      • + 2
      • 28 mei 2021 - 20:16
    • Ik snap hem niet..........

      • + 0
      • 28 mei 2021 - 20:42
    • https://youtu.be/QHPUcEtLsx0

      • + 0
      • 28 mei 2021 - 21:18
    • Aanstoot hebben of nemen?
      Een grapje maken of doen?

      • + 1
      • 28 mei 2021 - 22:39
    • Ja @PM,
      Nemen en gemaakt.

      • + 0
      • 29 mei 2021 - 11:21
  • Toch mis ik ome arie wel. Die had wat. Mattie zal er echt wel verstand van hebben, Maar ik vind zijn uitstraling maar zozo. Ik heb een voorgevoel dat Ferrari wel eens het sterkste pakket kan hebben volgend jaar. als ze kunnen voortbouwen op grip en leren van dit jaar dan gaan ze volgend jaar gewoon meedoen voor de knikkers.

    Aan de rijders gaat het niet liggen. Maar Ferrari onder druk is ook niet echt een succes geweest de afgelopen jaren. nu kan en mag alles maar als je straks weer volop mee doet op elke baan dan komen er weer andere dingen kijken.

    • + 0
    • 28 mei 2021 - 15:59
    • Ik mis die grijze havik wel aan de pitmuur. Meer uitstraling dan de krullebol die daar nu zit.

      • + 0
      • 28 mei 2021 - 16:21
    • walter33

      Posts: 725

      Barton Fink

      • + 0
      • 28 mei 2021 - 16:33
    • UItstraling. Ja. Maar die krullebol loopt intussen al meer dan 25 jaar mee bij Ferrari. Hij kwam tegelijk met Schumacher en was een van de motorengineers van het team van diezelfde Schumacher. Het is echt geen prutser, die Binotto. Dat ie weinig uitstraling heeft okee, maar kennis des te meer.

      • + 2
      • 28 mei 2021 - 20:29
    • het gaat niet om uitstraling, het is geen filmster. het gaat er om de kennis en kunde om een team naar de top te leiden. en kennis heeft die aangezien ferrari zo snel weer op de goede weg zit, denk ik dat ferrari volgend jaar weer mee kan doen met de podium.

      • + 1
      • 28 mei 2021 - 22:42
  • Jane

    Posts: 383

    Zal ik het zeggen, nee ga het niet doen.

    • + 0
    • 28 mei 2021 - 16:56
    • Zal ik hierop reageren, nee dat doe ik niet.

      • + 2
      • 28 mei 2021 - 16:58
    • SEN1

      Posts: 1.003

      Dan doe ik het!!!!!!!!!!! Of... toch maar niet.

      • + 0
      • 28 mei 2021 - 18:20
    • Ik doe het wel en ga hierop reageren.
      Weet alleen nog niet wannneer.....

      • + 0
      • 28 mei 2021 - 18:56
  • snailer

    Posts: 5.228

    Ik dacht dat men moest bezuinigen ivm budget cap

    • + 0
    • 28 mei 2021 - 17:10
    • Juist als je bezuinigen moet wil je de beste mensen. De mindere vloeien af naar Haas of andere teams.

      • + 0
      • 28 mei 2021 - 17:16
    • snailer

      Posts: 5.228

      In Italie worden banen goed beschermd door de regering begreep ik. Die kunnen niet zomaar op straat worden gezet. Er kunnen er dus niet 30 weg worden gestuurd zomaar.

      • + 0
      • 28 mei 2021 - 18:29
    • Ja,je kan ook gewoon ergens de rem vanaf halen om vertragingen te voorkomen.
      Gaat ook heel goed in Italië....

      • + 1
      • 28 mei 2021 - 19:00
  • Ja en Ferrari doet nu in weze precies hetzelfde

    • + 0
    • 28 mei 2021 - 17:41
  • Ik hoop niet dat ze van Haas vandaan komen

    • + 0
    • 28 mei 2021 - 20:02
  • Lekker belangrijk, kan de namen van al die nerds toch niet onthouden

    • + 0
    • 28 mei 2021 - 22:43
  • Dat soort spelletjes zijn op dit moment ook alleen maar tussen toto/Merc en horner/ Bull bezig .. Zodra Ferrari een serieuze bedreiging wordt voor vooral mercedes komt Binotto/Ferrari ook wel aan de beurt hoor..

    • + 0
    • 29 mei 2021 - 11:52
  • gridiron

    Posts: 226

    RBR zou ook mensen van Renault hebben.

    • + 0
    • 30 mei 2021 - 11:22

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land GB
  • Geb. datum 16 nov 1973 (47)
  • Geb. plaats Leamington Spa, Warwickshire, England, GB
  • Gewicht 0 kg
  • Lengte 0,00 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar