user icon

Mercedes zou George Russell in de stoel naast Lewis Hamilton moeten zetten, meent Ralf Schumacher

  • Gepubliceerd op 18 mei 2021 13:25
  • comments 16
  • Door: Arjan Hoefakker

Mercedes zou Ralf Schumacher in het racestoeltje moeten zetten naast Lewis Hamilton, dat meent Ralf Schumacher. 

Op de "middellange termijn" zou de 23-jarige Russell beter renderen dan Valterri Bottas bij Mercedes. Dat zegt Ralf Schumacher tegen Sky Deutschland. 

Het lijkt Ralf overigens geen goed idee om een dergelijke rijderswissel nog tijdens dit seizoen te doen. 

Ralf Schumacher: "Daarvoor zou hij extreem slecht moeten presteren, maar dat doet hij niet. We hebben gezien aan Ricciardo bij McLaren en Perez bij Red Bull dat het heel moeilijk is om snel aan te passen aan een nieuwe auto."

Schumacher komt met een ongevraagd advies voor Toto Wollff bij Mercedes. "In de middellange termijn zou ik George Russell in de Mercedes zetten. Ik denk dat hij het beter zou doen dan Valterri Bottas. Natuurlijk vanwege alle achterstand zal het voor Valterri niet makkelijk worden."

Sebastian Vettel

Een andere coureur die zich op een figuurlijke rotonde zou bevinden waarbij uiteindelijk een afslag gekozen dient te worden, is Sebastian Vettel, zo meent Schumacher. 

Ralf Schumacher: "Zijn taak is om de komende races te zorgen dat hij zijn teamgenoot domineert. Als een viervoudig wereldkampioen moet hij dat voor elkaar krijgen. Als hij niet duidelijk sneller is en het team niet naar voren weet te stuwen, dan zou hij zichzelf de vraag moeten stellen of het allemaal nog wel zin heeft zo."

Schumacher voegt daar nog aan toe: "We zijn echter nog niet op dat punt aanbeland. We zouden hem nog twee of drie races moeten geven."

Reacties (16)

Login om te reageren
  • We hadden Ralf al gemist met zijn open deur info.

    • + 2
    • 18 mei 2021 - 13:34
    • ThisGuy

      Posts: 531

      Ik vind het wel zeer verrassend...

      • + 0
      • 18 mei 2021 - 14:05
  • Dat lijkt me wel gaaf; zo'n two seater uitvoering ;-)

    • + 2
    • 18 mei 2021 - 13:34
  • snailer

    Posts: 5.228

    Ik geloof heilig in het belang van Bottas.

    • + 0
    • 18 mei 2021 - 13:46
  • tour71

    Posts: 863

    totdat hammie ineens in de RB17 zit.. en russel naast bottas

    • + 0
    • 18 mei 2021 - 13:48
    • tour71

      Posts: 863

      rusel met dubbel s en l natuurlijk.

      met dat nieuwe plafond voor rijderssalarissen maakt geld niet meer uit toch?

      • + 0
      • 18 mei 2021 - 13:50
    • doe dan maar Leclerc en Russell in de Mercedes en Max en Lewis in de RB, Dat gaat spannend worden. (gaat bukken voor Ferrari fans :p)

      • + 1
      • 18 mei 2021 - 13:54
  • Ralph mag voor mijn part een potje gaan kaarten met Villeneuve in Monaco.
    We plaatsen een microotje aan tafel en kunnen er gelijk gaan "broadcasten"
    Karten of andere motorische sporten daar zijn ze hun "mojo" al lang kwijt :D

    • + 0
    • 18 mei 2021 - 14:02
    • Na al die jaren weet je nog toch wel dat ie Ralf heet? Waarom dan continu Ralph schrijven? Ik wil niet zeuren maar ik snap die dingen gewoon niet zo goed. Het is op zich niet heel moeilijk om iemands naam goed te schrijven.

      Of ben je stiekem fan van Ralph Firman? De James Bond look a like in de gele Jordan. Het had wel wat!

      • + 0
      • 18 mei 2021 - 14:17
    • Sorry Damon Bill ;)

      • + 5
      • 18 mei 2021 - 14:28
    • Ralph Firman een 007 look-a-like? Ik vond hem er in de verste verte niet op lijken..
      Het was een jongen met een behoorlijk pokdalig gezicht, hij deed me meer denken aan Lieutenant Castillo van Miami Vice

      • + 1
      • 18 mei 2021 - 14:36
    • De enige Ralph is Ralph Inbar.

      • + 0
      • 18 mei 2021 - 19:28
  • Montfort

    Posts: 883

    "We hebben gezien aan Ricciardo bij McLaren en Perez bij Red Bull dat het heel moeilijk is om snel aan te passen aan een nieuwe auto."

    We hebben vorig jaar ook gezien dat Russell niet zo veel moeite bleek te hebben om zich snel aan de Mercedes aan te passen!

    • + 2
    • 18 mei 2021 - 15:39
    • Er was ook nog zo´n mannetje in 2016 die 18 was en zich redelijk snel aanpaste in de eerste race bij een nieuw team. Dit is inderdaad de trend van dit jaar. Het lijkt wel een 1 of andere kleuterschool opleiding ipv F1.

      • + 1
      • 18 mei 2021 - 15:47
  • Mambo1

    Posts: 4

    Mercedes zou Ralf Schumacher in het racestoeltje moeten zetten naast Lewis Hamilton, dat meent Ralf Schumacher. Aparte eerste alinea...

    • + 0
    • 18 mei 2021 - 16:12
  • mario

    Posts: 7.853

    "Mercedes zou Ralf Schumacher in het racestoeltje moeten zetten naast Lewis Hamilton, dat meent Ralf Schumacher."

    WOW!!! Dat is pas Breaking News! 🤣

    • + 0
    • 18 mei 2021 - 16:39

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.369
  • Podiums 53
  • Grand Prix 125
  • Land FI
  • Geb. datum 28 aug 1989 (31)
  • Geb. plaats Nastola, FI
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar