user icon

Christian Horner verwacht 'marathon' tussen Max Verstappen en Lewis Hamilton

  • Gepubliceerd op 03 mei 2021 13:05
  • comments 21
  • Door: Arjan Hoefakker

Red Bull-teambaas Christian Horner denkt dat de strijd om de WK-titel dit jaar een ware uitputtingsslag wordt. 

Het gaat dit jaar een spannende titelstrijd worden waarbij Mercedes' Lewis Hamilton en Red Bull's Max Verstappen het tot de laatste snik met elkaar zullen uitvechten, verwacht Horner. 

Christian Horner: "Het is echt superspannend tussen die twee. Ze zijn zeer aan elkaar gewaagd en ik denk dat dit kampioenschap geen sprint wordt, maar een marathon."

Verstappen haalde Hamilton in de zesde ronde op fraaie wijze in op het circuit van Portimão. De Brit liet dat niet onbetuigd en pakte Verstappen een aantal ronden later weer in. 

Na afloop prees Hamilton daarom het Portugese circuit, wellicht juist ook omdat Verstappen eerder al had aangegeven geen enkele ronde te kunnen genieten op de glooiende baan door de Algarve.

Hamilton zei vlak na de race: "Dit is een geweldige baan waar je echt met elkaar kunt racen en dat is wat de fans willen"

Over zijn battle met Verstappen zei hij: "Ik maakte een foutje bij de herstart en Max maakte een foutje, waardoor ik hem weer voorbij kwam. Dit is hoe racen behoort te zijn."

Voor Verstappen is er werk aan de winkel; door Hamilton's overwinning liep hij uit op Verstappen in de WK-stand: acht punten is nu het verschil in de WK-stand. 

Reacties (21)

Login om te reageren
  • Lijkt of Mercedes een kleine voorsprong heeft. Zal ook wel per circuit verschillen. Hopelijk kan Perez ook vaker in dienst van Max rijden wat tot nu toe nog niet is gebeurd.

    • + 1
    • 3 mei 2021 - 13:20
    • Die tactiek van Perez sloeg echt nergens op natuurlijk. Bijna een gênante poging om Hamilton te stoppen.

      Overigens heb ik liever dat Bottas en Perez dat niet doen. Laat Max en Lewis er maar voor vechten. Ze zijn beide goed genoeg om het op eigen kracht te kunnen doen.

      • + 2
      • 3 mei 2021 - 13:24
    • @Felipe,
      ik zie liever ook niet dat de 2e rijders zich ermee bemoeien, maar begrijpelijk dat het in praktijk anders loopt, nu MB en RBR zo dicht op elkaar zitten worden alle registers opengetrokken, en de 2e rijders strategisch inzetten wordt dan ook een belangrijke optie..
      De tactiek met Perez verdiende geen schoonheidsprijs nee, maar wel was het de eerste race waarin Perez een beetje zijn waarde als 2e rijder begon te tonen

      • + 0
      • 3 mei 2021 - 13:45
    • Perez had hetgeen waar ik al vaker voor gewaarschuwd heb.

      In de kwalificatie zitten Ferrari en McLaren er redelijk dicht op. Als je dus na de start achter een van die twee zit. Dan verpest dat je race.

      Zie zondag met perez. Dit komt omdat hun race tempo niet zo goed is als Mercedes en redbull.

      • + 0
      • 3 mei 2021 - 13:55
    • snailer

      Posts: 4.720

      Dat heeft natuurlijk niets met de kwalificatie van doen. Als de top 4 1 seconde sneller is dan staat op de grid de rest er nog steeds achter, @red slow.

      De opdracht voor de nummer 4 (zal vast niet altijd Perez zijn) is altijd bij de start voor de nummer 5 te blijven.

      • + 1
      • 3 mei 2021 - 15:08
  • rafael

    Posts: 2.143

    Mercedes was duidelijk sneller op de rechte stukken.
    Ze moeten bij RB rap doorontwikkelen anders raken ze de aansluiting kwijt.

    • + 5
    • 3 mei 2021 - 13:22
    • precies, een beetje enthousiaste uitspraak van Horner, het valt nog maar te bezien of het een 'marathon' gaat worden...
      Ik hoop het wel natuurlijk

      • + 0
      • 3 mei 2021 - 13:42
    • Die 42,2 km hebben ze toch allang afgelegd?
      Zo'n marathon stelt geen hol voor.....

      • + 2
      • 3 mei 2021 - 14:07
    • WC MAX

      Posts: 2.572

      Volgens enen Toto heeft RB de veul betere wagen en vreest hij voor de rest van het seizoen.....

      • + 1
      • 3 mei 2021 - 14:24
    • 'Marathon' kan beter veranderd worden naar een ware 'Veldslag'
      Zoiets als de 'Passendale'
      Dat was me wat hoor.

      • + 1
      • 3 mei 2021 - 14:57
  • ik denk dat Mercedes sneller is op alle banen waar een behoorlijk hoogte verschil is, net wat Doornbos al zei, de Honda Verliest toeren wanneer ze "klimmen".

    • + 0
    • 3 mei 2021 - 13:26
    • Snarf058

      Posts: 217

      Plus dat Mercedes met minder grip met name de medium banden beter aan het werk krijgt. Dat zal op banen met meer grip weer in het voordeel zijn van RBR. Het verschilt per baan, maar geeft ook aan hoe goed Max en Lewis zijn, wordt hopelijk echt een nek aan nek strijd de komende races.

      • + 0
      • 3 mei 2021 - 13:29
  • WC MAX

    Posts: 2.572

    Wil RB het gevecht aan kunnen met MB, zullen ze echt nog een paar stapjes moeten zetten.

    • + 0
    • 3 mei 2021 - 14:25
  • Als je wilt winnen, moet je eerst zorgen dat je niet verliest, wie zei dat ook weer? Max zei het zelf ook al dat alles goed moet gaan, de trainingen en kwali, en dan de race natuurlijk ook, RB zal zich moeten blijven verbeteren, reken maar dat Mb dat ook zal doen, en Hamilton is sterk in de race, hopelijk kijkt Honda ook goed wat er beter moet!

    • + 1
    • 3 mei 2021 - 14:34
  • Snork

    Posts: 10.608

    Het is zo gewaagd aan elkaar, dat ik vrees dat één uitvalbeurt van de één meer dan de ander de bepalende factor gaat worden.

    • + 0
    • 3 mei 2021 - 14:56
    • Ik hoop het niet, want dan krijgen we hetzelfde gesir als over die titel van Rosberg.

      • + 0
      • 3 mei 2021 - 16:08
    • En ook op dat gebied schat ik Mercedes nog hoger in op dit moment. Mocht RBR in Spanje niet de bovenliggende partij zijn dan schrijf de titel bij Lewis maar alvast bij.

      • + 0
      • 3 mei 2021 - 16:19
  • meister

    Posts: 2.521

    Ik hoop het maar het lijkt dat merc nu gas gaat geven.
    Ze kunnen dat hok nog steeds verder openschroeven.
    Wat Max moet doen is Ham onder druk zetten want dan gaat ie fouten maken, voelt ie opeens dingen gaat die klagen op de radio.
    Zowel op de baan onder druk zetten en daarbuiten. Tactiek Rosberg

    • + 0
    • 3 mei 2021 - 18:50
  • mario

    Posts: 7.501

    Laten we het hopen..... Ik zie een marathon t/m december wel zitten hoor... And may the best driver win!!!

    • + 0
    • 3 mei 2021 - 18:50
  • Supa

    Posts: 1.947

    Als ze het uitvechten tot de laatste race, net als Ferrari en McLaren in 2007-2008. Dan ben ik bang dat beide teams zullen gaan wegzakken.

    • + 0
    • 3 mei 2021 - 22:57

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar