user icon

Ralf Schumacher over F1-debuut Mick: "Bijna foutloos"

  • Gepubliceerd op 03 apr 2021 15:03
  • comments 9
  • Door: Rob Veenstra

Ralf Schumacher prees het Formule 1-debuut van zijn neef en noemde het een bijna foutloos weekend voor de Haas-coureur. Mick Schumacher genoot van een overwegend positief eerste F1-weekend in Bahrein, ook al eindigde hij als laatste van het veld - voor alle coureurs die uitvielen

In de kwalificatie kreeg de Duitser zonder moeite de overhand op teamgenoot Nikita Mazepin, terwijl hij op de zondag grotendeels ongeschonden de finish bereikte, in tegenstelling tot de Rus die in de openingsronde crashte.

Alles bij elkaar genomen, gelooft zijn oom dat het een uitstekend eerste optreden was voor de 22-jarige coureur. Bij Sky Duitsland zei Ralf: "Mick heeft een bijna foutloos weekend afgeleverd. Zelfs de kleine fout in de race op koude banden kan deze positieve indruk niet vertroebelen. De problemen van zijn teamgenoot Nikita Mazepin gedurende het hele weekend hebben aangetoond dat de auto allesbehalve makkelijk te besturen is. Mick beheerste dat super goed."

"Helaas krijgt deze sterke prestatie niet zoveel aandacht als Mick zou hebben verdiend, omdat hij te ver achteraan het veld rijdt omdat de Haas dit jaar niet competitief is."

Reacties (9)

Login om te reageren
  • Lieve oom, maar toch wel een beetje gelijk.

    • + 0
    • 3 apr 2021 - 17:01
    • snailer

      Posts: 4.401

      Kan me toch herinneren dat hij een spin maakte ergens in het weekend. Heb wel het gevoel dat Mick er van gaat leren.

      • + 0
      • 4 apr 2021 - 09:41
  • "Wij van WC-Eend".

    • + 1
    • 3 apr 2021 - 18:18
  • jd2000

    Posts: 4.596

    Ja het ging perfect. Hij heeft niemand in de weg gereden. Knap hoor.

    • + 1
    • 3 apr 2021 - 19:47
  • tour71

    Posts: 823

    Het feit dat zn vader niet bij het debuut van zijn zoon aanwezig was, zegt toch echt wel heel veel over de ernst van de situatie. Ik keek eigenlijk al jaren uit naar dit debuut, maar meer eigenlijk ook of we eindelijk een glimp van michael zouden gaan opvangen. Nu zelfs ook dit uitgebleven is, ben ik bang dat er echt van hem niet veel meer overgebleven is dan een kasplantje. Kan wellicht wel tv kijken en reageren op zn omgeving, maar ben bang dat het daarbij blijft.

    • + 0
    • 4 apr 2021 - 07:43
    • Rimmer

      Posts: 8.223

      Misschien zou Michael er al bij kunnen zijn maar dan nog zou dat niet gebeuren.
      Ik hoef je denk ik geen voorbeeld te schetsen van de gekte die zou ontstaan als Michael in de openbaarheid wordt gesignaleerd.
      Zelfs als Michael thuis zijn woning uit zou lopen zou dat zoveel aandacht genereren dat het complete team van Sky linea recta het circuit zou verlaten om naar Zwitserland af te reizen voor beelden. Laat staan als Michael zich op de paddock zou vertonen. Het zou de prestaties van Mick compleet wegvagen.
      Als Michael iets van zich laat horen dan zal dat allemaal extreem goed doordacht zijn en de eerste keer uitsluitend via een media bericht.
      Het is onzinnig om uitspraken te doen over Michael want niemand heeft ook maar enig idee.
      Behalve Todt.
      En die heeft verteld dat hij regelmatig bij hem op bezoek gaat en dat ze samen de race kijken en dat ze nog altijd hard werken aan een eerste publieke optreden. Dat kan van alles betekenen.
      Maar de “kasplant” verhaaltjes en “hij is al dood” verhalen blijken 7 jaar later allemaal verzonnen te zijn.
      Michael leeft!
      Jezus leeft!
      Zalig Pasen allemaal!

      • + 1
      • 4 apr 2021 - 09:27
    • delange

      Posts: 1.308

      Als je na zoveel jaren nog steeds niks nieuws krijgt weet je gewoonweg genoeg. Dan is het al 7 jaar haast onveranderd.
      Althans zo denk ik erover.........als je de eerste jaren geen verbetering ziet , merkt of hoort dan komt het gewoon niet meer...........op uitzondering van mirakels.
      Ik geloof best wel dat ie daar in zijn bed ligt races te bekijken maar vrees dat het daarbij blijft.

      • + 0
      • 4 apr 2021 - 11:06
    • Skimi

      Posts: 497

      En gezien er ook nog een virus is zal het ook niet veel makkelijker worden. Mocht michael wel in staat zijn een race live bij te wonen dan haalt het alle aandacht weg bij junior en dat lijkt me niet de bedoeling. Als michael in staat is om het te volgen op tv dan weet mick echt wel dat dat voldoende is en het hoogst haalbare, al het andere is ruis in een race weekend

      • + 0
      • 4 apr 2021 - 11:47
    • Eurybia

      Posts: 6

      Mijn mening hierin is dat ik het toch jammer vind dat mensen direct weer iets van Michael willen zien nu mick in de f1 zit.

      Niet dat ik zeg dat ik dat niet begrijp, maar dan nog.

      Jarenlang is de familie Schumacher vrijwel alles in privé sferen aan het houden.
      Dit hebben wij als fans gewoon te respecteren, maar waarom is het dan al jaren zo dat dat als de naam Schumacher valt (of het nu rally mich of David is), mensen dan direct dit linken aan Michael en zodoende ook direct iets van hem willen/verwachten te horen?

      Het is toch mooi dat we weer een Schumacher op de grid hebben?
      Laten we ons dan ook op Mick als persoon en racer zelf zijnde focussen.

      #sorryforthisrant
      #rantoff

      Ps:
      Desalniettemin had ik het zelf ook wel mooi gevonden als Michael naar Bahrein was gegaan om zijn zoon te zien racen.

      • + 0
      • 5 apr 2021 - 17:56

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Krijgen we dit jaar een titanenstrijd tussen Lewis Hamilton en Max Verstappen te zien?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 30 jun 1975 (45)
  • Geb. plaats Hurth, West Germany, Duitsland
  • Gewicht 0 kg
  • Lengte 1,78 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel