user icon

Nikita Mazepin kwaad op zichzelf na crash in eerste ronde in Bahrein

  • Gepubliceerd op 29 maa 2021 08:30
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra

Het Formule 1-debuut van Nikita Mazepin was van korte duur. De jonge Rus van Haas F1 Team vloog in de eerste ronde van de Grand Prix van Bahrein op eigen kracht van de baan en belandde in de bandenstapels. Het betekende meteen einde wedstrijd voor hem, zijn auto was te zwaar beschadigd. De uitvalbeurt paste in het beeld van de rest van het weekend, want Mazepin was al in elke sessie in de rondte gegaan.

Hij geeft ruiterlijk toe dat het zijn fout was en hij baalt dan ook als een stekker. "Het was simpel, ik maakte gewoon een fout", aldus Mazepin. "De banden waren koud, ik ging over de kerbstones, gaf te veel gas en spinde van de baan. Volledig mijn eigen fout. Het spijt me voor het team, want ze verdienen veel beter dan dit. Ik ben dan ook echt kwaad op mezelf."

De crash luidde het einde van een moeizaam debuutweekend in. Mazepin benadrukt dat hij vooral veel geleerd heeft tijdens zijn eerste weekend in de Formule 1. "Natuurlijk kleven er ook lichtpuntjes en positieve kanten aan dit verhaal. Het aantal dagen op het circuit ligt laag, dus ik moet tijdens de Grand Prix-weekenden leren. Hier steek je het meeste van op, maar het gaat met vallen en opstaan. Dit was bijvoorbeeld een aardig dieptepunt."

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Onervarenheid, in combinatie met een drol van een wagen....
    Hij geeft zijn fout toe, Schumi junior had het er ook maar lastig mee..
    Jammer voor die jongens dat ze het met zo'n prul team moeten doen

    • + 3
    • 29 maa 2021 - 08:33
    • Precies dat. De auto is echt slecht vergeleken met vorig jaar. 10 a 15% minder downforce aan de achterkant van de auto en dan ontwikkeld het team niets voor dit seizoen. Dat de rijders van de baan vliegen ligt in deze toch echt aan het team.

      • + 2
      • 29 maa 2021 - 08:39
    • lijkt erop dat Gene Haas zoveel mogelijk wil cashen via sponsors, en het minimale in het team steken..
      Dus de resultaten zijn navenant. En dat vind ik erg jammer voor jongens als Mazepin en Schumacher...
      Grosjean en Magnussen zullen met terugwerkende kracht blij zijn dat hen dit bespaard is gebleven

      • + 2
      • 29 maa 2021 - 08:52
    • Tussen cashen en crashen zit maar 1 letter, @Pete.

      • + 0
      • 29 maa 2021 - 12:32
    • NFS1

      Posts: 280

      Ik denk dat Gene Haas het ook wel prima vindt dat ie er in de eerste ronde uit vliegt. Kunnen ze lekker veel GP's doen met 1 motor....

      • + 0
      • 29 maa 2021 - 22:28
  • Numnum

    Posts: 2.425

    En het wereldinterview na de race van een tandarts maakte het drama compleet lol

    • + 2
    • 29 maa 2021 - 09:22
  • Ik had em al eerder gepost, maar ik vind mezelf buitengewoon grappig, dus in de herhaling:
    Drives at the back and flips the car: Nikita Mazespin
    Drives at the back and crashes the car: Nikita Mazebin
    Drives at the back and has a seat because of family: Nikita Mazekin
    Drives at the back and swims: Nikita Mazefin
    Drives at the back and has a hand on the guardrail: Nikita Mazegin
    Drives at the back and subtracts: Nikita Mazemin
    Drives at the back and likes canned food: Nikita Mazetin
    Drives at the back and dreams: Nikita Mazewin

    • + 0
    • 29 maa 2021 - 09:49
    • Numnum

      Posts: 2.425

      Neh. Ik mis denk teveel humor hiervoor.

      • + 0
      • 29 maa 2021 - 23:36
  • mazesp.in/?fbclid=(...)WIdSCnFYc48EF1ZeKz4 (Inclusief videobeelden)

    • + 1
    • 29 maa 2021 - 10:20
    • Perfecte vervanger van Grosjean. De Mclaren monteurs hebben weer een coureur gevonden om op te wedden!
      #DrivetoSurvive-S1-A2

      • + 0
      • 29 maa 2021 - 20:48
  • robstuart

    Posts: 49

    Ook zijn actie om de wachtende coureurs in te halen tijdens de aanloop naar de quali ronde is lachwekkend.
    Ik stel dan ook de vraag waarom wordt deze jonge hond niet gecoacht door het Haas team.
    Teamwork en management is ver te zoeken bij die team.

    • + 0
    • 29 maa 2021 - 14:45
  • arie51

    Posts: 497

    Ik hoop voor Haas dat er in zijn contract staat dat papa zijn schades betaald anders moet er straks grof geld bij.

    • + 0
    • 30 maa 2021 - 10:08

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Krijgen we dit jaar een titanenstrijd tussen Lewis Hamilton en Max Verstappen te zien?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Haas F1
  • Punten 0
  • Podiums 0
  • Grand Prix 1
  • Land RU
  • Geb. datum 2 maa 1999 (22)
  • Geb. plaats Moskou, RU
  • Gewicht 65 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel