user icon

Nico Hülkenberg wil de Formule 1-dampkring niet verlaten

  • Gepubliceerd op 19 feb 2021 14:18
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra

Nico Hülkenberg heeft nog net niet bevestigd dat hij komend seizoen als test- en reserverijder bij het team van Aston Martin zal fungeren. Teambaas Otmar Szafnauer bekende eerder al dat hij gesprekken voerde met de Duitser die vorig jaar al een paar keer mocht invallen bij Racing Point, voorloper van Aston Martin, omdat Sergio Perez en Lance Stroll besmet raakten met corona.

Het plan van Aston Martin is nu om Hülkenberg officieel achter de hand te houden voor het geval dat er iets met de reguliere rijders Sebastian Vettel en Stroll gebeurt. De 33-jarige Duitser lijkt daar ook wel wat voor te voelen. Op de vraag van het blad GQ of hij in 2021 zijn comeback naast Vettel maakt, antwoordde Hülkenberg: "Nou, Sebastian heeft al een teamgenoot, dus ik zal zeker niet gelijk in de auto stappen."

"Desalniettemin kan ik niet ontkennen dat ik graag in de Formule 1-dampkring blijf in een poging om voor 2022 een permanent stoeltje in de wacht te slepen", vervolgt de voormalig Force India-, Williams-, Sauber- en Renault-coureur. "Wie weet wat er dit jaar al allemaal mogelijk zal zijn. Ik laat het allemaal op me afkomen en mocht zich een mogelijkheid aandienen, dan moet ik het net zo doen als ik het in 2020 gedaan heb."

Er zijn verder geen aanbiedingen bij Hülkenberg binnengekomen. "Dat klopt. Er zijn wel wat gesprekken geweest, zonder concreet resultaat. Ik hoef ook niet ten koste van alles terug te keren. Ik heb tien mooie jaren in de Formule 1 doorgebracht en ik ben niet het type persoon dat altijd maar wil blijven racen, zeker niet als veldvulling bij een team in de achterhoede. De pauze die ik daardoor heb genomen kwam voor mij persoonlijk als geroepen."

Reacties (11)

Login om te reageren
  • masf1

    Posts: 7.047

    Zo ook weer een woordje voor in de dikke van D formule 1 dampkring.

    • + 2
    • 19 feb 2021 - 14:20
  • Hulkenberg is een prima reserve corona-rijder maar laten we eerlijk zijn, hij heeft 10 jaar lang zijn 'kans' gehad om te laten zien dat hij bijzonder is maar helaas is dat niet gebleken.
    Verder een snelle en solide coureur maar zo heb je meerdere.

    • + 1
    • 19 feb 2021 - 15:03
    • Het is toch wel een bijzondere gast die Hulk. Voordat hij in de F1 kwam won hij zo'n beetje alles wat maar los en vast zat, en in de F1 niet 1 podiumfinish in 105 races. Das f.cking knap!

      • + 0
      • 19 feb 2021 - 16:05
    • Hij won sensationeel alle op zijn weg inderdaad. Maar ja, dat is geen garantie voor F1.
      Hij had wel een paar keer zijn podium-kansen zelf verpest door eigen fouten(niet door pech). Ik weet niet of dat gezien moet worden als een soort indicator misschien dat hij niet onder (hoge) druk kan presteren. Het kan ook zo zijn dat F1-wagens niet helemaal bij hem pasten waardoor zijn volledige full-potential niet optimaal benut werd.

      • + 0
      • 19 feb 2021 - 16:20
    • Stitch

      Posts: 5.178

      In zijn tijd bij FI samen met Perez versloeg hij deze voer het gehele seizoen bekeken. Mocht Perez het nu erg goed gaan doen bij RB, dan kan je de prestaties van de Hulk gerust in een ander perspectief gaan zetten.

      • + 0
      • 19 feb 2021 - 19:19
    • Stitch

      Posts: 5.178

      Ps. voer = over #worstvingers

      • + 0
      • 19 feb 2021 - 19:20
    • Laten we eerlijk zijn... wanneer heeft hij een échte kans gekregen?

      Never nooit niet!

      Hij heeft altijd moeten rijden in middenveld, achterhoede teams.

      Een beetje het Jos Verstappen verhaal.

      Bakken talent, weinig financiele backing, en op talent het lang volhouden in het middenveld.

      Dat hele podium gedoe is ook niet eerlijk. De man is constant en soms zelfs brilliant. Zie zijn Pole en vele opvallende races.

      De man zou een beter zitje verdienen. Maar F1 is soms niet eerlijk...

      • + 1
      • 19 feb 2021 - 21:56
  • De F1 Dampkring nog niet verlaten? De dampkring is weel heel drastisch, Nico. Dan zoek je het opeens wel heel erg hoog. Stijg gewoon stapje voor stapje. Begin eerst maar eens om op een podium te klimmen ;-)

    • + 0
    • 19 feb 2021 - 16:54
  • Reserve coureur bij Aston Martin is geen slechte keuze gezien de geruchten van Vettel als vervanger voor Hamilton in 2022. Al denk ik niet dat Mercedes gebaat is bij Vettel als vervanger....

    Wanneer Hulkenberg in 2022 geen zitje kan verzekeren wordt het toch tijd om de F1 droom op te geven. WEC en DTM lijken mij prima opties voor hem. Zie hem niet snel in de Indycar stappen.

    • + 0
    • 19 feb 2021 - 17:25
    • Ik geloof niet dat Vettel kandidaat is om Hamilton te vervangen als die zijn helm aan de wilgen hangt (een bejaarde voor een bejaarde ruilen schiet immers niks op), die gaan voor Russel of Max. Of misschien wel voor allebei. Al hoop ik dat Max lekker bij RBR blijft, en daar zijn eerste titel gaat pakken.

      • + 1
      • 19 feb 2021 - 18:39
  • Als een vallende ster... : Effe 'wauw' om dan volledig te doven in de dampkring.

    • + 0
    • 19 feb 2021 - 19:02

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Punten 289
  • Podiums 0
  • Grand Prix 105
  • Land DE
  • Geb. datum 19 aug 1987 (33)
  • Geb. plaats Emmerich am Rhein, DE
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,84 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

  • Team naam Aston Martin
  • Basis Silverstone, Groot Brittannië
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar