user icon

Nico Hülkenberg wil de Formule 1-dampkring niet verlaten

  • Gepubliceerd op 19 feb 2021 14:18
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra

Nico Hülkenberg heeft nog net niet bevestigd dat hij komend seizoen als test- en reserverijder bij het team van Aston Martin zal fungeren. Teambaas Otmar Szafnauer bekende eerder al dat hij gesprekken voerde met de Duitser die vorig jaar al een paar keer mocht invallen bij Racing Point, voorloper van Aston Martin, omdat Sergio Perez en Lance Stroll besmet raakten met corona.

Het plan van Aston Martin is nu om Hülkenberg officieel achter de hand te houden voor het geval dat er iets met de reguliere rijders Sebastian Vettel en Stroll gebeurt. De 33-jarige Duitser lijkt daar ook wel wat voor te voelen. Op de vraag van het blad GQ of hij in 2021 zijn comeback naast Vettel maakt, antwoordde Hülkenberg: "Nou, Sebastian heeft al een teamgenoot, dus ik zal zeker niet gelijk in de auto stappen."

"Desalniettemin kan ik niet ontkennen dat ik graag in de Formule 1-dampkring blijf in een poging om voor 2022 een permanent stoeltje in de wacht te slepen", vervolgt de voormalig Force India-, Williams-, Sauber- en Renault-coureur. "Wie weet wat er dit jaar al allemaal mogelijk zal zijn. Ik laat het allemaal op me afkomen en mocht zich een mogelijkheid aandienen, dan moet ik het net zo doen als ik het in 2020 gedaan heb."

Er zijn verder geen aanbiedingen bij Hülkenberg binnengekomen. "Dat klopt. Er zijn wel wat gesprekken geweest, zonder concreet resultaat. Ik hoef ook niet ten koste van alles terug te keren. Ik heb tien mooie jaren in de Formule 1 doorgebracht en ik ben niet het type persoon dat altijd maar wil blijven racen, zeker niet als veldvulling bij een team in de achterhoede. De pauze die ik daardoor heb genomen kwam voor mij persoonlijk als geroepen."

Reacties (11)

Login om te reageren
  • masf1

    Posts: 7.063

    Zo ook weer een woordje voor in de dikke van D formule 1 dampkring.

    • + 2
    • 19 feb 2021 - 14:20
  • Hulkenberg is een prima reserve corona-rijder maar laten we eerlijk zijn, hij heeft 10 jaar lang zijn 'kans' gehad om te laten zien dat hij bijzonder is maar helaas is dat niet gebleken.
    Verder een snelle en solide coureur maar zo heb je meerdere.

    • + 1
    • 19 feb 2021 - 15:03
    • Het is toch wel een bijzondere gast die Hulk. Voordat hij in de F1 kwam won hij zo'n beetje alles wat maar los en vast zat, en in de F1 niet 1 podiumfinish in 105 races. Das f.cking knap!

      • + 0
      • 19 feb 2021 - 16:05
    • Hij won sensationeel alle op zijn weg inderdaad. Maar ja, dat is geen garantie voor F1.
      Hij had wel een paar keer zijn podium-kansen zelf verpest door eigen fouten(niet door pech). Ik weet niet of dat gezien moet worden als een soort indicator misschien dat hij niet onder (hoge) druk kan presteren. Het kan ook zo zijn dat F1-wagens niet helemaal bij hem pasten waardoor zijn volledige full-potential niet optimaal benut werd.

      • + 0
      • 19 feb 2021 - 16:20
    • Stitch

      Posts: 5.448

      In zijn tijd bij FI samen met Perez versloeg hij deze voer het gehele seizoen bekeken. Mocht Perez het nu erg goed gaan doen bij RB, dan kan je de prestaties van de Hulk gerust in een ander perspectief gaan zetten.

      • + 0
      • 19 feb 2021 - 19:19
    • Stitch

      Posts: 5.448

      Ps. voer = over #worstvingers

      • + 0
      • 19 feb 2021 - 19:20
    • Laten we eerlijk zijn... wanneer heeft hij een échte kans gekregen?

      Never nooit niet!

      Hij heeft altijd moeten rijden in middenveld, achterhoede teams.

      Een beetje het Jos Verstappen verhaal.

      Bakken talent, weinig financiele backing, en op talent het lang volhouden in het middenveld.

      Dat hele podium gedoe is ook niet eerlijk. De man is constant en soms zelfs brilliant. Zie zijn Pole en vele opvallende races.

      De man zou een beter zitje verdienen. Maar F1 is soms niet eerlijk...

      • + 1
      • 19 feb 2021 - 21:56
  • De F1 Dampkring nog niet verlaten? De dampkring is weel heel drastisch, Nico. Dan zoek je het opeens wel heel erg hoog. Stijg gewoon stapje voor stapje. Begin eerst maar eens om op een podium te klimmen ;-)

    • + 0
    • 19 feb 2021 - 16:54
  • Reserve coureur bij Aston Martin is geen slechte keuze gezien de geruchten van Vettel als vervanger voor Hamilton in 2022. Al denk ik niet dat Mercedes gebaat is bij Vettel als vervanger....

    Wanneer Hulkenberg in 2022 geen zitje kan verzekeren wordt het toch tijd om de F1 droom op te geven. WEC en DTM lijken mij prima opties voor hem. Zie hem niet snel in de Indycar stappen.

    • + 0
    • 19 feb 2021 - 17:25
    • Ik geloof niet dat Vettel kandidaat is om Hamilton te vervangen als die zijn helm aan de wilgen hangt (een bejaarde voor een bejaarde ruilen schiet immers niks op), die gaan voor Russel of Max. Of misschien wel voor allebei. Al hoop ik dat Max lekker bij RBR blijft, en daar zijn eerste titel gaat pakken.

      • + 1
      • 19 feb 2021 - 18:39
  • Als een vallende ster... : Effe 'wauw' om dan volledig te doven in de dampkring.

    • + 0
    • 19 feb 2021 - 19:02

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Punten 289
  • Podiums 2
  • Grand Prix 196
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 19 aug 1987 (34)
  • Geb. plaats Emmerich am Rhein, Duitsland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,84 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar