user icon

Perez over het opnemen tegen 'mega snelle' Verstappen: "Een enorme uitdaging"

  • Gepubliceerd op 23 jan 2021 18:00
  • comments 16
  • Door: Bo Brautigam

Max Verstappen zal in 2021 rijden met een nieuwe teamgenoot. Waar Alexander Albon de verwachtingen niet kon waarmaken, is de Red Bull-top ervan overtuigd dat Sergio Perez wél dichterbij Verstappen kan rijden om zodoende Mercedes uit te dagen.

Sergio Perez rijdt al sinds 2011 in de Formule 1, maar heeft nog nooit de mogelijkheid gehad om in een winnende wagen te rijden. Echter, de knotsgekke Grand Prix van Sakhir wist hij te winnen. Deze overwinning had hij nodig; voor zover het publiek wist had hij op dat moment nog geen zekerheid over waar hij het volgende seizoen zou rijden. Sebastian Vettel had immers zijn plek ingenomen bij het nieuwe Aston Martin Formule 1-team. 

Sprekende tijdens de Talking Bull-podcast van Red Bull Racing, Perez heeft beaamd dat hij op zijn 'maximale potentiaal' zal rijden om het tegen Max op te nemen. 

"In mijn optiek is Max één van de - of zelfs dé snelste coureur van het veld op dit moment', aldus Perez. "Ik vind het een enorme uitdaging, en dit zal erg spannend zijn. Je kan jezelf alleen maar écht met iemand vergelijken wanneer je in dezelfde auto zit. Na vijf races zal ik je vertellen hoe snel Max is, nu kan ik dat uiteraard nog niet met zekerheid zeggen. Wat ik wel weet is dat hij een 'mega snelle en getalenteerde' coureur is, en ik zal mijn maximale potentiaal moeten laten zien."

Perez zal slechts anderhalve dag de tijd hebben om de RB16B in levende lijve te proberen, aangezien de Formule 1 dit seizoen slechts drie dagen aan wintertests doet. Echter, de 30-jarige Mexicaan is reeds in Milton Keynes geweest om de Red Bull-simulator te rjiden. 

"Ja, ik heb de auto gereden in de simulator, en ik moet toegeven dat het compleet anders is dan ik gewend ben", zo vertelt Perez verder. "Maar aan het einde van de dag is het een Formule 1-wagen, dus er moeten geen excuses komen", zo concludeert Sergio.

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Mega snelle Verstappen?
    Waarom is hij nog geen kampioen dan?


    Ik zeg dit omdat ik Royalere weer tegen ben gekomen hier.
    Om te lachen zeg maar.

    • + 4
    • 23 jan 2021 - 18:55
    • Max is wel kampioen, WK en EK in de kart. In de F1 heeft hij nog niet de wagen gehad om WK te worden. Maar lok jij maar Royalere uit de kast, dan kan jij lachen.

      • + 0
      • 24 jan 2021 - 11:32
    • Met ‘compleet anders’ bedoelt ie dat er een klap minder gebeurt wanneer je dat rechter pedaal vloert...? 🤨

      • + 0
      • 24 jan 2021 - 14:24
  • Snork

    Posts: 11.877

    Compleet anders...
    Ben benieuwd wat er compleet anders is. Hopelijk legt hij dat een keer uit.

    • + 0
    • 23 jan 2021 - 19:06
    • Dat vraag ik me ook af.. Hoe Red Bull werkt? De simulator? De auto en/of hoe je die moet bedienen met functies op het stuur etc? Wat is er zo compleet anders?

      • + 0
      • 23 jan 2021 - 19:43
    • de PU misschien? Perez heeft in het V6 tijdperk alleen maar met Mercedes gereden. En van die stabiele Racing Point naar een onvoorspelbare Red Bull zal ook niet meevallen.

      • + 0
      • 23 jan 2021 - 22:12
    • VER

      Posts: 380

      Ik denk dat hier ook een van de redenen naar voren komt waarom RBR voor Perez koos.
      Hij kan daar vertellen hoe dingen aanvoelen en gaan mbt de mercedes motor..

      • + 1
      • 24 jan 2021 - 10:07
    • Het begint al met de route er naartoe. Eerst ging ie naar Brackley, nu moet ie naar Milton Keynes. Toch weer anders. Heel ander gebouw, andere receptioniste, andere koffie. Das allemaal al helemaal anders. En dan heeft ie nog geen meter in die simulator gereden. Das al aardig wat dat anders is.

      • + 1
      • 24 jan 2021 - 16:35
    • Snork

      Posts: 11.877

      Dat is het inderdaad, de koffie en de receptioniste. Zou ze bij RBR er beter uitzien??

      • + 1
      • 24 jan 2021 - 17:59
  • Eerst een paar races wennen en daarna zal je zien dat Perez het echt goed gaat doen, alhoewel hij niet het niveau van Verstappen gaat halen ben ik zeker van. Perez moet niet te snel gefrustreerd raken als hij in de eerste 10 races wordt weggereden door Max, keep your head down en dan moet het goedkomen mede dankzij zijn ervaring. In de buurt van Max blijven is het doel.

    • + 0
    • 23 jan 2021 - 19:07
    • @NBS; ik ga er vanuit dat ze bij RBR Perez helder hebben uitgelegd wat zijn target is. En dat is in de buurt blijven van Verstappen op zaterdag en op zondag RBR de optie kunnen bieden op strategie het Mercedes (lees Bottas) makkelijk te maken. En Perez is volwassen genoeg om te leveren wat ze verwachten, van daaruit zal ie het vertrouwen op moeten bouwen om
      dichter op Verstappen te komen. Maar ik denk dat Sergio al prima weet hoe de verhoudingen binnen het team liggen.

      • + 0
      • 24 jan 2021 - 14:23
  • nutstree

    Posts: 353

    Alle "jonkies" willen verstappen verslaan anders spat hun wereldkampioendroom uit elkaar. Perez weet dat hij na RedBull nooit meer een betere kans krijgt. Even relativeren, maximaal rijden en kijken waar het schip strand.

    • + 1
    • 23 jan 2021 - 19:19
  • Ik vermoed dat er zaken zijn vergeleken op de sim en dat Sergio een beetje geschrokken is van de snelheid van Max.. ;)

    • + 3
    • 23 jan 2021 - 19:41
    • Taures

      Posts: 1.126

      Het verschil zal 1 tot 2 tiende zijn.

      • + 0
      • 24 jan 2021 - 08:49
    • Ik vind het siwiso al lachen dat de ene veel 'sneller' genoemd wordt dan de andere met een verschil van een paar tienden.. het verschil maakt natuurlijk wel de eindstand maar om hier zo enorm overdreven over te doen..
      Voor mij zitten deze jongens ongeveer op 't zelfde niveau maar de racecraft zorgt voor de optimale kansen. En daar is Lewis dan weer de betere.. En daar zie ik ook Perez als de meer ervaren rijder..

      • + 0
      • 24 jan 2021 - 12:06
    • Ze hadden die beste tijd van Max ook moeten wissen ;) @Inlatable

      • + 0
      • 24 jan 2021 - 15:04

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.349
  • Podiums 79
  • Grand Prix 235
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar