user icon

Nikita Mazepin trekt zich niks aan van kritiek: "Ben eraan gewend"

  • Gepubliceerd op 06 jan 2021 10:17
  • comments 28
  • Door: Rob Veenstra

Nikita Mazepin gaat niet gebukt onder de storm van kritiek die zijn aanstelling bij Haas F1 Team voor 2021 heeft teweeggebracht. De 21-jarige Rus debuteert komend seizoen op het hoogste niveau, maar hij heeft door de jaren heen een bedenkelijke reputatie opgebouwd. Op de baan is hij veelvuldig bestraft voor zijn manier van rijden, naast de baan werkte hij zich in de nesten door een vrouw te betasten.

Het zorgde ervoor dat niet alleen Mazepin, maar ook Haas F1 Team onder vuur kwam te liggen. Want hoe kan een Formule 1-team zo iemand een stoeltje geven? Zelfs sponsor Jack & Jones bemoeide zich ermee, terwijl ze komend seizoen niet eens meer aan de Amerikaanse renstal verbonden zijn. Haas F1 Team voelde zich door dit alles genoodzaakt om nogmaals te bevestigen dat de line-up voor 2021 bestaat uit Nikita Mazepin naast Mick Schumacher en dat daar niks aan verandert.

Mazepin beschouwt het allemaal als een storm in een glas water. Hij heeft zich verontschuldigd voor zijn wangedrag - een excuus dat hij later overigens weer van zijn social media-kanalen verwijderde - en vindt dat daarmee de kous af is. "Er zijn bepaalde redenen die niets te maken hebben met racen waardoor ik soms anders word behandeld", liet de Rus aan Match TV weten, mogelijk verwijzend naar zijn schatrijke vader Dmitry. "Ik ben eraan gewend en trek me er niks van aan."

Hij koestert geen hoge verwachtingen van zijn eerste seizoen in de Formule 1. Mazepin verwacht dat Haas F1 Team ook in 2021 in de achterhoede van het veld zal bivakkeren. "Waarschijnlijk kan ik met niemand het gevecht aangaan. Het is van belang om realistisch te blijven, we houden rekening met een moeilijk seizoen. Ik denk niet dat we ons met veel andere auto's kunnen meten."

Reacties (28)

Login om te reageren
  • zo is dat baasje, btw wanneer is het Mazepin dag?

    • + 1
    • 6 jan 2021 - 10:19
    • Je kan alleen maar 'n Mazepin dag organiseren als er ook jonge mooie vrouwen mogen komen, want om nu de hele dag met je handen in je zakken te moeten lopen....

      • + 1
      • 6 jan 2021 - 10:30
    • Snork

      Posts: 13.441

      Dit baasje gaat een hoop stof opwerpen in het F1 veld. Ik ben benieuwd naar de overtredingen die hij gaat scoren. Beetje reuring in het verder redelijk brave F1 veld mag er wel zijn.

      • + 1
      • 6 jan 2021 - 10:44
    • Snork

      Posts: 13.441

      Mazepin dag vraagt eerst om een Mazepin bijnaam. Waar Ricciardo de Honey Badger genoemd wordt, vind ik de Titty Grabber voor Mazepin wel een passende.

      • + 1
      • 6 jan 2021 - 18:07
  • BMW E30

    Posts: 762

    Blijkbaar schat hij ook zijn kansen ten opzichte van Schumacher laag in gezien die laatste alinea.

    • + 2
    • 6 jan 2021 - 10:31
    • Snork

      Posts: 13.441

      En t.o.v. Latifi idem.

      • + 0
      • 6 jan 2021 - 10:44
    • BMW E30

      Posts: 762

      Maar dat is dan nog een ander team, hij zegt dat hij niemand aan kan vallen. Dan is de uitkomst binnen het team dus ook al beslist.

      • + 0
      • 6 jan 2021 - 10:50
  • Als je op zo jonge leeftijd al gewend bent aan kritiek op je functioneren in het dagelijkse leven, dan doe je iets fout Nikita. Je kunt wel zeggen "ik ben er aan gewend" je moet gewoon je gedrag aanpassen.

    • + 3
    • 6 jan 2021 - 10:37
    • Je gebruikt het woord ‘moeten.’ ,,Lost you there”, aldus Mazepin.

      • + 0
      • 6 jan 2021 - 15:39
    • Als je alles aangereikt krijgt in je leven, dan is leren van je fouten niet langer noodzakelijk.
      Er zijn altijd mensen die je gat willen kussen en je alles willen vergeven.

      • + 0
      • 6 jan 2021 - 20:26
  • Hij heehft nogeen grote bek ook!

    • + 0
    • 6 jan 2021 - 11:00
  • Zijn onverschilligheid voor kritiek voorspelt weinig goeds.

    • + 0
    • 6 jan 2021 - 11:20
    • marcio

      Posts: 2.858

      Ik ken er ook eentje die aangeeft zich niets van kritiek of wat anderen over hem zeggen aan te trekken. Het grappige is dat hij door degene die dit gedrag van Mazepin afkeuren juist op handen wordt gedragen. Vreemd!

      • + 10
      • 6 jan 2021 - 11:47
    • Kubica

      Posts: 4.299

      @Marcio, omdat die persoon misschien een wat minder twijfelachtige reputatie heeft? En overigens wel al heeft laten zien te werken aan zijn zwakkere punten?

      • + 0
      • 6 jan 2021 - 12:05
    • Wie, Leclerc?

      • + 5
      • 6 jan 2021 - 12:17
    • vPutten

      Posts: 1.610

      Precies marcio, het schijnt dat als je het een kleurtje geeft gelijk het je denkvermogen wat vertroebeld.

      • + 6
      • 6 jan 2021 - 12:22
    • @Marcio: Beetje kort door de bocht vind je niet?

      Er zijn nog meer factoren of je een coureur 'op handen draagt' dan hoe hij meent met kritiek om te moeten gaan.
      En als Mazepin mooie acties op de baan gaat laten zien zal hij ongetwijfeld ook door velen die nu kritisch zijn op zijn gedrag als coureur wel gewaardeerd worden en misschien zelfs op handen gedragen worden.

      • + 0
      • 6 jan 2021 - 17:56
  • Een heel naar eng mannetje.

    • + 1
    • 6 jan 2021 - 11:36
    • Ik hoop dat Mick hem he-le-maal de moeder gaat rijden.

      • + 4
      • 6 jan 2021 - 12:20
    • @schwantz34 Dan is hij gelijk de held.

      • + 0
      • 6 jan 2021 - 14:19
    • Heerlijk, bad guys hebben we nodig!

      • + 0
      • 6 jan 2021 - 15:40
  • vPutten

    Posts: 1.610

    Dat soort mannetjes leeft nu eenmaal in een heel andere wereld dan de gemiddelde mens. Hij zal zeer waarschijnlijk nog heel lang onder een extra groot vergrootglas liggen en dat hij voorlopig de populariteitsprijs nog niet zal gaan winnen is zeer aannemelijk.

    • + 1
    • 6 jan 2021 - 12:08
  • Ik denk dat heel stiekem iedereen jaloers is op Mazepin.
    Met mooie vrouwen omgaan, beetje rondhangen op de circuits, snelle wagens rijden, smorgens niet om 6uur de nest uit om te gaan werken, lekker de wereld rondreizen......o wacht, dat doen ze allemaal daar bij de F1.

    • + 4
    • 6 jan 2021 - 12:17
  • Max denkt er precies ook zo over😉. We verwelkomen de tweede grote bek van de grid. Als hij schittert zoals de Nederlander, is er verder niets aan de hand, zeker? Het nieuwe seizoen wordt interessant, dat schept hoop....

    • + 3
    • 6 jan 2021 - 12:46
    • Magnussen was anders ook niet op zijn mond gevallen.

      • + 0
      • 6 jan 2021 - 13:10
    • Ik ben benieuwd:

      Verstappen vs Mazepin

      Na de race, op de FIA weegschaal, ...

      Mazepin heeft al eens (ik geloof) Illot een blauw oog geslagen.
      En Max warmde zich al op met Ocon...

      Bing bing binggggh...

      • + 0
      • 6 jan 2021 - 14:23
    • Die worden gewoon geschorst voor een race of wat dan.

      • + 0
      • 6 jan 2021 - 15:43
  • Dmitriy-nl

    Posts: 1

    Hoeveel zeurders in de wereld. Mazepin rijdt gevaarlijk, raakt borsten van de vrouw aan))) . In Groniningen we zegen-Nait soezen, gewoon deur broezen!

    • + 0
    • 7 jan 2021 - 08:14

QA Grand Prix van Qatar

Lokale tijd 

QA Grand Prix van Qatar

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Coureursprofiel

  • Team Haas F1
  • Punten 0
  • Podiums 0
  • Grand Prix 38
  • Land RU
  • Geb. datum 2 maa 1999 (22)
  • Geb. plaats Moskou, RU
  • Gewicht 65 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel