user icon
user icon

Kinderen Romain Grosjean maakten afscheidshelm voor laatste race

  • Gepubliceerd op 12 dec 2020 08:32
  • comments 9
  • Door: Rob Veenstra

Romain Grosjean zou dit weekend zijn laatste F1-race rijden. Dat was althans de bedoeling, en tevens de verwachting van hemzelf aangezien hij niet denkt ooit nog terug te keren als coureur in de koningsklasse.

Het verliep allemaal anders, zo weten we inmiddels, met de heftige crash tijdens de openingsronde in Bahrein. De Haas van de Franse Zwitser vatte vlam en hij kon ternauwernood aan de dood ontsnappen. Gezien de crash en zijn verwondingen heeft Grosjean het er zeer goed afgebracht.

In Bahrein kon hij vorige week zijn vrouw weer in zijn armen sluiten, zijn kinderen waren er nog niet bij maar die hadden koekjes gebakken. Daarbij toonde Romain ook een helmontwerp, dat zijn drie kinderen hadden ontworpen. Het idee was dat Grosjean die helm dit weekend zou hebben gedragen tijdens zijn laatste F1-race.

 

Reacties (9)

Login om te reageren
  • Leuk * snif* sterk spul, hè, die Fisherman's Friend...

    • + 0
    • 12 dec 2020 - 08:37
  • sanderb68

    Posts: 79

    Ik zag op YouTube een filmpje van de tien mooiste momenten van Romain en begreep gelijk weer waarom ik in het begin van zijn F1; carrière zo van hem genoten had. Ja de laatste jaren zijn niet zo geweldig en regelmatig domme acties. Maar wat heeft ie mooie gevechten laten zien en podiums.

    • + 1
    • 12 dec 2020 - 08:49
  • Ik zie James Hunt op de foto - dat was pas een mooie vent. Ik bedoel qua gedrag, maar mijn vrouw denkt daar anders over..

    • + 0
    • 12 dec 2020 - 09:16
    • mijn vriendin is ook niet zo onder de indruk van het gedrag van James Hunt, typisch hé, snap er niks van, wie o wie legt het me uit

      • + 1
      • 12 dec 2020 - 09:47
  • Wat een leuk en ontroerend idee om zijn kinderen zijn afscheidshelm te laten ontwerpen.
    Het mocht er helaas niet van komen.
    Romain heeft gisteren een update over zijn gezondheid gegeven.
    "Ik heb nog wel wat dingetjes. Mijn linkerknie is wat beschadigd, maar mijn linkerenkel herstelt wel goed, dus ik zou zeggen dat die voor 90 procent weer de oude is. Het herstel van mijn knie duurt nog ongeveer twee weken."
    Inmiddels is zijn rechterhand grotendeels genezen en is het verband er ook al af.
    "Mijn linkerhand heeft wat meer behandelingen nodig, waarschijnlijk ook een operatie om de wond schoon te maken. Het gewricht van mijn linkerhand is ook wat beschadigd, dus waarschijnlijk moet ik daar ook aan geopereerd worden. Dus de komende twee maanden ben ik nog wel bezig om mijn linkerhand weer volledig te laten herstellen. Ik heb vooral 's nachts veel pijn, maar in de ochtend is de pijn minder. Dat zal de komende tijd wel zo blijven."
    Het is en blijft een wonder.

    • + 1
    • 12 dec 2020 - 09:27
    • Het schijnt dat hij in eerste instantie z'n auto niet uit kwam. Maar door z'n schoen uit te trekken, lukte het wel. Hier krijg ik dus nachtmerries van. Brrrrr.....

      • + 3
      • 12 dec 2020 - 10:13
    • Kenney

      Posts: 2.207

      Inderdaad. Hij vertelde dat hij eerst zijn lot al aanvaarde en bijna ging wachten op de dood toen hij vast zat, maar dat hij door aan zijn kinderen te denken de kracht kreeg om te ontsnappen.

      • + 0
      • 12 dec 2020 - 11:50
  • Mede dankzij de crash in Bahrein heeft hij wel een heel mooi afscheid gekregen en dat is hem ook verdiend. Ik denk dat iedereen hem daardoor ook meer is gaan waarderen als coureur.

    • + 1
    • 12 dec 2020 - 10:00
    • Waarderen omdat hij wederom een idiote kamikaze-actie uithaalde? Leg eens uit?

      • + 0
      • 15 dec 2020 - 18:29

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Haas F1
  • Punten 155
  • Podiums 1
  • Grand Prix 117
  • Land FR
  • Geb. datum 17 apr 1986 (34)
  • Geb. plaats Geneve, FR
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel