user icon

Romain Grosjean: "Ik wil geen huidtransplantatie"

  • Gepubliceerd op 08 dec 2020 09:06
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra

Romain Grosjean zegt dat het overslaan van de laatste race in zijn Formule 1-carrière zijn gezondheid op langere termijn zal beschermen. De Fransman, die de GP van Sakhir op zondag vanaf de zijlijn volgde, nam de 'moeilijkste maar verstandigste' beslissing om naar huis terug te keren naar Zwitserland in plaats van te proberen met verbrande handen terug te keren naar zijn cockpit in Haas in Abu Dhabi.

"Ik nam afscheid van de paddock", zei de 34-jarige zondag laat tegen France 2. "Bij de poorten, terwijl ik mijn pas scande, dacht ik dat het waarschijnlijk de laatste keer was dat ik mijn naam met 'F1-coureur' op het scherm zou zien."

"Ik zal niet in Abu Dhabi zijn omdat mijn linkerhand nog steeds zwaar verbrand is. Het zou niet veilig zijn en ik wil een huidtransplantatie vermijden. Maar ik kom volgend jaar terug naar de paddock om mijn vrienden te zien."

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Numnum

    Posts: 3.182

    Als het plan van transplantatie al überhaupt op tafel ligt dan is er iig sprake van een aantal diepe derdegraads wonden.
    Deze kunnen wel vanzelf sluiten, maar dat kost heel veel tijd en geduld.

    • + 3
    • 8 dec 2020 - 09:14
    • Kubica

      Posts: 4.221

      Was ook mijn eerste reactie inderdaad. Dat waren geen 'lichte' brandwonden..

      • + 0
      • 8 dec 2020 - 10:06
    • Astfgl

      Posts: 239

      Het officiële verhaal is dat hij tweedegraads brandwonden heeft aan zijn handen. Naar mijn mening is de headline wat misleidend hier; het verhaal is niet dat hij een huidtransplantatie nu nodig heeft, maar dat hij niet wil riskeren het erger te maken waardoor huidtransplantatie wellicht nodig zou kunnen worden.

      • + 10
      • 8 dec 2020 - 11:10
  • Joeppp

    Posts: 4.692

    Ik vond Magnussen afgelopen zondag echt ontwapenend toen hij eerlijk vertelde over wat hij voelde na de crash. Die kwetsbare eerlijkheid zie je niet vaak in topsport.

    • + 7
    • 8 dec 2020 - 09:32
    • ja ik stond ook wel te kijken van zijn uitspraken als ik eerlijk ben, de rebelse K-Mag was even weg

      • + 0
      • 8 dec 2020 - 09:36
    • Mooi dat je dat ter sprake brengt; ik ervaarde het ook zo. Was gewoon harstikke lief en in 'n macho sport is dit allesbehalve vanzelfsprekend. Fijne vent die Magnussen. Niet bang voor het 'pussy' of 'mietje'-stempel in deze maar gewoon zijn menselijke, empathische kant tentoon gespreid. Mooi was dat ja..

      • + 2
      • 8 dec 2020 - 09:53
    • dat 'houden van' zullen we maar niet verkeerd opvatten,
      wan dan krijgt dat "suck my balls" een hele andere lading ;)

      • + 4
      • 8 dec 2020 - 10:17
    • d07

      Posts: 1.046

      En een hele andere lading na ''suck my balls'', krijgt vervolgens ook weer een andere lading ;)

      • + 1
      • 8 dec 2020 - 10:38
    • Het was gewoon heel ontroerend om te zien hoe hij over Grosjean sprak.
      Hij ging ook meteen zondagavond al naar het ziekenhuis om met eigen ogen te zien dat hij het overleefd had.
      Die jongen is heel anders dan hij overkwam tot nu toe.
      Hij lijkt me een hele lieve jongen met een hart van goud en nu wordt hij over twee maanden ook nog vader. Staat hem een mooie tijd te wachten. Het is hem gegund.

      • + 5
      • 8 dec 2020 - 10:41
    • Ja, op de valreep kregen we ineens een heel andere KMag te zien. Hem had ik nog wel een jaartje of wat in de F1 gegund. Maar ja, als er zelfs voor een racewinnaar geen plek meer is, dan is het niet meer dan logisch dat iemand als Kevin ook het veld moet ruimenn.

      • + 0
      • 8 dec 2020 - 11:40
    • Snork

      Posts: 12.522

      In serieuze situaties zoals met Grosjean sprak men uit waar het om gaat, de reactie van Kevin vond ik ontroerend. Het ongeluk van Grosjean had hem echt geraakt. Mooi hoe hij voor de camera zijn gevoel verwoorde. Groot respect.

      • + 2
      • 8 dec 2020 - 11:45
    • snailer

      Posts: 5.796

      In de F1 wereld is echt heel veel empathie. Mij verbaast het niets. Denk bijvoorbeeld aan de brand bij McLaren, bij het verdriet rond Hubert (die zat nog niet eens in F1).

      Er zijn heel veel voorbeelden. De F1 is klein en iedereen kent iedereen. Hoe competatief ook. Men zit dicht op elkaar. Echt een mooie kant van de F1.

      Helemaal met je eens, Joeppp!!!!

      • + 1
      • 8 dec 2020 - 12:28
  • De ‘rug’ van de hand is bijzonder gevoelig en kwetsbaar , genezen duurt ook relatief langer dan andere lichaamsdelen.. Het praten over transplantatie lijkt me iets overdreven.... Als je al na een dag het ziekenhuis uitwandelt zijn de handen echt niet dusdanig verbrandt dat er transplantatie nodig is. Tenzij dat Grosjean het heeft over een puur cosmetische operatie als hij soms denkt aan littekenweefsel ...

    • + 0
    • 8 dec 2020 - 13:50

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Frankrijk
  • Geb. datum 17 apr 1986 (35)
  • Geb. plaats Geneve, Frankrijk
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel