user icon
user icon

Robert Kubica: "Na mijn ongeluk denken mensen dat ik niet snel meer ben"

  • Gepubliceerd op 30 nov 2020 15:03
  • comments 23
  • Door: Rob Veenstra

Robert Kubica zegt dat hij niet langer op de Formule 1-grid staat omdat mensen denken dat hij niet snel genoeg is. De 35-jarige Pool maakte in 2019 een sensationele terugkeer naar de sport met Williams, zo'n acht jaar na het oplopen van permanente verwondingen bij een rallycrash.

Nu geeft Kubica toe dat hij in 2021 misschien niet eens de reservecoureur van Alfa Romeo blijft. "We zullen zien wat de toekomst brengt", zei hij tegen Sky Italië, te midden van geruchten die hem in verband brachten met een terugkeer naar de rally sport of de Japanse Super GT-serie.

"Ik zal eerst moeten zien wat ik als coureur ga doen, waar ik ga rijden, en dan zullen we zien of het mogelijk is om het te combineren met mijn huidige rol", voegde Kubica eraan toe.

Hij geeft toe dat een terugkeer op de Formule 1-grid zeer onwaarschijnlijk is omdat mensen denken dat hij niet snel genoeg is. In Bahrein zei hij: "Vorig jaar heeft zo zijn gevolgen. Als het anders was gelopen, zouden we nu waarschijnlijk niet praten, dan had ik dit jaar in de F1 geracet."

"Ik wil niet op de details ingaan, maar dit jaar heb ik laten zien dat ik kan rijden als ik juiste omgeving heb en ik ben niet ver achter de anderen. Ik kon vorig jaar op specifieke situaties wijzen, maar laten we zeggen dat het erg moeilijk was."

Reacties (23)

Login om te reageren
  • De echte snelheid en scherpte was er voor wat betreft een F1 bolide wel degelijk vanaf Robert.
    Slecht kon je het, gegeven de omstandigheden, zeker niet noemen maar het was gewoon niet goed genoeg meer voor een F1 zitje. Daar hoeft niemand spastisch over te doen. Tenzij je een spast bent natuurlijk maar dan kan je er natuurlijk ook niks aan doen.

    • + 1
    • 30 nov 2020 - 15:04
  • Blijkbaar bij die zware rallycrash hebben ze de permanente hersenbeschadiging over het hoofd gezien.
    Toch heeft hij vandaag een lach op mn gezicht getoverd met deze uitspraak :)

    • + 4
    • 30 nov 2020 - 15:12
    • "Blijkbaar bij die zware rallycrash hebben ze de permanente hersenbeschadiging over het hoofd gezien"

      HOE DURF JE HIERMEE TE SPOTTEN! Waarschijnlijk hebben ze bij jou een nog ergere hersenbeschadiging over het hoofd gezien!

      • + 2
      • 30 nov 2020 - 19:41
    • Brummbär

      Posts: 506

      Gaat het wel allemaal goed Sambalbei?

      • + 0
      • 30 nov 2020 - 20:03
    • @Brummbar: kun je beter aan Net zo fake als DRS vragen... Sorry hoor, maar spotten met een hersenbeschadiging die hij niet eens heeft eens heeft is wel zo laag, dan hadden zn ouders beter aan geboortebeperking kunnen doen want dan spoor je gewoon niet als je dat uit je strot krijgt...

      • + 1
      • 30 nov 2020 - 21:07
    • bazzio

      Posts: 224

      @Sambalbei; Besef je dat je net zo erg bezig bent in je commentaar?

      • + 1
      • 1 dec 2020 - 13:24
    • @bazzio, sorry voor mijn woorden, mijn woorden waren inderdaad niet mals. Maar ik kan gewoon zo slecht tegen dit soort opmerkingen.... Wellicht weten mensen het hier wel, maar ik heb zelf een lichamelijke beperking (net als Kubica dus) en kan er gewoon heel slecht tegen als mensen figuren als Net zo Fake als DRS gelijk maar denken dat als iemand een lichamelijke beperking heeft dat hij dan maar gelijk ook geestelijk niet in orde is. Maar nogmaals, je hebt gelijk met je opmerking dat mijn opmerking naar hem toe wellicht net zo erg was, excuus

      • + 0
      • 1 dec 2020 - 19:53
    • @SambalBbei Dat is kut voor je, maar nog geen reden om mij aan te vallen. Ik doe geen uitspraken dat ik net zo snel ben of wel? Als dit wel een reden voor jou is dan vraag ik mij serieus af wat jij op het internet doet?! Want dan heb je naast je lichamelijke beperking ook een geestelijke en zal je leven al k#t genoeg wezen zonder dat je op het internet zit waar je je stoort aan een ieders zijn mening.

      En daarna zwak je excuses aanbieden, moet je nooit doen... Of je staat achter iets wat je zegt of je zegt t niet.., maar dat zal wel met je beperkingen te maken hebben.

      • + 0
      • 2 dec 2020 - 14:15
    • @Niet zo fake als DRS, jezus man wat ben jij een zielig kadaver.... Eerst lul je al onzin over een hersenbeschadiging van Kubica, nu probeer je hetzelfde bij mij. Echt heel volwassen jochie! Mijn reactie was wellicht hard, maar terecht, Maar tot 2 keer toe iemand ten onrechte "beschuldigen" van een hersenbeschadigig dan ga je toch echt iets te ver. Tja en frustratie reageerde ik even enigszins het zelfde, maar denk voortaan na voordat je wat zegt!

      • + 0
      • 6 dec 2020 - 22:41
  • Het klopt toch ook?

    • + 1
    • 30 nov 2020 - 15:14
  • Wat was het.... 44-0 in races en kwalificaties verloren van Russell? Ja jongen, je bent poepiesnel...

    • + 3
    • 30 nov 2020 - 15:15
    • Kubica

      Posts: 3.890

      dan tenminste 43-1 ..... aangezien Kubica (met een dosis geluk) wel het enige punt binnen heeft gehaald vorig jaar ....

      • + 2
      • 30 nov 2020 - 15:28
    • AirJan

      Posts: 1.187

      Zowel in Frankrijk als Duitsland eindigde Kubica voor Russell en in Duitsland hield hij er zelfs een puntje aan over :) Daar zit Russel nog altijd op te wachten na 39 GP's.

      • + 1
      • 30 nov 2020 - 15:30
    • Kubica's comeback was in iedergeval beter dan die van Esteban Gutiérrez in 2016. ;)

      • + 0
      • 30 nov 2020 - 16:28
  • meister

    Posts: 2.506

    Hij heeft wel minder haar.

    • + 0
    • 30 nov 2020 - 15:44
  • jd2000

    Posts: 4.401

    Ja Robert, ik snap ook niet dat mensen dat denken. Heel knap hoe jij bij je come back het hele veld voor je uit joeg, iedere race maar weer.

    • + 1
    • 30 nov 2020 - 16:13
  • Jammer dat het zo is gelopen. Hij zou anders zeker een paar keer voor de titel gaan en waarschijnlijk een keertje zelfs winnen. Als iemand toen sterk opviel dan was het zeker Kubica. Maybe in next life dan.

    • + 0
    • 30 nov 2020 - 17:20
  • vPutten

    Posts: 1.567

    Ik stel me zo voor dat bij het lezen van enkel al de titel van dit artikel er weer figuren zijn die een vreugde dansje maar moeilijk kunnen onderdrukken. Zij kunnen immers weer volop los met hun negatieve geneuzel door de coureur in kwestie tot de grond toe af te branden. En dat dan weer lekker anoniem achter hun schuilnamen verscholen, de helden.

    • + 2
    • 30 nov 2020 - 18:23
  • Numnum

    Posts: 2.273

    hij IS niet snel genoeg.
    Nota bene was het Kubica zelf die zei, na de eerste tests in een Williams, dat hij een paar tiende miste.
    Die paar tienden heeft hem steeds parten gespeeld elke keer dat hij in een F1 auto stapte.

    • + 0
    • 30 nov 2020 - 21:40
  • John6

    Posts: 4.923

    De comeback was gegaan wat ervan verwacht werd, voor hem zelf toch leuk dat hij nog even in de F1 kon rijden.

    • + 0
    • 1 dec 2020 - 03:41
  • Trelas

    Posts: 699

    Huh?! Heb ik in 2019 naar een andere Robert Kubica zitten kijken dan?

    • + 0
    • 1 dec 2020 - 10:00
  • bazzio

    Posts: 224

    Nee hoor, denken niet... We hebben allemaal kunnen zien hoe snel je was.. lol

    • + 0
    • 1 dec 2020 - 13:22

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Polen
  • Geb. datum 7 dec 1984 (36)
  • Geb. plaats Krakau, Polen
  • Gewicht 72 kg
  • Lengte 1,83 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar