user icon
user icon

Van der Garde: "Albon is klaar, die moet lekker wat anders gaan doen"

  • Gepubliceerd op 28 nov 2020 13:57
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra

Alexander Albon zei zich steeds lekkerder te voelen bij Red Bull de laatste weken. De Thaise Brit staat onder druk bij het Oostenrijkse team maar hoopt volgend jaar ook te blijven racen in de stoel naast Max Verstappen. Hij heeft nog drie races om zichzelf te bewijzen, voor Helmut Marko een beslissing neemt.

Albon zelf dacht dat het wel goed zou komen. De 24-jarige coureur zei onlangs: "Ik voel me steeds beter op mijn gemak in de auto. Ik zie veel positieve ontwikkelingen. Het gaat echt steeds beter. Ook met het oog op mijn positie in het team."

Over en sluiten

De vraag is of dat na de grote crash van gisteren nog steeds zo is. Op Sky Sports waren Helmut Marko en Christian Horner te horen in de pitstraat waarbij er werd gezegd: "It's over, it's done."

Giedo van der Garde zei in het F1 Cafe van Ziggo Sport eveneens dat het klaar is. De voormalig F1-coureur en Pirelli-testcoureur zei: "Albon is klaar, dat is toch duidelijk. Het is gewoon klaar, dit kan niet meer. Hij moet lekker wat anders gaan doen."

Reacties (12)

Login om te reageren
  • MLTG

    Posts: 272

    Nou vPutten , kom er maar in. Heb je Giedo al gebeld ?

    • + 0
    • 28 nov 2020 - 14:11
  • Its over, its done. Refereert misschien wel aan een motordeal, of het einde van rbr in de F1. Of misschien daadwerkelijk het einde voor albon.

    • + 0
    • 28 nov 2020 - 14:16
  • vPutten

    Posts: 1.585

    De geleerden zijn het er inmiddels wel over eens dat Albon niet helemaal laat zien wat er van hem verwacht wordt. Wat mij opvalt is dat vooral die ex F1 coureurs die zelf bepaald geen hoogvliegers waren nogal hard in hun oordeel zijn, misschien om hun eigen geklungel een beetje te verbloemen? Natuurlijk hebben zij niet allen over het materiaal kunnen beschikken waar Albon nu wel over beschikt, maar toch zouden ze wel wat collegialer mogen zijn. Al dat gedowngraded is natuurlijk koren op de molen van………….

    • + 2
    • 28 nov 2020 - 14:27
    • Zelfs tussen de experts zijn de meningen verdeeld, het lijken wel een stellegie f*cking forummers potverdulleme...

      • + 4
      • 28 nov 2020 - 14:32
    • @vPutten

      Bij Guido kan ik me idd niet aan de indruk onttrekken dat hier een stukje persoonlijke frustratie over zijn eigen mislukte F1-avontuur meespeelt.

      • + 1
      • 28 nov 2020 - 14:58
    • Joeppp

      Posts: 3.771

      Ik weet het niet maar de meeste ex coureurs zijn natuurlijk vaak wel slecht behandeld en om helemaal niks weggestuurd. Dan kan ik mij voorstellen dat je zo reageert als ze doen op de situatie van Albon. Ik denk dat als je Gasly vraagt hoe hij over de situatie denkt dat hij ontploft.

      • + 3
      • 28 nov 2020 - 15:06
    • It takes one to know one zegt men weleens

      • + 0
      • 28 nov 2020 - 16:08
  • Albon wel p4 in VT3, ondanks die klapper van gisteren.
    Als 'ie p4 haalt in Q, dan doet 'ie het gewoon goed.

    • + 0
    • 28 nov 2020 - 14:55
  • Gibson

    Posts: 91

    Ik wilde net zeggen: "Hoe lang voor iemand in de comments Guido typt?"

    Ik denk zelf dat Rbr aan Albon vasthoudt. Persoonlijk ben ik van mening dat ze meer aan de feedback van Sergio of Nico zouden hebben. Maar de slimme koppen aldaar zullen het wel allemaal weten. Wij weten immers de interne belangen niet.

    • + 0
    • 28 nov 2020 - 16:58
  • Ik heb nog wel een mooie vishengel liggen, die kan Alex voor een appel en een ei overnemen. Daarnaast heb ik nog een biljartkeu en een setje darts op zolder liggen. De keuze is reuze.

    • + 0
    • 28 nov 2020 - 17:55
  • Heb je het er nou nog steeds moeilijk mee, Giedo?

    • + 0
    • 28 nov 2020 - 20:47

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Thailand
  • Geb. datum 23 maa 1996 (24)
  • Geb. plaats Londen, Thailand
  • Gewicht 74 kg
  • Lengte 1,86 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar