user icon

Albon over verliezen Red Bull-zitje: "Heb geen plan B"

  • Gepubliceerd op 27 nov 2020 11:32
  • comments 24
  • Door: Bo Brautigam

Momenteel is het nog niet bekend wie volgend jaar de teamgenoot van Max Verstappen wordt. Tot nu toe is alleen de Nederlander bevestigd voor volgend jaar, en Alexander Albon heeft toegegeven dat bij het team blijven zijn enige optie is - een plan B is er dusver voor hem nog niet. 

Hedendaags wordt er veel gespeculeerd wie dat felbegeerde Red Bull-zitje zal vullen naast Max Verstappen. Wordt het Alexander Albon, of tast het team uit Milton Keynes in het duister door een niet-Red Bull talent in te zetten zoals Nico Hulkenberg of Sergio Perez? Alexander Albon heeft, echter, aangegeven dat het zijn absolute doel is om volgend jaar nog voor Red Bull Racing te rijden. Hij heeft immers geen alternatief. "De focus ligt nu op de komende drie races", zo vertelt Albon. "Meer gedachten kan ik er ook niet aan vuil maken. De meeste mensen hebben een 'plan B', die heb ik niet; ik heb een 'plan A' en dat is in het team blijven volgend jaar", aldus de Britse Thai.

Alexander Albon gaf toe - vooral aan het begin van het jaar - de auto moeilijker te besturen te vinden dan zijn teamgenoot. De RB16 schijnt een gevoelige auto te zijn, met vooral een vrij instabiele achter-as. Echter, recente aanpassingen aan de auto hebben de auto makkelijker te besturen gemaakt. "Ik zou zeggen dat snelheid voornamelijk draait om je gewoon comfortabel te voelen in de auto", aldus Albon. "Op de limiet kunnen rijden gedurende de hele race, en daarmee consequent zijn. Vooral aan het begin van het jaar had ik erg veel moeite met de instabiele achterkant van de auto", zo vertelt Albon verder. "Maar dat wordt beter. Sowieso is heel mijn gevoel in de auto beter geworden, als ik me in dat opzicht gewoon beter kan voelen, dan is er voor mij al een groot probleem verholpen", zo concludeert Albon. 

Reacties (24)

Login om te reageren
  • Kevin

    Posts: 4.887

    Het probleem van Albon is dat hij in de F1 lijkt te zitten om leuk mee te doen, niet om te winnen. Misschien is dat niet zo, maar zo komt het wel een beetje op mij over. De winnaarsmentaliteit ontbreekt bij hem.

    • + 0
    • 27 nov 2020 - 11:36
    • MLTG

      Posts: 318

      Met een RB bolide om in te racen zou alles minder als plek 4 iets zijn om je voor te schamen en zou hij moeten gaan voor een podium plek in elke race. Maar hij blijkt al blij te zijn met een punt. Wat je niet verwacht voor een RB rijder

      • + 0
      • 27 nov 2020 - 12:22
  • tja, Het is akelig stil ineens, Ik denk nog steeds dat het Hulk gaat worden.
    Plan B Is dan natuurlijk AT. Kvyat wordt dan het slachtoffer.

    • + 0
    • 27 nov 2020 - 11:36
    • Kvyat ten koste van Albon zou heel erg zonde zijn,

      • + 1
      • 27 nov 2020 - 11:48
    • winti

      Posts: 1.347

      Perez met zijn sponsoring naar AT naast Gasly. Kunnen ze dat team wat onafhankelijker en groter maken. Hulk naast Max zoals hij wenst.

      • + 0
      • 27 nov 2020 - 12:29
    • plan B kan niet....de AT coureurs zijn eigenlijk reeds bevestigd door Dr. Marko en daarin komt de naam Albon niet voor!

      • + 0
      • 27 nov 2020 - 12:59
    • Die line-up van AT lijkt me zo klaar als een klontje. Kvyat weg en Tsunoda daarvoor in de plaats. Dit lijkt me toch wel "kannen & kruiken werk".

      Overigens hoop ik bij RB gewoon Perez te zien. Je wil toch iemand die onder druk podiums pakt? Dan moet je vooral Perez nemen en geen Hulkenberg.

      • + 1
      • 27 nov 2020 - 13:25
    • tlbuis

      Posts: 233

      kvyat moet plaats maken voor die Japanner als hij minimaal top 5 eindigt in zijn huidige klasse.

      • + 0
      • 27 nov 2020 - 13:39
  • vPutten

    Posts: 1.612

    De experts gaan het je hier zonder enige twijfel en vol overtuiging vast wel vertellen hoe je er voor staat en wat je het beste kan doen Alexander.

    • + 0
    • 27 nov 2020 - 11:44
    • hij kan niks anders doen dan zijn best. Maar dat gaat niet genoeg zijn. zelfs als er 2 mercedessen uitvallen en Max ook heeft hij de grootste moeite om een podium te pakken.

      Die moet je gewoon vervangen. Ik beslis dat niet.

      • + 0
      • 27 nov 2020 - 11:46
    • Daar is dit forum voor.
      Red bull zou is mee moeten lezen, dan zou het niet zo’n zooitje zijn daar.

      • + 1
      • 27 nov 2020 - 11:52
    • Race-Pace

      Posts: 339

      vPutten heeft een glazenbol of is helderziend of mogelijk zelfs god? Ik schrijf dit met enige twijfel en zonder overtuiging.

      • + 0
      • 27 nov 2020 - 12:03
    • MLTG

      Posts: 318

      vPutten, de persoon die alleen maar vind dat anderen niks mogen vinden. En dan "respect" in je logo hebben, ironisch. Heb eens een mening, daar zijn forums voor, niet om maar te roepen dat " de experts hier ..".
      In de wereld van vPutten heeft niemand een mening. Saaie boel zou het worden.

      • + 3
      • 27 nov 2020 - 12:17
    • Zonder plan B zal Albon vast wel wel ergens tussen wal en schip belanden Putmans.

      • + 1
      • 27 nov 2020 - 12:18
    • En daar hebben we weer de wekelijkse sneer van vPutten "De experts hier"

      Mocht t humor zijn... dan hebben we in iedergeval andere humor ;)

      • + 0
      • 27 nov 2020 - 13:41
    • vPutten

      Posts: 1.612

      Een ieder kan en mag hier op dit forum zijn mening geven zoals ook een ieder daar weer op kan en mag reageren. Dat simpelweg van elkaar respecteren moet toch niet zo moeilijk zijn..

      • + 0
      • 27 nov 2020 - 13:54
    • Race-Pace

      Posts: 339

      Precies dat, dus ook de experts ;-)

      • + 1
      • 27 nov 2020 - 14:22
    • Was het maar wekelijks...

      • + 0
      • 27 nov 2020 - 20:12
    • Supersoft

      Posts: 987

      Ben gister hier bij Expert geweest en die konden mij niets vertellen hoe het er voor staat! Ze hadden geen contact gehad met Alexander.

      • + 0
      • 28 nov 2020 - 08:17
  • Enige Plan B is misschien naar America gaan en daar proberen te racen. Niet in F1 iig.

    • + 0
    • 27 nov 2020 - 12:43
  • azzey

    Posts: 254

    ALB deed het redelijk in F2, maar niet meer dan dat. Dat zagen ze ook bij Red Bull, want hij was al uit het Young Driver Program gedropt en onderweg naar de Formula E. Enige reden dat hij alsnog een contract kreeg was omdat RIC ineens naar Renault ging en toen was hij ook enkel gehaald om het zitje bij STR op te vullen bij gebrek aan doorbrekend talent. Z'n zitje bij RBR kwam ook enkel doordat GAS niet presteerde.

    M.a.w., de reden dat ALB bij RBR zit is puur op basis van een samenloop van toevallige omstandigheden en niet op basis van zijn talent of prestaties. Als RBR écht MER wilt uitdagen, moeten ze zich serieus afvragen of hij dan wel de juiste man op de juiste plek is. Ik heb twijfels daarbij.

    • + 3
    • 27 nov 2020 - 13:06
  • Ik begrijp het niet als blijkt dat Perez straks geen kans krijgt ten koste van Albon. Daarom sta ik ook aan wal, waarschijnlijk @vPutten :)))
    Maar zoals de kaarten er nu voorliggen gaat Red Bull ook in 2021 niet voor de rijders een constructeurstitel. Waarom zou je denken dat de combinatie Mercedes en Hamilton dan ineens wél te verslaan is? Kun je toch beter in een verloren jaar als 2021 aanwenden om een nieuwe team dynamiek uit te proberen met Verstappen en Perez? Anticiperen of en waar mogelijke pijnpunten komen te liggen met deze samenwerking? Lijkt me altijd nog beter dan aanmodderen met Albon. Kop op Marko, ook jij kunt niet altijd het gelijk aan je zijde hebben met je eigen kweek visie. Toon leiderschap.

    • + 0
    • 27 nov 2020 - 17:50

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Land Thailand
  • Geb. datum 23 maa 1996 (25)
  • Geb. plaats Londen, Thailand
  • Gewicht 74 kg
  • Lengte 1,86 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar