user icon

Seidl: "Dit is de reden waarom Ferrari voor Sainz heeft gekozen"

  • Gepubliceerd op 19 nov 2020 10:06
  • comments 14
  • Door: Bo Brautigam

Volgens McLaren-teambaas Andreas Seidl is de transfer naar Ferrari van Carlos Sainz niet zonder reden. Zo meent hij dat zijn coureur Carlos Sainz afgelopen weekend maar al te goed heeft laten zien wat hij waard is. De Spanjaard reed - volgens zijn eigen woorden - de moeilijkste race van zijn carrière. Ondanks dat wist hij vanaf P13 naar een knappe vijfde plek te rijden. 

Na afgelopen weekend zat Andreas Seidl tegenover motorsport.com. Daar werd hem gevraagd over Sainz zijn aanstaande transfer, en waarom Ferrari zo'n interesse heeft in de jonge Spanjaard. Volgens hem zijn daar meerdere redenen voor. "We wisten natuurlijk al door de afgelopen paar jaar dat hij van deze moeilijke omstandigheden houdt", zo vertelt Seidl. "Hij heeft het talent om precies de juiste hoeveelheid risico te nemen. Hij weet de auto op de baan te houden, en tegelijkertijd nog steeds naar voren in het veld te schuiven, dat is gewoon echt een dik pluspunt", zo meent de McLaren-teambaas.

Volgens Andreas Seidl is de motivatie van Sainz een van de redenen waarom Ferrari voor hem heeft gekozen. "Hij is 100% toegewijd, en dat motiveert teams heel erg", zo verklaart Seidl. "Dat heeft ook heel erg bijgedragen aan de resultaten die wij hedendaags behalen."

Volgend seizoen rijdt Carlos Sainz naast Charles Leclerc. Aangezien Charles Leclerc al gewend is aan de auto en het team zal hij in het begin vast en zeker sneller zijn. Echter, wanneer Carlos eenmaal gewend is aan de auto zal het duidelijker worden wie de leider in het team wordt.

Reacties (14)

Login om te reageren
  • "Echter, wanneer Carlos eenmaal gewend is aan de auto zal het duidelijker worden wie de leider in het team wordt."
    Klopt. Charles.

    • + 2
    • 19 nov 2020 - 10:10
    • Ik ben er ook bang voor. Maar ik hoop dat ze flink aan elkaar gewaagd zijn.

      • + 1
      • 19 nov 2020 - 10:12
    • Carlos kan in mijn ogen echt wel een sterk potje sturen, maar Charles is wat mij betreft echt wel een maat(je) beter.

      • + 2
      • 19 nov 2020 - 10:16
    • Carlos in 'n heel goei chauffeurke, maar ik denk niet dat hij van het kaliber Charlie is, maar ik laat me graag verrassen.
      Volgend jaar is nog niet doorslaggevend, maar in 2022 moet Carlos er toch staan.

      • + 2
      • 19 nov 2020 - 10:19
    • Ik ben in ieder geval zeer benieuwd naar het gevecht tussen coureurs duo Charlos 😁

      • + 1
      • 19 nov 2020 - 10:24
    • @Pete,
      Hou jij het ook even bij wie we moeten schrappen?
      Dan pas ik even de inkoop van het tapas gedeelte en cerveza aan.

      • + 0
      • 19 nov 2020 - 10:32
    • "Hou jij het ook even bij wie we moeten schrappen?"
      dat wordt geen drukke bedoeling, die durf ik wel aan!
      ze weten niet wat ze missen, alleen omwille van de Sainz dag zou ik al roepen dat Carlos beter is dan Charles...

      • + 1
      • 19 nov 2020 - 10:38
    • Arie54

      Posts: 3.625

      @f(1)orum: Nou, wie weet heb je gelijk. Maar ik durf er geen geld op te zetten, SAI is absoluut geen slome duikelaar.

      • + 0
      • 19 nov 2020 - 11:40
    • Ik vind Sainz er sterk hoor dit jaar. Het zal zeker niet gemakkelijk worden voor Leclerc. Ik zie het een beetje als Hamilton/Button bij McLaren destijds deze combo.

      • + 0
      • 19 nov 2020 - 13:14
    • @Felipe, ja dat verwacht ik ook, Leclerc lijkt me in de basis wat sneller, maar ik acht Sainz wel in staat om er bovenop te zitten en hem te verslaan mocht Charles een mindere race hebben

      • + 0
      • 19 nov 2020 - 13:18
  • Politik

    Posts: 6.495

    Aankomend jaar zullen we pas echt het niveau van Sainz kunnen bepalen.
    Ik vind hem geen verkeerde coureur, maar het zal me verbazen als hij Leclerc bij kan benen, laat staan kan verslaan.

    Mclaren gaat er met Ricciardo in mijn ogen iig op vooruit, want hem reken ik wel tot de top.
    Ben ook benieuwd of Norris in staat is zich op te trekken aan het niveau van Ricciardo.

    • + 3
    • 19 nov 2020 - 10:16
    • Norris weet maar moeilijk af te rekenen met Sainz, en ik schat Ricciardo nog wel hoger in dan Sainz dus dat wordt lastig.

      Ricciardo & Norris is wel echt een prachtige line-up. Ik hoop echt dat McLaren er steeds beter bij gaat zitten!

      Sainz gaat het bij Ferrari denk ik extreem lastig krijgen. Leclerc hoort in mijn ogen in de top 3 coureurs van dit moment. HAM/VER/LEC is in mijn ogen de top 3, met RIC daarachter op 4.

      • + 0
      • 19 nov 2020 - 10:21
    • Sainz gaat het volgens mij juist heel erg goed doen, want ookal is hij hier in de burelen vaak door galg en rad gegaan, Carlos is best een goeie coureur als je het mij vraagt, en er was een special, die hem volgde, toen hij net was overgestapt naar McLaren, en die gozer heeft echt volledige toewijding ... ook vind ik hem stukken sympathieker dan ?eclerc

      • + 0
      • 19 nov 2020 - 10:47
  • Supa

    Posts: 1.915

    Charles zal waarschijnlijk iets sneller en Sainz meer ervaren, een perfecte duo lijkt me. Doet me denken aan een jonge versie van Kimi en Massa. Als Ferrari terug aan de top is, dan zal het voor Mercedes heel lastig gaan worden.

    • + 0
    • 19 nov 2020 - 20:09

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 376
  • Podiums 2
  • Grand Prix 120
  • Land Spanje
  • Geb. datum 1 sep 1994 (26)
  • Geb. plaats Madrid, Spanje
  • Gewicht 66 kg
  • Lengte 1,78 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit