user icon

Sergio Perez over regenrace Turkije: "Ik zag niets meer door mijn spiegels"

  • Gepubliceerd op 15 nov 2020 17:46
  • comments 12
  • Door: Brick van Boxtel

Sergio Perez heeft een heel mooi resultaat neergezet in Turkije. De Mexicaan startte de race als derde en kwam als tweede over de streep, maar niet zonder moeite. Na een goede kwalificatie van gisteren, heeft hij in de race weer bewezen een goede coureur te zijn.

Sergio Perez kwam goed weg bij de start, hij haalde al snel Red Bull Racing-coureur Max Verstappen in. Daarna reed hij een goede race, maar had wat moeite met het gladde circuit. Dit had iedereen natuurlijk, want het regende en het circuit was net opnieuw geasfalteerd. Max Verstappen reed achter hem en wilde hem passeren, maar de Mexicaan verdedigde goed. Verstappen spinde en hij had wat vrije lucht. Pas aan het einde van de race kreeg hij meer tegenstand. Hij kreeg de twee Ferrari’s van Sebastian Vettel en Charles Leclerc achter zich aan. Die passeerde hem bijna en verloor de zijn tweede positie niet. Uiteindelijk kon hij de Scuderia achter zich aanhouden, hierdoor mocht hij naar het podium als tweede.

De Racing Point-coureur die volgend seizoen geen stoeltje heeft in de Formule 1, is blij na de race en kijkt tevreden terug. “Het is dit jaar een paar keer gebeurt dat we een podium in onze zak hadden en dan gebeurt er aan het einde iets met de Safety Car. Het was vandaag een zware race en het op de baan houden van de auto was de sleutel van vandaag”, zo begon hij tegenover Sky Sports.

Het was spannend

Het bandenmanagement was cruciaal, want daardoor kon je langer doorrijden. Sergio Perez zegt daar het volgende over. “Ook belangrijk was het maximaal halen uit de inters en ik probeerde ze in goede conditie te houden. Het was een behoorlijk vermoeiende race en de laatste paar bochten met de Ferrari's waren een spannend einde van de race. Aan het begin van de race in de volle regen had ik het moeilijk. Toen hadden we ook nog een zeer trage stop en moest proberen terrein te winnen. Mijn banden bleven gelukkig in goede conditie. Aan het einde moest ik verdedigen, terwijl mijn engineer mij de afstand vertelde naar de Ferrari’s. Ik kon sinds ronde 1 van de race niets meer zien door mijn spiegels die vol mist zaten. Ik kon helemaal niets zien. Ik stond onder grote druk, maar uiteindelijk pakte het goed uit.”

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Ik heb het gemist wie er uiteindelijk DotD geworden is, maar voor mij mag Perez het zijn. Strakke race, koppie erbij gehouden en top werk van het team. Stroll bewees helaas dat hij die koelte en leiderschap niet heeft. Ik hoop dat we Perez komend seizoen in de Haas mogen zien

    • + 0
    • 15 nov 2020 - 17:51
    • Vettel was driver of the day. Maar wat mij betreft was de hele top 3 driver of de Day .

      • + 0
      • 15 nov 2020 - 17:54
    • Perez verdient veel beter dan een Haas, ik hoop op RB.

      • + 1
      • 15 nov 2020 - 17:56
  • Het is toch eigenlijk te gek van woorden dat Perez geen zitje heeft voldend jaar. Hij staat gewoon 4e in het kampioenschap terwijl hij 2 races heeft gemist. Daarnaast is hij naast Hamilton de enige die alle races in de punten is geeindigd.

    Met Max en Perez sameb kan Red Bull het Mercedes echt wel moeilijk gaan maken. Verstappen en Hamilton zullen aan elkaar gewaagd zijn en Perez en Bottas ook. verder zijn er een aantal races per jaar waar Perez het Verstappen echt wel moeilijk kan maken en soms verslaan. Traditioneel is Perez razend snel in Rusland, Monaco en Bahrein.

    • + 4
    • 15 nov 2020 - 17:53
    • Ik verbaas me er ook over. En mensen roepen maar om Hulkenberg... omdat ie zo aardig is. De F1 is geen theekransje. Als er kansen zijn moet je die pakken. Hulkenberg heeft al veel kansen om zeep geholpen en staat nog op 0 podiums, Perez heeft er inmiddels 9.

      • + 2
      • 15 nov 2020 - 18:37
    • ik sluit me helemaal bij jullie aan!
      De omgekeerde wereld dat een rijkeluis mannetje als Stroll verzekerd is van zijn zitje, ze mss met Albon verder gaan en een geweldenaar als Checo zonder stoeltje achterblijft. Wederom een terecht podium na alweer een sterke race van hem

      • + 0
      • 16 nov 2020 - 08:17
  • Is het toegestaan om met spiegels te rijden waarin je niets kunt zien?
    Dat is toch heel onveilig? Time penalty! ;-)
    Hadden ze niet tijdens de pitstop razendsnel die spiegels schoon kunnen maken?
    Dat lijkt me toch wel. Je moet toch in je spiegels kunnen kijken?!

    • + 0
    • 15 nov 2020 - 19:06
    • Snork

      Posts: 10.716

      Ik lees net dat max als enige wel in zijn spiegels kon kijken. Iedereen een penalty, Max dus toch op P1. Voor de fans speciaal geregeld.

      • + 0
      • 15 nov 2020 - 19:50
  • Lijkt mij de bedoeling dat je niet door een spiegel kan kijken. Of ambieert hij een carriere als goochelaar?

    • + 0
    • 15 nov 2020 - 19:30
    • Snork

      Posts: 10.716

      Door de spiegel kijken klinkt net zo vreemd als “achter de computer zitten”. Niks te zien aan de achterkant hoor, behalve kabeltjes.

      • + 1
      • 15 nov 2020 - 19:52
    • Wie heeft ooit bepaald dat de kabeltjeskant de achterkant is? Misschien is dat wel de voorkant ;)

      • + 0
      • 15 nov 2020 - 20:23
    • Hahaha, wilde ik net plaatsen met zoals van, zo'n ding heeft toch een achterkant en waarom je er dooooooorheen wilt kijken.

      • + 0
      • 15 nov 2020 - 23:23

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 550
  • Podiums 6
  • Grand Prix 121
  • Land MX
  • Geb. datum 26 jan 1990 (31)
  • Geb. plaats Guadalajara, MX
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar