user icon

Perez na knappe P2: "Nog één ronde en de band zou exploderen"

  • Gepubliceerd op 15 nov 2020 13:20
  • comments 13
  • Door: Bo Brautigam

Waar Sergio Perez gister bekende dat hij de pole zelf uit handen heeft gegeven, heeft hij vandaag geen fout gemaakt om zo op een solide tweede plek te finishen. Een tijdje reed de Mexicaan op kop, maar even later wist Lewis Hamilton hem in te halen. 

"Een vrij intense race, ik had deze banden onder mijn auto sinds ronde 10", vertelt Perez. "Ik zei nog tegen mijn team op de boordradio, nog één extra ronden en dan zou er een band exploderen - tegen het einde van de race had ik extreme vibraties op alle vier de banden", aldus Perez. 

"Het team heeft het fantastisch gedaan. De strategie was ook echt sterk", zo vertelt Perez verder bij podium-interview Martin Brundle. "Helaas zat een overwinning er niet in - Lewis was erg sterk", zo vertelt Perez verder. "Echter, we hebben nog steeds een erg sterk resultaat neergezet, welke mijn beste resultaat in de Formule 1 evenaart."

Martin Brundle vroeg nog aan Sergio of hij moeilijkheden was tegengekomen op de baan. "Ik had er twee eigenlijk", zo vertelt Perez. "Eentje met Max, die erg dicht achter mij zat toen ik een klein foutje maakte. Later zag ik hem wijd gaan en ineens was hij verdwenen", zo legt Perez uit. "De ander was met Charles Leclerc. Ook hij zat de hele tijd erg dicht achter mij en wist me in te halen, waarna ik kort later hem weer kon inhalen, dit gebeurde vlak voor de finishvlag", zo concludeert Perez. 

Foto's Turkije 2020

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Perez is een coole kikker

    • + 0
    • 15 nov 2020 - 13:26
    • Bwoah niet altijd, maar vandaag was hij top.

      • + 1
      • 15 nov 2020 - 13:35
    • Snork

      Posts: 12.679

      Coole kikker? Volgens mij is Perez een Mexicaan. Toch?

      • + 0
      • 15 nov 2020 - 14:01
    • Snork haha. Voor even was Perez een duitser en Vettel een Mexicaan haha. De mensen van Turkije hadden het podium verkeerd opgesteld... P2 is altijd de rechterhand van P1 . Ja dan maar gewoon staan waar je nummertje staat, maar toen zaten de mannen van de graphics niet op te letten haha.

      12 verschillende rijders op het podium dit jaar alweer.

      • + 0
      • 15 nov 2020 - 15:13
    • Waar ik op doel is dat Perez vrijwel altijd zijn hoofd cool houd bij het verdedigen van zijn positie. Dat maakt hem ook 1 van de meest lastige coureurs om in te halen.

      • + 0
      • 15 nov 2020 - 16:28
  • En dit is waarom je Perez moet nemen, en niet Hulkenberg. Podium nr9 (Hulk 0). Perez benut kansen op dit soort momenten.

    • + 1
    • 15 nov 2020 - 13:37
    • Qua snelheid zeker perez... qua interne sfeer Hulkenberg... het is dan aan Red Bull wat ze belangrijker vinden.

      • + 0
      • 15 nov 2020 - 13:55
    • Snork

      Posts: 12.679

      Sfeer doe je aan rond het haardvuur. F1 is competitie. Dus Perez naast Max volgend jaar.

      • + 2
      • 15 nov 2020 - 14:02
    • Mee eens Snork.. wil je wedstrijden winnen en punten scoren heb je snelheid nodig... maar zo heb ik ook jaren geroepen... wil je snelheid dan haal je Alonso...(in zijn prime-time dan) Schijnbaar niet de enige factor bij teams helaas.

      • + 0
      • 15 nov 2020 - 15:11
    • Het is nou ook niet perse zo dat Perez voor een hele slechte sfeer zorgt ofzo. Dat is meer een zelfverzonnen argument die mensen gebruiken in de HUL/PER discussie.

      • + 2
      • 15 nov 2020 - 15:18
    • Eens met jullie, het is een schande dat een coureur die zelfs 2 races heeft gemist nu nog 4e staat en dan geen stoel heeft volgend jaar.
      De enige samen met Hamilton die alle races in de punten is geëindigd.
      Ik hoop ook dat RB hem verkiest boven Hulkenberg en dat Perez er niet bijpast is een aanname net als dat verhaal destijds over Max versus Carlos (word ook mede aangejaagd door de media zoals Ziggo)

      • + 0
      • 15 nov 2020 - 15:42
  • Thuru

    Posts: 343

    Eigenlijk zou RP stroll eruit moeten knikkeren en Perez moeten houden als je kijkt naar resultaten.
    Alleen tja de papplie van stroll.
    Zou een schande zijn als Perez geen stoeltje zou hebben volgend seizoen.

    • + 1
    • 15 nov 2020 - 19:39
    • Sterker nog, met VET & PER heb je een hele sterke line-up!

      • + 0
      • 15 nov 2020 - 20:00

TR Grand Prix van Turkije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

TR Grand Prix van Turkije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Coureursprofiel

  • Land Mexico (land)
  • Geb. datum 26 jan 1990 (31)
  • Geb. plaats Guadalajara, Mexico (land)
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar