user icon
user icon

Max Verstappen: "Beslissing ligt bij het team, maar moeten wel opschieten"

  • Gepubliceerd op 13 nov 2020 07:35
  • comments 11
  • Door: Bo Brautigam

Max Verstappen wist dit seizoen elke keer dat hij een race finishte op het podium te eindigen. Tegelijkertijd haalde de Nederlander ook vier keer de finishvlag niet Drie keer door een motorprobleem. Waar de Japanse krachtbron in 2019 bekend stond om fenomenale betrouwbaarheid, laten de Japanners nu steken vallen.

Eenzaam

Die vier keer dat Verstappen de race niet wist te finishen als gevolg van betrouwbaarheidsproblemen zorgt ervoor dat de Nederlander op een eenzame derde plek staat in het kampioenschap. Hamilton is inmiddels niet meer in te halen en Valtteri Bottas staat ook al erg ver voor. Echter, Verstappen is van mening dat hij best tevreden kan zijn; de keren dat hij wél finishte, wist hij minstens op het podium te staan of minstens één Mercedes te snel af te zijn. 

Honda

Met het vooruitzicht op een nieuwe krachtbron voor 2021 is het de hoop dat de betrouwbaarheid bij Red Bull beter gaat worden. Echter, dusver heeft het team uit Milton Keynes nog geen concreet plan voor een vervolg. Verstappen zelf tast ook nog in het duister wat betreft een nieuwe krachtbron. "Ik heb nog niks gehoord, die beslissing ligt bij het team, we moeten alleen wel opschieten, maar daar heb ik zelf geen invloed op", aldus Verstappen.

Reacties (11)

Login om te reageren
  • roelie77

    Posts: 267

    Zullen ze zich terugtrekken zodra ze geen goede krachtbon hebben??

    • + 0
    • 13 nov 2020 - 08:01
    • Bulldog

      Posts: 126

      Nee dat geloof
      Ik niet. Ze zullen dan met Renault gaan rijden

      • + 0
      • 13 nov 2020 - 08:03
    • ik denk nog steeds dat ze met Renault in zee gaan, wachtend op de nieuwe motorformule in de hoop dat de VW groep gaat toetreden

      • + 0
      • 13 nov 2020 - 08:14
    • M@X

      Posts: 630

      Ik denk dat Honda blijft en dat dit zand in de ogen strooien is 🙃

      • + 0
      • 13 nov 2020 - 09:09
    • Phantom01

      Posts: 452

      Ik zie ze wel vertrekken mochten ze hun zin niet krijgen m.b.t de motoren, of mazepin moet het hele zooitje opkopen en AT, gaat zijn eigen weg.

      • + 0
      • 13 nov 2020 - 09:21
    • Arie54

      Posts: 3.478

      Conform de reglementen van de FIA moet Renault dan gaan leveren, dat wordt dus lachen.

      • + 0
      • 13 nov 2020 - 10:14
  • Snork

    Posts: 9.536

    Wat Red Bull gaat doen is één ding, wat Max gaat doen is een tweede. Als Red Bull niet met een overtuigend plan komt waarmee Max kan winnen, kan ik me niet voorstellen dat hij nog langer bij Red Bull blijft. Hij is inmiddels op niveau om de titels binnen te gaan harken, maar met een net-niet Red Bull is het dan denk ik een keer klaar voor hem.

    • + 1
    • 13 nov 2020 - 09:52
    • RBH2019

      Posts: 2.796

      En waar gaat hij dan heen? Er is maar 1 team dat het beter doet en daar is geen plek. Denk je dat Verstappen bij Haas wel gelukkig wordt?

      • + 1
      • 13 nov 2020 - 10:19
    • Net wat RBH2019 zegt, Max is niet gek, die gaat nu echt niet weg bij RBR, die gaat echt niet in de midden/achterhoede rijden

      • + 1
      • 13 nov 2020 - 11:02
  • Marko vliegt volgende week naar Japan, omdat men een nieuw compromis heeft gevonden.
    Een engine freeze pas na de winter van 2021 ipv aan het eind van 2021. Dat geeft Ferrari ook weer lucht met hun nieuwe motor. Het Honda project is dus nog niet van de baan.

    • + 3
    • 13 nov 2020 - 11:35
    • flyineddy

      Posts: 435

      Ik neem aan dat je na de winter van 2022 bedoeld?
      Maar een dergelijk compromis zou ik mooi vinden, als RB zo door kan met de Honda motor. :)

      Eddy.

      • + 0
      • 13 nov 2020 - 11:54

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.162
  • Podiums 42
  • Grand Prix 119
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar