user icon
user icon

Alex Albon over 300ste race Red Bull Racing: "Ik wil deze race markeren voor het team"

  • Gepubliceerd op 12 nov 2020 10:11
  • comments 19
  • Door: Brick van Boxtel

Alexander Albon, de coureur van Red Bull Racing, kijkt uit naar aankomend weekend. De coureur mocht deze week al eerder in actie komen in Turkije voor een promotiestunt. Het team racet namelijk haar 300e race in de F1, wat een mooie mijlpijl is natuurlijk.

Sinds 2011 is er niet meer in Turkije geracet, dus Alexander Albon heeft nog niet op dit circuit gereden in een Formule 1-bolide. Wel zag hij de races als kind op de tv en daar heeft hij goede herinneringen aan. "Istanbul Park is een van die circuits die veel indruk maakte toen ik als kind naar de Formule 1 keek, met name bocht 8, een van de meest iconische bochten van de F1", zei Alex Albon in een verklaring van Red Bull.

"Het ziet er echt indrukwekkend uit en ik kijk er naar uit om daar te racen voor de 300e race van het team. Het is een behoorlijk grote mijlpaal en ik hoop dat we het zondag kunnen markeren met een geweldige race."

AlphaTauri opent op Turkse markt

Na het evenement eerder deze week heeft premium modemerk AlphaTauri haar debuut aangekondigd in Istanbul, waar de collectie nu verkrijgbaar is bij geselecteerde Vakkorama Stores. Met deze intrede op de Turkse markt is de collectie van AlphaTauri nu verkrijgbaar in bijna 90 landen over de hele wereld. Ahmet Mercan, General Manager AlphaTauri, zei: "Het stimuleren van onze wereldwijde activiteiten en het lanceren van AlphaTauri in Turkije, zelfs in zulke uitdagende tijden voor de hele wereldwijde mode-industrie, zorgt voor een zeer positief momentum."

De race zal een vroegertje worden. Aankomend weekend is het tijdschema namelijk wat anders. We starten de eerste training om 09:00 op de vrijdag, de tweede training gaat vier uur later van start. Zaterdag begint de actie om 10:00 met de derde vrije training. De kwalificatie op zaterdag zal om 13:00 van start gaan en de race op de zondag om 11:10.

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Padde1971

    Posts: 2

    Hij wil een mooie top 10 klassering neerzetten denk ik... ;)

    • + 3
    • 12 nov 2020 - 10:32
    • Na met de hakken over de sloot Q3 gehaald te hebben kwalificeert Alexander zich als 7e voor de GP van Turkijke, op 7 tiende van Max die P3 staat. Na een matige start waarin 4 plekken terugvalt in ronde 1 zit hij vervolgens 33 rondes klem achter de Alfa Romeo van Kimi. Na een 'Kimi races me so hard!' comment op de boordradio halen ze hem binnen voor een undercut. Na een wereldstop van Red Bull van 1,78 seconde (nieuw wereldrecord) weet hij eindelijk nipt voor de Alfa te komen maar heeft inmiddels ruim een minuut achterstand op Max opgelopen, die eenzaam op P3 rijdt. Inmiddels ligt Albon weer P10. Na een halve inhaalactie op Stroll, die duidelijk nog niet hersteld is van corona en als een natte pannenkoek rondrijdt spint Alexander helaas (zonder dat Ericsson in de buurt was) en moet met vlakke kanten op z'n banden nogmaals binnenkomen voor een tweede stop. Nieuwe banden zijn helaas niet meer beschikbaar aangezien Alexander er in Q2 een extra setje softs tegenaan moest gooien om Q3 te halen. Uiteindelijk finisht hij door een uitvalbeurt van Ocon (vanwege een wederom rokende Renault) alsnog als 11e.

      Na de race spreekt Alexander van een geslaagde race. "Ik zat vlakbij de punten, we komen in de buurt, het gaat de goede kant op". Christian Horner spreekt naderhand van een race met perspectief. "Alex doet het steeds beter, hier kan hij op voort bouwen."

      • + 5
      • 12 nov 2020 - 10:47
    • dat is wel wat enthousiast, laten we eerst eens beginnen met een mooie P6 of P7 in de kwalificatie

      • + 1
      • 12 nov 2020 - 10:55
    • Hij zal toch een podium of iig een p4 willen.
      Ik gun het 'm nog steeds wel.
      Ik hoop dat het hem lukt :). Niks leukers dan dilemma's voor een team :P

      • + 1
      • 12 nov 2020 - 11:10
    • stel je voor dat Alex laatste races wint en Lewis en Max op zo'n gruwelijke manier zoek rijdt dat die 2 ergens in een hoekje staan te huilen als kinderen...
      wat dan?!

      • + 0
      • 12 nov 2020 - 11:31
    • En Albon Max op 2 ronden zet.
      Albon zit dan al aan de shish kebap terwijl Max nog aan het ploeteren is op de baan.
      Wat dan?!

      • + 0
      • 12 nov 2020 - 11:37
    • @P.Clemenza, "Wat dan?"
      Dan moet je wakker worden.

      • + 1
      • 12 nov 2020 - 11:42
    • snailer

      Posts: 3.873

      Heb je naar Fantasy Island zitten gluren, P.Clemenza?

      • + 0
      • 12 nov 2020 - 11:48
  • 11:10 uur, oke dat is lekker, heb ik nog wat aan me middag.

    • + 2
    • 12 nov 2020 - 10:40
    • Das een mooie tijd om een potje bier open te trekken. Na de race ff vlug naar de Chinees, en dan staat de Moto GP alweer veur de deure. "Waar zijn die haaaaaaaandjes"???!!!!!

      • + 1
      • 12 nov 2020 - 11:48
    • @Schwantz, gelezen dat Rossi alweer positief getest is? :-((

      • + 0
      • 12 nov 2020 - 14:44
    • Hetzelfde Aut0sp.. bericht nu 3 uur later dat hij gisteren en vandaag weer getest is en nu beide keren negatief. Dinsdag was positief.
      Eind goed, al goed.

      • + 0
      • 12 nov 2020 - 16:51
  • DJJeffHax

    Posts: 618

    Hij wil deze race markeren voor het team.
    Met andere woorden, de dag dat RBR beslist hem te gaan vervangen.

    • + 0
    • 12 nov 2020 - 10:46
  • Kom op albon,laat je niet kennen man ,je kan het ,denk ik ,meschien ,op een mooie dag ,als alles mee zit,de rest dronken is geweest de vorige avond .

    • + 0
    • 12 nov 2020 - 10:53
    • Als de rest dronken is geweest de avond ervoor, dan gaat Kimi winnen

      • + 2
      • 12 nov 2020 - 11:04
  • Snork

    Posts: 9.157

    Jammer voor Max, op basis van deze ambities zal hij Albon voor zich moeten dulden dit weekend. Het is ook wel een keer genoeg geweest, tijd om Max op z'n nummer te zetten.

    • + 0
    • 12 nov 2020 - 11:23
  • John6

    Posts: 4.652

    Zo tegen het einde van het seizoen is de druk voor Albon om te moeten presteren veel te hoog, hij is daar mee bezig, en dan kan je nooit goed concentreren. Als je dan Albon de laatste races bij Sky zag, dan hielden ze expres al de vragen heel kort voor hem, zo triest is het al. Het is een keiharde sport als je geen goede resultaten neerzet, dan krijg je een hoop ellende over je heen.

    • + 0
    • 12 nov 2020 - 13:53
    • Het is net dat Albon in slaap sukkelt tijdens de race. Na de race komt hij dan met vermoeide benen commentaar geven in het vierkantje met "Ugh, here we go again". Ik heb echt het gevoel dat hij ergert dat zijn voetje niet doet, wat hij wil.

      • + 0
      • 12 nov 2020 - 18:20
  • tazz

    Posts: 129

    Vettel/Webber nadoen zoals in 2010, als ie daarmee de aandacht niet kan trekken van RB dan weet ik het ook niet :p

    • + 0
    • 12 nov 2020 - 18:47

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:00 - 13:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:00 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:30

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 162
  • Podiums 1
  • Grand Prix 35
  • Land TH
  • Geb. datum 23 maa 1996 (24)
  • Geb. plaats Londen, TH
  • Gewicht 74 kg
  • Lengte 1,86 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
13 - 15 nov
Turkije
26 - 29 nov
Bahrein
10 - 13 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
13 - 15 nov
Turkije Istanbul Park
26 - 29 nov
10 - 13 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar