user icon
user icon

Carlos Sainz: "Heb altijd een goede relatie gehad met Max Verstappen"

  • Gepubliceerd op 10 nov 2020 09:03
  • comments 10
  • Door: Rob Veenstra

In 2015 debuteerden Max Verstappen en Carlos Sainz in de Formule 1 bij Scuderia Toro Rosso. Het piepjonge duo stond aan het begin van hun F1-carrière. Nu meer dan 5 jaar later rijdt de Nederlander bij Red Bull Racing en stapt de Spaanse coureur volgend jaar over van McLaren naar Ferrari.

De 26-jarige Sainz kijkt terug op de tijd dat hij met Verstappen bijna anderhalf jaar bij het kleine Italiaanse team. De strijd tussen de twee teamgenoten leek zwaar voor de buitenwereld. Dat was misschien het geval op de baan, maar daarbuiten was dat volgens de Spanjaard zeker niet het geval.

Gevechten met Verstappen

Tegen La Gazzetta dello Sport zegt hij: "Ik heb altijd een goede relatie gehad met mijn teamgenoten. Ook met Max, al leek het misschien niet altijd zo. We waren allebei debutanten en vochten met elkaar, maar we hadden allebei nog veel te leren."

Verstappen wist uiteindelijk de meeste indruk te maken, wat resulteerde in een promotie naar het hoofdteam. Uiteindelijk was er geen plaats voor Sainz en ging hij via Renault naar McLaren. Die afleiding zorgt er in ieder geval voor dat hij alsnog plaats heeft bij een topteam, aangezien hij volgend seizoen voor Ferrari rijdt.

McLaren

De afgelopen twee seizoenen vormde Sainz een duo met Lando Norris, met wie hij ook een goede band heeft opgebouwd. "We hadden een goede tijd, maar vochten ook veel met elkaar op de baan."

Hij zegt dat hij veel goede herinneringen aan McLaren zal achterlaten als hij naar Ferrari vertrekt. "Toch kan ik niet zeggen dat ik het extreem zal missen. Ik kan niet blijven terugkijken."

Reacties (10)

Login om te reageren
  • oale

    Posts: 520

    De leeftijd van de koeien bij tijd en wijle..........

    • + 0
    • 10 nov 2020 - 09:31
  • In alles speelt de media een grote rol. Als de media 24/7 een bepaald beeld inboezemt, dan gaan mensen dat zelf geloven. In mijn ogen heeft de media continu een beeld lopen verkondigen dat Verstappen & Sainz niet door 1 deur konden, en gooide papa Sainz ook maar al te graag olie op het vuur.
    In werkelijkheid denk ik dat het gewoon een prima duo was.

    Sainz gaat nu natuurlijk naar Ferrari, maar in mijn ogen had het een perfecte vervanger voor Ricciardo (en nu dus Albon) kunnen zijn. Een snelle constante coureur.
    En alhoewel hij dit jaar wat pech had, heeft hij Norris toch weer bijna in weten te halen qua punten.

    • + 2
    • 10 nov 2020 - 09:35
    • MLTG

      Posts: 261

      De Mol gooide ook graag wat olie op het vuur. En hoe vaak lezen we in nederland de spaanse kranten. Mischien heeft voor nederland Olav wel meer aan de beeldvorming gedaan over Sainz en Verstappen dat de vader van Sainz

      • + 1
      • 10 nov 2020 - 11:14
    • manuel

      Posts: 2.953

      Er is uitgebreid over dit onderwerp gesproken en het is een feit dat Carlos senior regelmatig naar de spaanse pers ging om weer onzin te verspreiden. Jos Verstappen en team Max konden het totaal niet vinden met opponenten. Carlos wil nu gewoon overkomen als iemand die met iedereen vriendjes is en dat is onzin. En dat heeft niets te maken met wie nou gelijk had in die tijd. Ze waren concurrenten voor het Red Bull zitje en alles werd uit de kast gehaald om die te krijgen. Wat bekent is van Max, is dat hij een hekel heeft aan politiek en altijd eerlijk is intern en met team genoten. Dit bevestigen de coureurs waarmee max gereden heeft. Op 1 na en dat is Carlos.

      • + 0
      • 10 nov 2020 - 13:43
    • Als ik zie hoe Max Gasly en Albon aan het teabaggen is geweest is Sainz toch lang niet zo slecht. Zelfde voor Daniel. Topcoureurs.

      • + 0
      • 10 nov 2020 - 19:37
  • Carlos is geen kwaaie pier en daarom heeft hij hier ook 'n speciale dag.
    SAINZDAG.

    • + 2
    • 10 nov 2020 - 11:15
    • maximist

      Posts: 982

      Die was op 1 september toch?

      • + 0
      • 10 nov 2020 - 11:23
    • Maximist, ELKE dag is Sainz dag, maar vooruit, op 1 dag vieren we het

      • + 1
      • 10 nov 2020 - 11:40
    • Mijn reactie komt niet door.

      • + 0
      • 10 nov 2020 - 12:02
    • De introductie van de SAINZDAG, heb ik compleet gemist. De hoe en waarom en vooral! Dat is dus best wat kilo's bitterballen, dat er bij mij er niet ingekomen is. Eigenlijk zoiets van een Spaanse vlieg, dat ik nog nooit gezien heb. Die krengen zullen vast zo snel zijn ;)

      • + 0
      • 10 nov 2020 - 16:02

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar